صفحه اصلی

زمان مناسب برای ارتقا هاست اشتراکی به سرور اختصاصی مجازی VPS

۱۹ خرداد ۱۳۹۹

وقتی زمان ارتقا هاست اشتراکی شما به سرور اختصاصی مجازی یا VPS فرا رسیده است که:

  1. به سرعت بیشتری احتیاج دارید.

هرچه محتوای سایت شما بیشتر می شود احتمال کند شدن سرعت سایت در گذر زمان بالاتر می رود. این موضوع بیش از همه برای سایت هایی که به عملیات های فشرده در پایگاه داده خود متکی هستند، صدق می کند. اگر به تازگی متوجه افزایش زمان بارگزاری صفحات خود شده اید، وقت آن فرا رسیده تا به ارتقا هاست اشتراکی خود فکر کنید.

به علاوه، اکثر سایت ها با فعالیت اصولی به افزایش بازدید می رسند. سایت هایی که به شهرت می رسند نیز رشد ترافیک زیادی خواهند داشت که بسیار فوق العاده است. اما این بدین معنی خواهد بود که به احتمال زیاد سرویس فعلی هاست اشتراکی قادر به مدیریت حجم زیاد ترافیک نیست . قدم بعدی و منطقی شما ارتقا هاست اشتراکی فعلی به سرور اختصاصی مجازی VPS خواهد بود.

  1. کمبود منابع

اگر صفحه ارور 503 سرور را چند باری دیده اید، به احتمال زیاد کاربران و مشتریان شما نیز به خدمات وبسایت دسترسی نخواهند داشت. یعنی شما حافظه کافی بر روی سرور در اختیار ندارید، چرا؟ چون یکی از همسایه های شما در حال بلعیدن تمام منابع سرور است. وقت ارتقا هاست اشتراکی به VPS فرا رسیده است.

اما کاربران سرور اختصاصی مجازی VPS منابعی اختصاصی برای وبسایت خود در اختیار دارند، برای مثال برخی از سرویس ها تا 1.5 گیگابایت RAM و سی پی یو 4 هسته ای را تضمین می کنند.

  1. بالا رفتن نگرانی از مسائل امنیتی

اگر به قدری بد شانس باشید که در سروری گرفتار شده اید که همسایه شما با حملات متعددی روبرو می گردد، اوضاع سخت می شود. در این حالت کاری از دست شما بر نمی آید جز اینکه به شرکت میزبان وب خود اعتماد کنید تا چاره ای بیاندیشد، یا در عوض خودتان سرویس خود را ارتقاء دهید و به سرور اختصاصی مجازی VPS منتقل شوید.

  1. سیستم عامل مخصوص (OS)

با دسترسی کاملی که در سرویس های VPS در اختیار دارید، می توانید هر نرم افزاری که لازم دارید تا تجربه ای بهینه از سرویس هاست خود داشته باشید را نصب و شخصی سازی کنید. این انعطاف پذیری زمانی ارزش واقعی اش مشخص می شود که بخواهید سیستم عامل سفارشی خود را نصب کنید. تقریبا 16 سیستم عامل رایج وجود دارد مانند: ویندوز، لینوکس، Debian، CentOS، Ubuntu، Gentoo، Open Wall، Fedora و Slackware.

راهنمای انتخاب بهترین شرکت ارائه دهنده سرویس VPS

با وجود تعداد زیادی شرکت میزبانی وب که این خدمات را ارائه می دهند، خرید vps و انتخاب شرکت مناسب کمی سخت می شود.

اما در این مقاله نکاتی را به شما خواهیم گفت که باید قبل از خرید و انتخاب شرکت هاستینگ در نظر بگیرید تا بعدا از انتخاب خود پشیمان نشوید.

فاکتور اول: پشتیبانی

همیشه پشتیبانی ارائه شده به مشتری می تواند عاملی برای انتخاب یا عدم انتخاب هر شرکتی با هرگونه ارائه خدماتی باشد. شرکت ارائه دهنده VPS باید هر روز هفته خدمات پشتیبانی را ارئه دهد. فرقی نمی کند پشتیبانی به صورت چت آنلاین یا تیکت باشد مهم این است که کاربران این احساس را داشته باشند که شرکت پشتیبان آن هاست.

فاکتور دوم: هزینه

همیشه در نظر داشته باشید که مدیریت یک وبسایت از جنبه های مختلفی برای شما ایجاد هزینه خواهد کرد و یکی از آنها هاست است. هزینه VPS نیز مهم است، اما مهم ترین فاکتور نیست. میزان منابعی که هر سرویس VPS در اختیار شما می گذارد قابل مشاهده خواهد بود پس با توجه به قیمت و نیاز خود انتخاب مناسبی داشته باشید.

فاکتور سوم: اعتبار و عملکرد شرکت هاستینگ

حتما میزان Uptime شرکت ارائه دهنده را بررسی کنید. میزان Uptime در سرویس های اشتراکی معمولا تا حدودی ضعیف تر از سرویس VPS است.

شما در حال ارتقا سرویس و پرداخت هزینه ای مضاعف هستید، پس باید تضمینی برای حداقل Uptime و سرعت بهتر سرور داشته باشید. به دنبال شرکتی باشید که حداقل 99.5% Uptime ارائه دهد، اگرچه هم چنان شرکتهایی با 99.9% ایده آل تر محسوب می شوند. می توانید نظر کاربران دیگر را در فروم ها جویا شوید تا بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

بیشتر بخوانید خدمات سرور اختصاصی ایران

 

دسته بندی ها : سرور,هاست
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *