صفحه اصلی

لطفا VPS را با VPN اشتباه نگیرید!

۰۷ شهریور ۱۴۰۰

کلمه VPN برای ما ایرانی‌ها کلمه‌ای ملموس است. با وجود تحریم‌های ایران از سوی کشورهای خارجی و حتی محدودیت‌هایی از سمت داخل کشور بسیاری از ایرانیان برای مراجعه به برخی از سایت‌ها و استفاده از برنامه‌ها از VPN یا فیلتر شکن استفاده می‌کنند. اما VPS یک سرور مجازی از یک کشور دیگر است و شما بعنوان فردی از یک کشور غریبه در اینترنت جست و جو می‌کنید. در ادامه قصد داریم با معرفی این دو، به تفاوت آن ها با یکدیگر نیز بپردازیم.

 

VPN چیست؟؟چه تفاوتی با VPS دارد؟

 

VPN چیست؟

 

VPN با ایجاد یک تونل و رمزنگاری اطلاعات شما باعث می‌شود امنیت شما بالا برود و مانع از نفوذ هکرها به شما می‌شود. به بیان ساده تر، بدون وی پی ان شما بعد از اتصال به اینترنت بطور مستقیم وارد سایت مورد نظر می‌شوید.

ولی با وجود VPN شما ابتدا به وی پی ان متصل شده و سپس به سایت مورد نظر وارد می‌شوید، از روی اطلاعات شما مخفی می‌ماند. اما چرا ما از این سیستم بعنوان فیلتر شکن استفاده می‌کنیم؟ به دلیل آنکه این سرویس‌ها از طرف سرورهای خارج از کشور ارائه می‌شوند که در نیتجه با استفاده از ip غیرایرانی می‌توانید به هرسایبت که خواستید وارد شوید.

 

VPS چیست و چه تفاوتی با VPN دارد؟؟

 

VPS چیست؟

 

VPS سرور مجازی خصوصی است که این سرورها بر روی سخت افزارهای پیشرفته‌ای سوار هستند و باعث می‌شوند کاربر از امنیت بیشتری بهره ببرد. وسایل سخت افزاری آن نیز بطور اشتراکی در بین کاربران تقسیم می‌شود.

 

آنچه که باید بدانید: سرور مجازی یا VPS چیست؟؟ همه نکاتی که درباره سرور مجازی باید بدانید.

 

برای دریافت مشاوره و یا خرید سرویس مناسب با شماره ی 02148655 تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر درخواست خود را به ثبت برسانید.

    تفاوت VPS با VPN

     

    همانطور که ذکر شد VPN و VPS نقش امنیت سایت را بازی می‌کنند. ولی با این حال برخی از سایت‌های ارائه دهنده وی پی ان زیاد قابل اعتماد نیستند و نتیجه برعکسی ایجاد می‌کنند. وی پی اس نسبت به وی پی ان قیمت گرانتری دارد به همین دلیل بسیاری از شرکت‌های تازه تاسیس از وی پی ان استفاده می‌کنند.

    VPN برای افرادی مدام درحال جابه جایی هستند نیز مفید است زیرا با مخفی کردن IP شما براحتی می‌توانید از اینترنت استفاده کنید. در کل، استفاده از این دو سیستم بستگی به نوع فعالیت شما دارد و ما صرفا یک پیشفرض کلی به شما دادیم تا راحتتر بتوانید انتخاب کنید. امیدواریم در این مطلب راهنمای شما بوده باشیم.

    دسته بندی ها : سرور
    برچسب ها :

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *