صفحه اصلی

رازهایی از هک مودم که هکرها دوست ندارند شما بدانید!

۱۱ آذر ۱۳۹۹

شاید هک شدن مودم برایتان اتفاق افتاده باشد و یا شاهد هک شدن اینترنت دوستان و آشنایان خود بوده باشید. باید بگم که هک شدن مودم خانگی شما برای یک هکر کار بسیار دشواری نیست و در عرض چند ثانیه قادر به شکستن پسورد اینترنت شما خواهد بود.

ولی شما با انجام چند روش می‌توانید این کار را برای آنها سخت کنید، با چند تکنیک ساده اما کاربردی امنیت مودم خود را افزایش دهید و از نفوذ هکرها و افراد سودجو به اینترنت خود جلوگیری کنید. با ما همراه باشید.

 

راه های جلوگیری از هک مودم

 

تغییر نوع پسور به WPA2

 

گذرواژه‌های در مبنای WEP بسیار سست هستند و زیاد کاربرد ندارند. الگوی تولید این رمز عبورها بسیار ساده است طوری که هر هکر تازه کاری می‌تواند آن را بشکند و به راحتی از مودم شما نهایت بهره را ببرد. بنابراین شما نوع پسورد خود را به WPA2 تبدیل کنید، با این روش در اصل نوع پسورد خود را قوی تر کردید که شکستن این نوع رمز عبور کار هر کسی نیست.

 

با این وجود عده بسیاری هستند که از نکات WEP و WPA2 مطلع هستند ولی اقدام به تغییر آن نمی‌کنند. بسیاری از افراد یا اهمیت نمی‌دهند و یا بلد نیستند! دسته اول که حالشان معلوم است ولی دسته دوم، برای اینکار نیاز است که به تنظیمات مودم خود مراجعه کنید. در مرورگر خود آدرس IP را وارد کنید که در بیشتر آنها 192.168.1.1 است. پس از بارگزاری سایت مورد نظر در کادر خالی username و password کلمه admin را وارد کنید. سپس با انجام مراحل تغییر رمز وای فای، مبنای گذرواژه خود را به WPA2 تغییر دهید.

 

بیشتر بخوانید : نحوه تنظیم کردن مودم صفرتاصد

 

برای دریافت مشاوره و یا خرید سرویس مناسب با شماره ی 02148657 تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر درخواست خود را به ثبت برسانید.

     

     

    تغییر اطلاعات کودم برای جلوگیری از هک مودم

     

    خاموش کردن گزینه WPS

     

    این دکمه برروی تمامی مودم ها تعبیه شده است. WPS به معنی WiFi Protected Setup به منظور فراهم کردن استانداردهای امنیتی در مودم‌ها نصب شد.

    ولی در دراز مدت معلوم شد که این گزینه شکاف امنیتی زیادی ایجاد می‌کند که احتمال نفوذ هکرها به سیستم را افزایش می‌دهد. پس بهتر است که این گزینه را خاموش کنید تا امینت مودم شما تا حدودی تقویت شود.

     

    کاهش برد مودم برای جلوگیری از هک مودم

     

    کاهش برد مودم

     

    اگر شما در آپارتمانی نسبتا کوچک زندگی می‌کنید و یا مودم را صرفا برای اتاق خود تهیه کردید، پیشنهاد میکنم برد آن را کمتر کنید تا کسی که در خارج از خانه قرار دارد به سیگنال‌های ساطع شده از مودم دسترسی نداشته باشد.

     

    برای اینکار به سایت 192.168.1.1 وارد شوید و با پیدا کردن گزینه Wireless روی قسمت Transmit power کلیک کنید تا تیک آن فعال شود و در کادر پایین آن با نام Beacon عددی در بازه 20 تا 100 را وارد کنید. (معمولا عدد 50 مناسب است). ولی اگر در قسمتی از خانه نتوانستید به اینترنت متصل شوید این عدد را مقداری افزایش دهید. به غیر از روش نرم‌افزاری می‌توانید مکان مودم را تغییر دهید.

     

    مثلا مودم را زیرتخت و یا داخل جعبه کفش قرار دهید یا در نزدیکی پنجره‌ها نگذارید.

     

    بیشتر بخوانید : چه کسی از شما اینترنت می دزدد؟

     

    راه های جلوگیری از هک شدن مودم توسط هکر ها

     

    مخفی کردن SSID

     

    در این روش شما با غیرفعال کردن گزینه SSID می‌توانید از نمایش نام وای فای خود جلوگیری کنید. با این روش دیگر کسی از وجود اینترنت شما باخبر نخواهد شد و کسی اقدام به هک کردن WiFi شما نخواهد کرد.

     

    برای اینکار نیاز است به آدرس IP خود مراجعه کنید و با پیدا کردن گزینه Enable wireless یا Hidden SSID یا Wireless Radio و برداشتن تیک آن می‌توانید این کار را انجام دهید.

     

    انتخاب رمز قوی برای جلوگیری از هک شدن مودم

     

    انتخاب رمز عبور قوی

     

    روشی دیگر برای جلوگیری از هک وای فای، انتخاب پسوردی قدرتمند است. اگر از رمز عبور خیلی ساده و قابل حدس مانند تاریخ‌های مهم زندگی شخصی و یا اعداد 1 تا 8 استفاده می‌کنید سریعا آن را عوض کنید. برای مثال بهتر است از حروف بزرگ و کوچک و کارکترها استفاده کنید. مثلا یه شعر مورد علاقه خود را تصور کنید، مثل میازار موری که دانه کش است! رمز عبور خود را بر مبنای این شعر بگذارید مثل: M@yAzarm00Rik3DANEkesHASt  متوجه شدید؟! این نوع از پسوردها تقریبا غیرقابل حدس است و هیچ کس جز شما آن را نمی‌داند.

     

    بیشتر بخوانید : نحوه عوض کردن رمز وای فای

     

    کلام آخر

     

    ما تمام آنچه برای بالا بردن امنیت مودم شما نیاز است را برای شما توضیح دادیم. شما نیز برای تامین امنیت اینترنت خود موظفید که این روش‌ها را انجام دهید. اگر هکری قصد نفوذ و استفاده از اینترنت شما را داشته باشد، با این روش‌ها کارش آنقدر سخت خواهد شد که شاید در نیمه راه قید مودم شما را بزند. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

    دسته بندی ها : اینترنت,مودم
    برچسب ها :

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *