صفحه اصلی

عوامل کند شدن سرعت اینترنت وایرلس منزل

۱۲ آذر ۱۳۹۹

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که هنگام کار با اینترنت سرعت اینترنت وایرلس با افت شدیدی همراه ‌شود. صد در صد این اتفاق روی روند فعالیت شما تاثیر بد و منفی می‌گذارد که موجب نارضایتی شخص شما و اطرافیانتان می‌شود. حال این سوال برای شما پیش می‌آید که برای رفع این مشکل باید چه اقداماتی انجام داد؟

کند شدن سرعت اینترنت وایرلس به عوامل گوناگونی بستگی دارد، عواملی مانند: خرابی مودم یا روتر، سیگنال ارسالی از مودم، اختلال سخت افزاری در کابل‌ها، DNS  ضعیف و یا اشکالی از سمت پهنای باند. در ادامه این مطلب ابتدا دلیل قطعی و نوسان سرعت وایرلس شما را بررسی می‌کنیم و مناسب با مشکل پیش آمده راه‌حلی برای آن پیشنهاد می‌کنیم.

 

اشکالاتی غیر از مودم

امکان دارد هنگام بازدید از یک سایت دچار مشکلاتی مانند تاخیر در لودینگ یا ارور No Connection  شوید. در این مواقع بهتر است سایتی دیگر را نیز امتحان کنید. با این کار مطمئن می‌شوید که ایراد از سایت مورد نظر هست یا اینترنت شما. اگر کندی شبکه مربوط به سایت باشد باید منتظر بمانید تا از طریق مدیریت سایت این مشکل برطرف شود.

از طرفی دیگر ممکن هر سایت یا برنامه‌ای که نیاز به اینترنت دارد برای شما دردسرساز شود، در صورت بروز این مشکل سیستم خود را عوض کنید. برای مثال با کامپیوتر خود نمی‌توانید هر سایتی را باز کنید در این مواقع بهتر است با سیستم‌ها و دستگاه‌های دیگر نیز امتحان کنید، زیرا ممکن است سیستم مورد استفاده شما دچار ایراد شده باشد.

 

چرا سرعت اینترنت پایین است

کند بودن سرعت اینترنت

هنگام کند بودن سرعت حتما چک کنید که کاربرهای دیگر مشغول دانلود، آپلود و یا فعالیت‌های سنگین آنلاین نباشند. بهتر است سرعت وایرلس خود را با سایت‌های تست سرعت معتبر تست کنید و درصورت پایین بودن سرعت آن، حتما از طریق پشتیبانی اپراتور مربوطه پیگیری کنید ،ممکن است اینترنت مورد استفاده شما آن بسته‌ای که هزینه آن را پرداخت می‌کنید نباشد. اگر اطلاع ندارید که بسته دریافتی شما با قبض ماهانه مطابقت دارد یا نه، اینکار بهانه‌ای می‌شود تا از این قضیه مطلع شوید.

 

برای دریافت مشاوره و یا خرید سرویس مناسب با شماره ی 02148657 تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر درخواست خود را به ثبت برسانید.

     

    ریست کردن مودم و روتر برای حل مشکل کند بودن سرعت اینترنت

    ریست کردن مودم و روتر

    مودم و روتر نیز مانند کامپیوتر‌ها و وسایل الکتریکی دیگر دچار نقض و کندی می‌شوند و به اصطلاح هنگ می‌کند. برای رفع این موضوع ریست کردن مودم و روتر امری ضروری است. روتر به مودم و مودم با سیمی که از دیوار کشیده شده به خط تلفن متصل است. برای ریست این دو، کابل‌های مربوط هر کدام را به مدت ده ثانیه جدا کنید و سپس متصل کنید. این روش مقداری زمان اتصال مودم به اینترنت را افزایش میدهد پس بهتر است که صبر پیشه کنید.

     

     

    ضعیف بودن وای فای و تاثیری که روی سرعت اینترنت دارد

    ضعیف بودن Wifi

    در بیشتر مواقع اینترنت شما مشکلی ندارد و ایراد پیش آمده از سمت Wifi  شما است. وای فای نقش بسزایی در سرعت اینترنت دارد و ضعف در سیگنال آن می‌تواند روی دستگاه‌های خانه نیز تاثیر بگذارد. اختلال در سیگنال وای‌فای به چند عامل بستگی دارد: امواج رادیویی که از طریق دستگاه‌های نزدیک شما دریافت می‌شود، پارازیت، نزدیکی به سازمان‌های اینترنتی که دارای روتر و لوازم مشابه هستند، سکونت در منطقه‌ای که انتقال سیگنال Wifi  ضعیف است.

    استفاده همزمان بیش از 4 کاربر نیز روی سرعت وایرلس تاثیر می گذارد. شما می‌توانید برا رفع این مشکل از مودم‌هایی با باند 5 گیگاهرتزی استفاده کنید که البته هزینه تهیه آن‌ها اندکی زیاد است. اگر در محلی بزرگ فعالیت دارید بهتر است از تقویت کننده های وای فای استفاده کنید تا برد وسیع تری داشته باشند.

     

    وجود نویز

    وسایلی مانند مایکرویو، تلفن‌های بی سیم و همه وسایلی که روی باند 2.4 گیگاهرتز فعالیت دارند، روی وای فای نویز ایجاد می‌کنند. برای رفع این مشکل می‌توانید روتر خود را به باند 5 گیگاهرتزی تبدیل کنید در این نوع از روترها نوسانات سرعت و اختلال در آنها بسیار کم‌تر است. ناگفته نماند برای تبدیل روتر خود باید مطمئن شوید که دستگاه شما از باند 5 گیگاهرتز پشتیبانی می‌شود یا خیر.

     

     

    تغییر DNS برای حل مشکل کم بودن سرعت اینترنت

    تغییر سرور DNS

    در بعضی موارد با عوض کردن سرور DNS  روند افزایش سرعت بهبود می‌بخشد. وظیفه دی ان اس ها مربوط به بخش ورود به سایت است. برای مثال شما وارد سایتی مانند گوگل (GOOGLE)  می‌شوید، هنگام ورود به سایت ، DNS در مقابل یک آدرسی بصورت عدد (IP address)  از سایت دریافت و به این صورت با صفحه مورد نظر ارتباط برقرار می‌کند.

     

    ارتباط با پشتیبانی اینترنت خود

    اگر تمام راهکارهای بالا را انجام دادید و مشکل شما برطرف نشد ،ایراد از سمت اپراتور شما است. در این روش شما با پشتیبانی اینترنت خود تماس بگیرید شاید مشکل از کابل و یا سیم تلفن شما باشد که نیاز به کارشناس فنی دارد. حتما با پشتیبانی تماس بگیرید تا مشکل خود را برطرف کنید. حل کردن مشکل شما بخشی از وظایف این سازمان است ولی حتما مطمئن شوید اختلال پیش آمده مشکل فنی محسوب شود نه صرفا ضعیفی سیگنال وای‌فای. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

    همچنین میتوانید بامراجه به مقاله راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت وایرلس در سریعترین زمان سرعت اینترنت خودرا بهبود ببخشید.

    دسته بندی ها : اینترنت
    برچسب ها :

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *