صفحه اصلی

فیبر نوری در برابر VDSL و ADSL چقدر سریع تر است؟

۱۵ مهر ۱۳۹۸

وقتی پهنای باند شما به بیشترین حد ممکن برسد، سریع ترین سرعت دانلود را در دسترس خواهید داشت. اگرچه برخی از انواع خدمات باند پهن سریع تر از سایرین است، اما بسیاری از شرایط استفاده از قابلیت‌های اینترنت با پهنای باند بالا به شرایط شما (مانند نوع سرویس مورد استفاده) بستگی دارد. پهنای باند فیبر ، فیبر نوری در برابر VDSL و ADSL چقدر سریع تر است؟

در دنیای امروز، پهنای باند فوق وسیع فیبر نوری – UFB – بهترین گزینه ارتباطی برای اینترنت‌های قابل اعتماد و پر سرعت است. متاسفانه زیر ساخت این سرویس هنوز به پوشش دهی کل کشور نرسیده است و بسیاری از مناطق تهران و ایران تحت پوشش خدمات اینترنت بر بستر فیبر نوری نمی باشد.

باند پهن فیبر فوق سریع نه تنها سریع تر از VDSL یا ADSL است بلکه بسیاری مزایای دیگری را نیز برای کاربر خود فراهم می‌کند. بیایید بررسی کنیم که UFB چقدر سریع تر است و شبکه کابل فیبر نوری چه مزایایی را می‌تواند بیش از شبکه سیم مسی فراهم کند.

 

 

سرعت پهنای باند فیبر فوق سریع چقدر است؟

 

گفته می‌شود پهنای باند فوق سریع راه آینده ارتباطات در کشور است. ارتباطات خانگی و مشاغل در این کشور از کابل‌های نوری با سرعت بالا استفاده می‌کند تا سرعت بیشتری را نسبت به سایر سرویس‌های باند پهن موجود ارائه دهد. در این روش از طریق رشته‌های ریز، داده‌ها از طریق یک ماده شفاف – ساخته شده از پلاستیک یا شیشه – منتقل می‌شوند. این ظرفیت ارسال اطلاعات دارای سرعتی نزدیک به سرعت نور است!

UFB می‌تواند سرعت تا حداکثر 200 مگابیت بر ثانیه را فراهم کند – این سرعت را با پهنای باند اختصاصی ADSL مقایسه کنی! معمولاً فقط می‌تواند به سرعت‌های حداکثر 24 مگابیت در ثانیه برسد که تنها تا 16 مگ در ایران قابل ارائه می شود. VDSL می‌تواند سرعت دو برابر سریع تر از اتصال ADSL را فراهم سازد، با این حال این در مقایسه با سرعت فیبر هنوز هم کم سرعت است.

در زیر مثالی از چگونگی سرعت شبکه باند پهن فیبر و مدت زمان بارگیری آهنگ‌ها و فیلم‌ها در مقایسه ای با سایر فناوری‌های ارتباطی آورده شده است:

 

 

نوع داده سایز فایل اینترنت ADSL

(10Mbps)

اینترنت VDSL

(20Mbps)

اینترنت فیبر

(100Mbps)

آهنگ 4 دقیقه ای 4 مگابایت 3 ثانیه 1.5 ثانیه 0.3 ثانیه
فیلم 45 دقیقه ای با کیفیت HD 600 مگابایت 8.5 دقیقه 4 دقیقه 50 ثانیه
فیلم 2 ساعتی با کیفیت HD 3.0 تا 4.5 گیگابایت 60 دقیقه 32 دقیقه 4.5 دقیقه

 

* تمام سرعت‌های دانلود فوق تخمینی هستند. بسته به موقعیت مکانی و اتصال اینترنتی شما این زمان‌ها می‌تواند متفاوت باشد.

 

 

مزایای پهنای باند

 

 

پهنای باند فیبر ، چه مزایایی دارد؟

به عنوان سریعترین فناوری پهنای باند ، تعداد بیشتری از مردم به یک اتصال باند پهن فیبر فوق سریع دسترسی پیدا می‌کنند. مزایایی وجود دارد که کاربران اینترنت با دسترسی به پهنای باند فوق سریع می‌توانند از آن استفاده کنند:

 

سریع ترین اینترنت ثابت

با سرعت 100 مگابیت در ثانیه و بالاتر، پهنای باند فیبر فوق سریع قابل اعتماد تر و سریع تر از پهنای باند با سرعت متوسط ​​ ADSL یا VDSL است. برخلاف شبکه بر پایه مس، فیبر وابسته به فاصله نیست، بنابراین هیچگونه قطع اتصال یا سرعت افت وجود ندارد.

 

ایده آل برای تعداد زیاد کاربران

فیبر اجازه می‌دهد تا چندین کاربر با اتصال دستگاه‌های خود به اینترنت، بدون مشکل ویدیو‌های آنلاین تماشا کنند. همه می‌توانند از پخش برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های مورد علاقه خود با کیفیت عالی لذت ببرند، در یک خانه در یک زمان!

 

قابل اعتمادتر از مس

فیبر بسیار قابل اعتمادتر از مس است. سیم کشی مسی سیگنال هایی را می‌فرستد که در فواصل دور ضعیف می‌شوند – آن‌ها به سادگی نمی توانند با کابل‌های فیبر نوری جدید که قادر به ارائه سرعت بالا در مسافت‌های بیشتر هستند، رقابت کنند.

 

فیبر برای آینده

هنوز مشخص نیست که فناوری ما را کجا می‌برد، اما آنچه مشخص است ، این است که اینترنت نقش مهمی در آن بازی کند. امکان اتصال خانه یا محل کار خود به سریعترین سرویس اینترنتی موجود، شما را برای پیشرفت‌های تکنولوژیکی در آینده آماده می‌کند.

 

نصب و راه اندازی رایگان

بسته به ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت که شما انتخاب می‌کنید، نصب و راه اندازی فیبر فوق سریع در اکثر شرکت‌های ارائه دهنده رایگان است. بسیاری از ارائه دهندگان هنگام ثبت نام در یک قرارداد ثابت، راه اندازی رایگان و همچنین اجاره مودم رایگان را ارائه می‌دهند.ارائه دهندگان پیشرو اینترنت در ایران مرتباً قابلیت‌های پهنای باند بهتری را ارائه می‌دهند. از خدمات چندماهه پهنای باند با تخفیف ویژه گرفته تا اعتبار حساب رایگان و تلویزیون‌های رایگان.

 

مزایای فیبر نوری برای شما راضی کننده بود؟

فیبر فوق سریع در بسیاری از مکان‌ها مانند خانه ها، مشاغل، مدارس و مراکز بهداشتی و درمانی هنوز به طور کامل در دسترس نیست.اگر قادر به استفاده از باند پهن فیبر هستید، باید بگوییم که از مزیتی عالی برخوردارید! شما می‌توانید به راحتی از موتور جستجو استفاده کنید تا ببینید آیا منطقه شما تحت پو شش خدمات پهنای باند فیبر می باشد یا خیر . در صورتیکه هنوز این خدمات به منطقه شما نرسیده است، می توانید از پروموشن های سرویس اینترنت ADSL صفرویک انتخاب نمایید.در اینجا میتوانید مزیت های اینترنت فیبر نوری در مقابل کابل را مشاهده نمایید

 

دسته بندی ها : اینترنت
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *