صفحه اصلی

راه اندازی مرکز تماس ابری

۱۱ آذر ۱۳۹۹

 

امروزه با توجه به پیشرفت درزمینه های مختلف و دسترسی آسان به اینترنت، بیشتر خدماتی که در اطراف ما انجام می‌شود اینترنتی است. یکی از این موضوعات که به دلیل این پیشرفت دچار تغییر شده است، نحوه‌ی ارتباط برقرار کردن ما با دیگران است.

 

امروزه تلفن‌های بی‌سیم و شارژی جای تلفن‌های قدیمی و معمولی را گرفته‌اند، همچنین امروزه به‌جای سیستم‌های سانترال، مرکزهای تلفن اینترنتی Voip به وجود آمده است که نسبت به نسخه‌های قدیمی خود ویژگی‌های بیشتری دارند.

 

اکنون به بررسی تاثیر تکنولوژی ابری بر کیفیت تماس، نحوه‌ی برقراری ارتباط با مشتریان و ویژگی‌های ویپ می‌پردازیم؛ و به سوال چرا بهتر است در مرکز تماس از تکنولوژی ابری استفاده کنیم، پاسخ‌خواهیم داد.

اگر شما از دسته افرادی هستید که هنوز برای برقراری ارتباط با مشتری از شیوه‌های قدیمی استفاده می‌کنید، باید بدانید که درخطر حذف از رقابت قرار دارید؛ در مرکز تماس (Call Center) از شیوه‌های متفاوتی برای ترغیب و جذب رضایت مشتری استفاده می‌شود؛ در مرکز تماس ابری از تکنولوژی ابری استفاده می‌کنند تا با ویژگی‌های که دارد، رقبای خود را از این چرخه حذف کنند.

 

 

SIP TRUNK

 

سیپ ترانک جزو روش‌هایی است که سیستم‌های تلفن تجاری می‌توانند از خطوط اینترنتی به‌جای خطوط تلفن قدیمی استفاده کنند. این روش مزیت‌های مهمی چون کاهش هزینه‌های سیستمی، امکان جابه‌جایی و تعیین تعداد خطوط، امنیت و کیفیت بالا را برخوردار است و شما می‌توانید با استفاده از چنین شیوه‌ای، مشکلاتی که از استفاده‌ی خطوط قدیمی چون صورتحساب بالا، هزینه‌های بالا در جهت نگهداری از خطوط (آبونمان)، هزینه‌ی بالای تماس‌های بین‌المللی و محدودیت‌هایی که در بستر خطوط قدیمی بود را برطرف سازید.

 

بیشتر بخوانید: راهکارهای سرویس ابری برای سازمان ها

 

دلایل استفاده از تکنولوژی ابری در مرکز تماس ابری

 

هزینه‌ها: مهم‌ترین دلایل استفاده از این تکنولوژی را می‌توان قیمت پایین‌تر نرم‌افزارهای مورداستفاده‌ی این شیوه در نسبت با نرم‌افزارهای دیگر دانست. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت فروشندگان، از قیمت نرم‌افزارهایی که در مرکز تماس ابری در حال استفاده است، آگاه شوید؛ در این وب‌سایت به‌طور واضح به شما نشان داده می‌شود که در قبال این تکنولوژی هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

 

امنیت و امکان بازگشت اطلاعات: امنیت این سیستم، یکی از دغدغه‌های افرادی که در این مراکز مشغول بوده‌اند، به شمار می‌رفته است و از اتفاقاتی که امکان وقوع آن‌ها برای اطلاعات بوده است، خبری نداشتند، اما امروزه در مرکز تماس ابری (Cloud Call Center) از سرور ابری استفاده می‌کنند و می‌توان گفت این شیوه بالاترین میزان امنیت در موضوع اطلاعات را دارد و اگر برای اطلاعات شما مشکلی پیش آید، این سرور امکان بازگرداندن اطلاعات را نیز فراهم کرده است.

 

مقیاس‌پذیری: زمانی که شما یک نرم‌افزار داخلی را برای مرکز تماس (Call Center) تهیه می‌کنید، باید در کنار آن‌یک محیط سخت‌افزاری را نیز با توجه به‌اندازه‌ی کسب‌وکارتان تعیین کنید؛ در مرکز تماس ابری، نیازی به خرید سخت‌افزار اضافی نیست و مقیاس‌پذیری و قدرت محاسباتی به‌راحتی در اختیار شما قرار می‌گیرد و می‌توانید در زمان نیاز از آن مطلع شوید.

 

ویژگی‌های دیگری برای نوعی از تکنولوژی ابری (VOIP) در دسترس است که می‌توان به ارتباط بین شعب، تماس دوطرفه با تلفن همراه، برخورداری از منشی تلفنی، امکان پاسخگویی هم‌زمان به چند کاربر و موارد این‌چنینی اشاره داشت که تمام این موارد نیز سبب محبوبیت این تکنولوژی شده است.

 

بیشتر بدانید : نحوه‌ی راه‌اندازی ایمیل سرور ابری

 

نحوه‌ی راه‌اندازی مرکز تماس ابری

 

یکی از کارهایی که برای کسب‌وکار موفق لازم است را می‌توان راه‌اندازی یک مرکز تماس (Call Center) دانست؛ در اینجا به مراحل و اقداماتی که برای راه‌اندازی مرکز تماس ابری نیاز است می‌پردازیم. پیش روی شما دو شیوه برای راه‌اندازی کال سنتر ابری وجود دارد که می‌توانید در ابتدا از هرکدام اطلاعات کافی کسب کنید و سپس به انتخاب یکی بپردازید.

 

1. راه‌اندازی یک مرکز تماس (Call Center) در محل
2. خرید سرویس (برونسپاری) مرکز تماس

 

در مورد اول که سانترال باشد، ابتدا شما به یک مکان نیاز دارید تا در آن‌یک مرکز تماس برقرار کنید و سپس باید هزینه‌ای تقریبا هنگفتی را در جهت تجهیزات و لوازم موردنیازتان، پرداخت کنید؛ اما این موضوع برای شیوه‌ی دوم که مرکز تماس ابری است، صدق نمی‌کند و نیازی به پرداخت هزینه‌ای نیست و شرکت سرویس‌دهنده موظف به ارائه‌ی تجهیزات لازم است که برای برقراری مرکز تماس VOIP به تجهیزات خاصی نیاز نیست، چراکه شما برای راه‌اندازی این نوع از سرور تماس، نیازی به کابل سیم یا مکان خاصی برای استقرار نیازی ندارید.

 

همچنین اگر انتخاب شما مورد اول است، باید هزینه‌های دیگری مانند هزینه‌ی نگهداری از وسایل یا هزینه‌ای که برای به‌روزرسانی نیاز است را در نظر داشته باشید و مورد دیگری که در این قسمت لازم به ذکر است، استخدام اپراتور و منشی برای پاسخگویی به تماس‌ها است؛ پس باید هزینه‌ی دیگری را در جهت پرداخت به‌عنوان حقوق در نظر داشته باشید.

 

نیاز به متخصص یکی دیگر از موارد موردنیاز شما در موضوع احداث مرکز تماس ابری در محل است؛ درصورتی‌که سرویس برونسپاری از نیروهای متخصص و باتجربه برخوردار است و نیازی به انتخاب شما نیست.

 

در شیوه‌ی برونسپاری، تنها هزینه‌ای که باید پرداخت شود مربوط به هزینه‌ی تمدید سرویس به‌صورت ماهیانه است که اگر همین موضوع به یک‌ساله تغییر کند، شما تخفیف مناسبی را دریافت خواهید کرد.

 

دسته بندی ها : سرویس های ابری
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *