صفحه اصلی

امنیت سرور مجازی – سرور اختصاصی مجازی (VPS) چقدر امن است؟

۱۶ مهر ۱۴۰۰

امنیت سرور مجازی از موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. کاربران در اکثر مواقع هنگام جستجوی سرور مناسب، نسبت به اشتراک گذاشتن اطلاعات با غریبه ها توسط سرور نگرانی دارند…

اشتراک سخت افزاری یکسان با چند کاربر، اولین چیزی است که اغلب در هنگام مواجه شدن با سرورهای مجازی (VPS) از آن نگران هستند. سوال که ذهن اکثر کاربران را مشغلول می کند، این است که این کار چقدر امن است ترس از این موضوع که سایر افرادی که به سرور دسترسی دارند بتوانند اطلاعات آن ها را سرقت کرده و از طریق حمله هکر ها ممکن است سرور به خطر بیفتد، نگرانی قابل درکی است.

سرور اختصاصی مجازی (VPS) چقدر امن است؟

بیایید اولین نگرانی را با بررسی نحوه عملکرد یک سرور مجازی (VPS) بررسی کنیم. ابتدا نرم افزاری که روی سرور سخت افزاری اصلی که همه سرورهای مجازی (VPS) روی آن هستند، اجرا می شود. نام این نرم افزار hypervisor (مشاور عالی) است. به سرورهایی که نرم افزار Hypervisor را اجرا می کنند ،معمولاً hypervisors گفته می‌شود. نرم افزار hypervisor وظیفه مدیریت شخصی سرور مجازی (VPS) که در حال اجرا بر روی سرور هستند را بر عهده دارد.

نرم افزار hypervisor نحوه ارتباط هر سرور مجازی (VPS) با سخت افزار را در سرور Hypervisor کنترل می‌کند. این کنترل شامل برنامه ریزی نحوه استفاده چند سرور اختصاصی مجازی (VPS) از منابع CPU می شود. همچنین وظیفه دیگر آن شامل اختصاص دادن حافظه به هر کدام و مدیریت کپی‌هایی که از هارددیسک‌ها بر روی سرورهای اختصاصی مجازی (VPS) گرفته می شود، است. وقتی یک سرور مجازی (VPS) ایجاد می‌شود، یک کپی از هارد دیسک برای آن ساخته می‌شود. این کپی جایی است که کلیه داده‌های سرور اختصاصی مجازی (VPS) در آنجا ذخیره می‌شود. در تنظیمات سرور اختصاصی مجازی (VPS) فضای هارد اختصاص داده شده به آن اختصاصی است و فقط سرور مجازی (VPS) مربوطه قابلیت استفاده از آن را دارد. وقتی سرور اختصاصی مجازی (VPS) شروع به کار کند، نرم افزار hypervisor مقدار حافظه مورد نیاز را به آن سرور اختصاص می دهد و اطمینان حاصل می کند که فقط همان سرور اختصاصی مجازی (VPS) قابلیت خواندن و نوشتن روی حافظه اختصاص یافته را داشته باشد. این سیستم ها اطمینان حاصل می‌کنند که داده‌های مربوط به هر (VPS) شخصی، هم در حافظه و هم بر روی هارددیسک جدا و مطمئن نگه داشته می‌شوند.

نرم افزار hypervisor ، سرورهای مجازی را از یکدیگر جدا کرده و نحوه اجرای آن ها را کنترل می کند. سوال بعدی که در رابطه با امنیت سرورهای مجازی پیش می آید این است که “چه چیزی از hypervisors ها در حمله به سرور اختصاصی مجازی (VPS) محافظت می کند؟” دسترسی به hypervisors به شدت کنترل می شود و اقدامات امنیتی فراوانی برای محافظت از آنها انجام می شود. همچنین فایروال ها اطمینان حاصل می کنند که هکرها قادر به هدف قراردادن hypervisors نباشند. به همین ترتیب سرورهای ذخیره‌سازی که کپی هارد دیسک را در اختیار دارند به همین شیوه محافظت می‌شوند.

 

برای دریافت مشاوره و یا خرید سرویس مناسب با شماره ی  02148655 تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر درخواست خود را به ثبت برسانید.

     

    چگونه یک سرور مجازی امن داشته باشیم؟

    در نهایت به بررسی امنیت سرور مجازی (VPS) شخصی شما می پردازیم. از آنجایی که (VPS) ها هم به خودی خود یک سرور هستند،این سرورها مانند سایر سرورهای فیزیکی دارای خطرات و ریسک‌های یکسانی هستند. به عبارت دیگر یک سرور مجازی (VPS) از یک سرور اختصاصی کمتر یا بیشتر امن نیست. همچنین سطح ایمنی سرور مجازی شما به تنظیمات نرم افزاری که در آن اجرا می شود، وابسته است و فقط در برابر هرگونه نقص موجود در آن نرم افزار آسیب پذیر است. ایمن سازی یک سرور شخصی موضوعی بسیار مهم است که ما به جزییات آن نمی پردازیم، اما به طور کلی یک سرور امن نکات زیر را رعایت می کند:

    • فقط نرم افزاری را که لازم دارید اجرا کنید و نرم افزاری را که نمی خواهید حذف کنید.
    • هر نرم افزاری را که نیازی به برقراری ارتباط با اینترنت ندارد، فقط برای درخواست های خود محدود کنید.
    • فایروال خود را طوری تنظیم کنید که دسترسی به سرویس‌های مهم را محدوده کرده و از نمایش همه اطلاعات برای همگان خودداری کند.
    • از رمزهای عبور امن و قوی برای حسابهای کاربری استفاده کنید.
    • ورود Superuser را به سرور غیر فعال کنید و فقط به کاربران عادی اجازه ورود دهید.

    مشاهده خدمات سرور مجازی صفرویک

    دسته بندی ها : سرور
    برچسب ها :

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *