صفحه اصلی

دلایل استفاده از فضای ابری

۱۱ آذر ۱۳۹۹

امروزه بسیاری از شرکت‌ها و حتی افراد از حافظه ابری به جای هاردهای خارجی استفاده می‌کنند. فضاهای ابری، حافظه‌هایی هستند که  بطور مجازی در اختیار شما قرار می‌گیرند و می‌توانید با پرداخت اشتراک ماهیانه از حجم دلخواه خود استفاده کنید و اسناد و مدارک خود را در آن به اشتراک بگذارید. در ادامه به دلایل استفاده از فضای ابری می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

 

کاهش هزینه‌

 

با استفاده از این فضاهای ذخیره سازی، دیگر نیازی به خرید سخت افزار و تجهیزات مورد نیاز برای ذخیره سازی مدارک مورد نیاز نیست و تنها می‌توان با اشتراک گذاری توسط اینترنت آنها را به اشتراک گذاشت. از این روی بسیاری از هزینه‌های اضافی سازمان‌ها و موسسات را کاهش داده است. ناگفته نماند که کاربران خانگی که قصد ذخیره کردن فایل‌های خود را دارند، این فضای ابری (Cloud) مناسب است.

 

بیشتر بخوانید : بهترین فضاهای ذخیره سازی ابری رایگان

 

برای دریافت مشاوره و یا خرید سرویس مناسب با شماره ی  02148655 تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر درخواست خود را به ثبت برسانید.

     

    زمان کم

     

    طبیعتا اشتراک گذاری و ذخیره آنلاین فایل‌ها نسبت به استفاده از تجهیزات فیزیکی زمان کمتری دارد. فرض کنید قصد داریم فایلی را در این فضاهای ابری ذخیره کنید، تنها کافیست با چند کلیک ساده این کار را انجام دهید. حال اگر بخواهید آن را بر روی یک هارد خارجی و یا وسیله‌ای دیگر ذخیره کنید، باید آن را به سیستم خود متصل کنید و سپس به هارد منتقل کنید و منتظر کپی شدن فایل در حافظه خارجی باشید. به نظر شما کدام روش سریعتر است؟

     

     

    بیشتر بخوانید : سرور ابری یا سرویس ابری چیست؟

     

    دسترسی راحت تر به فایلها در فضای ابری

     

    دسترسی آسان تر به فایل‌ها

     

    در فضاهای ابری شما می‌توانید امکان دسترسی به فایل هارا به افرادی که از همان فضا استفاده می‌کنند بدهید و با آنها به اشتراک بگذارید. با اینکار دیگر نیازی نیست برای انتقال مدرک و سندی، آن را داخل فلش بریزید و تحویل فرد مورد نظر دهید با اشتراک گذاری در حافظه ابری خیلی راحت امکان دسترسی افراد به آن فایل‌ها فراهم می‌شود. به همین دلیل می‌توانید دسترس به فایل هارا برای همه راحتتر کنید.

     

    بک آپ گیری از اسناد

     

    بارها و بارها برای هممان پیش آمده که هاردهای سیستم و یا خارجی ما در اثر ضربه و یا ویروسی شدن، آسیب جدی دیده است و تمام اطلاعات ما از بین رفته. ولی با استفاده از فضاهای ابری دیگر این مشکی وجود ندارد. در ابتدا باید گفت که درصد احتمالی از بین رفتن فایل های شما در این فضاها بسیار کم است ولی اگر بنا به دلایلی مدارک شما از بین رفت جای نگرانی نیست، شرکت پشتیبانی Cloud بطور خودکار از فایل‌های شما نسخه پشتبانی تهیه می‌کند و شما می‌توانید دوباره به اطلاعات خود دست یابید.

     

     

    عدم محدودیت مکان از مزایای فضای ابری

     

    عدم محدودیت مکان

     

    یکی دیگر از مزایای استفاده از فضاهای ابری عدم نیاز به مکان و تجهیزات خاص است. هنگامی که شما از هاردهای فیزیکی استفاده می‌کنید، برای انتقال اطلاعات و یا ذخیره آنها نیاز به رایانه و سیستم خود دارید. ولی با استفاده از حافظه ابری در هر زمان و مکانی با استفاده از تلفن همراه و یا هر وسیله هوشمند دیگری می‌توانید اطلاعات خود را ذخیره کنید.

     

    سوالات متداول


    1.فضای ابری چیست؟

    فضای ابری یک حافظه مجازیست که شما می‌توانید اسناد و مدارک مورد نیاز خود را در آن ذخیره کنید و همچنین به اشتراک بگذارید.

     

    2.هزینه فضای ابری چگونه است؟

    هزینه این فضاها به نسبت حجم موردنیاز و مدت زمان استفاده، متغیر است ولی باید گفت که نسبتا هزینه های مقرون به صرفه ای دارند.

     

    3.فضای ابری مطمئن است؟

    بله – حافظه های ابری بطور خودکار از اطلاعات شما بک آپ گیری می کنند و شما می‌توانید در صورت از بین رفتن اسناد و مدارک خود باز هم به اطلاعات مورد نظر دسترسی داشته باشید.


     

    برچسب ها :

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *