صفحه اصلی

راهکارهایی برای افزایش سرعت اینترنت وایرلس

۱۲ آذر ۱۳۹۹

امروزه قطعی و یا کند شدن سرعت اینترنت وایرلس یکی از مشکلات بزرگ هر خانه محسوب می‌شود. حتما این مشکل برایتان پیش آمده که پس از خریداری اینترنت برای منزل خود، شاهد افت سرعت شدید. فرض کنید در حال دانلود فیلم، عکس، فایل یا هر سند دیگری باشید یا در حال تماشای آنلاین فیلمی هستید که بی دلیل اینترنت وایرلس شما دچار افت سرعت یا قطعی می شود. تجربه آن برای هر فردی دردناک است.

در این مطلب قصد داریم راه حلی برای عوامل کند شدن سرعت اینترنت وایرلس پیدا کنیم تا شما با خیال راحت از فضای وب نهایت استفاده را ببرید. با مطلب راهکار‌هایی برای افزایش سرعت اینترنت وایرلس همراه ما باشید.

 

بیشتر بخوانید : رازهایی از هک مودم که هکرها دوست ندارند شمابدانید!

 

1.برد وای فای

 

مودم های خانگی مورد استفاده ما یک برد مشخصی دارند که بیشتر از این فاصله به درستی سیگنال وای فای را منتقل نمی‌کنند. هر مودم بطور متوسط بردی حدود 45 تا 75 متر دارد که طبیعتا بیشتر از این فاصله کارایی اولیه خود را ندارد. عموما برد امواج ارسالی از مودم به موارد زیر بستگی دارد:

1.محل قرارگیری مودم

2.فرکانس ارسالی

3. آنتن

4. قدرت انتقال سیگنال

 

خاموش و روشن کردن مودم برای افزایش سرعت اینترنت

 

2.Reset و خاموش روشن کردن مودم

 

یکی از رایج‌ترین و پیش پا افتاده‌ترین روش‌ها روشن خاموش کردن مودم است. در این روش ابتدا دکمه پاور مودم خود را فشار دهید با اینکار مودم خاموش می‌شود و بعد از مدت زمان 10 دقیقه مجددا دستگاه را روشن نمایید.

سرعت اینترنت وایرلس خود راچک کنید اگر باز هم مشکل رفع نشد مودم خود را ریست کنید. برای اینکار، در بیشتر مودم ها یک تو رفتگی کنار دکمه پاور وجود دارد با سوزن یا وسیله نوک تیز این دکمه را مدت 10 ثانیه نگه دارید. اکنون مودم شما ریست (Reset) می‌شود. مجددا به وای فای (Wifi) متصل شوید و سرعت اینترنت را چک کنید.

 

3.رمز عبور (Password) انتخاب کنید

 

برای مودم خود یک رمز عبور قوی انتخاب کنید. بسیاری از کاربران به امنیت اینترنت خود اهمیتی قائل نیستند و برای آن رمز عبور یا پسوردی تهیه نمی‌کنند. این کار باعث در امان ماندن وای فای خود از هرگونه دخالت خارجی می‌شود. همین امر باعث بالا رفتن راندمان اینترنت و بالا رفتن سرعت آن می‌شود. ناگفته نماند هنگام انتخاب پسورد از کارکترهای قابل پیش بینی ( مانند اعداد 1 تا 8 ) جلوگیری کنید.

 

برای دریافت مشاوره و یا خرید سرویس مناسب با شماره ی 02148657 تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر درخواست خود را به ثبت برسانید.

     

    بیشتر بخوانید : چه کسی از شما اینترنت می دزدد؟

     

    تاثیر محل قرار گیری مودم در افزایش سرعت اینترنت

     

    4.محل قرارگیری مودم

     

    امواج وای فای درست مثل امواج رادیویی اما با طول موج کوتاه‌تر هستند. به این معنی که متوسط برد هر روتر 45 متر است که طبیعتا هرچه فاصله شما از روتر یا مودم بیشتر باشد کیفیت وایرلس شما پایین‌تر است. سیگنال‌های ارسالی از مودم به مکان آن بستگی دارد. برای مثال شما مودم خود را در مکان های سربسته مانند کشو یا کمد قرار می‌دهید، طبیعی است که افت سرعت را تجربه ‌کنید. همچنین مودم خود را بر روی زمین نیز قرار ندهید.

    زیرا امواج وای فای با سطح زمین برخورد می‌کنند و دچار اختلال می‌شوند. برخی از مودم ها نیز این سیگنال‌ها را قدری به سمت پایین ارسال می‌کنند پس بهتر است مکان روتر یا مودم اندکی از سطح زمین فاصله داشته باشد. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، دوری مودم از وسایل الکترونیکی دیگر است. این وسایل امواج مودم و روتر را مختل می‌کنند و بازدهی وایرلس را پایین می‌آورند. در صورت نوسانات سرعت، اگر مودم شما قابلیت جابه‌جایی دارد حتما مکان آن را تغییر دهید.

     

    5.مشکل روتر

     

    اگر از روتر استفاده می‌کنید حتما چک کنید که روتر شما باید دو عدد آنتن داشته باشد و یک از این آنتن‌ها عمودی و دیگری بصورت افقی قرار گیرد. این روش به شدت موثر است و شما با انجام آن شاهد افزایش چشمگیر سرعت اینترنت خود هستید. می‌توانید با مراجعه به تنظیمات روتر قدرت آن را از 2.5 گیگاهرتز به 5 گیگاهرتز تغییر دهید. همچنین می‌توانید از دستگاه‌های نویز‌گیر نیز استفاده کنید. این دستگاه‌ها قابلیت افزایش سرعت وای‌فای را دارند.

     

    از کابل مرغوب و مناسب برای افزایش سرعت اینترنت استفاده کنید

     

    6.از کابل و سیم‌های مرغوب استفاده کنید

     

    بسیاری از کاربران از کابل و سیم‌هایی با طول بلند استفاده می‌کنند که برخلاف تصور این مدل از کابل‌ها مرغوبیت کافی را ندارند. بهتر است از مدل‌های کوتاه‌تر با مرغوبیت بالا استفاده کنید تا تمام شرایط یک اینترنت خوب مهیا شود. علاوه بر طول سیم از سوکت ، سیم کشی و لاین هایی با کیفیت بالا استفاده کنید.

     

     

    تقویت سیگنال وای فای برای افزایش سرعت اینترنت وایرلس

     

    7.استفاده از تقویت کننده سیگنال وای فای

     

    شما می‌توانید از تقویت کننده‌های سیگنال وای فای نیز استفاده کنید. این تقویت کننده‌ها که ریپیتر (Repeater) نام دارند باعث تقویت امواج وای فای می‌شوند درنتیجه اینترنتی با کیفیت بالاتری نسیب شما می‌شود.

    شیوه کار این دستگاه‌ها اینگونه است، شما این دستگاه را در مسیر ارسال سیگنال‌ها قرار می‌دهید. ریپیتر با دریافت این امواج، دوباره شروع به ارسال آن‌ها میکند. به همین سبب شما شاهد امواج قوی‌تر با فرکانس بیشتری هستید. این تقویت کننده‌ها بیشتر برای فضاهای بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند که مودم به تنهایی قادر به پوشش آن نیست.

     

    بیشتر بخوانید : عده زیادی نمی دانند وای فای و وایرلس چه تفاوتی باهم دارند ولی شما بدانید!

     

    8.تعویض کانال وای فای

     

    اگر همسایگان شما نیز از وای فای استفاده می‌کنند امکان دارد به دلیل مشابه بودن کانال وای فای شما با یکدیگر، سیگنال‌ها با هم تداخل پیدا کنند. بهتر است شما کانال اتصال خود را تغییر دهید و بهترین کانال ممکن برای اینترنت خود را پیدا کنید. برای این کار از برنامه های (Application) مرتبط مانند Wifi Analyzer استفاده کنید.

     

    9.مودم خود را تعویض کنید

     

    اگر با انجام تمامی روش‌های بالا مشکل شما بر طرف نشد، مودم و روتر جدید جایگزین دستگاه‌های فعلی خود کنید. شاید ایراد از مودم شما و ضعف از ارسال امواج باشد. با خرید دستگاه جایگزین این مشکل حل خواهد شد و دیگر دغدغه اینترنت و نوسانات سرعت را نخواهید داشت.

     

    بیشتر بخوانید : برای کاربران پرمصرف چه اینترنتی مناسب است؟

     

    10.با پشتیبانی تماس بگیرید

     

    در پایان اگر بازهم دردسرهای وایرلس را تحمل می‌کنید با پشتیبانی اینترنت خود تماس بگیرید و مشکل را جویا شود. شاید خط تلفن شما با نویز اشغال شده و باید از سوی اپراتور مربوطه حل گردد. یا امکان دارد محل مورد نظر شما به اصطلاح محله مرده ای باشد و نتوان توقع یک اینترنت با کیفیت و عاری از هرگونه اشکال را داشت.

    در هر صورت با انجام یکی از روش‌های بالا مشکل وای فای شما برطرف خواهد شد فقط بحث درباره کدام روش است. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و سرعت اینترنت  وایرلس خود را بهبود بخشیده باشید.

    دسته بندی ها : اینترنت
    برچسب ها :

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *