صفحه اصلی

خط PCM چیست؟ آیا بر روی خط PCM سرویس اینترنت ADSL ارائه می شود؟

۱۸ خرداد ۱۳۹۸

خط PCM مهمترین عاملی است که در برخی از موارد امکان ارائه ی خدمات اینترنت پرسرعت را با دشواری مواجه می کند. به همین دلیل اگر مخابرات شما اعلام می کند که در محدوده شما امکان ارائه اینترنت ADSL وجود ندارد شاید مشکل از همین خطوط ناشی باشد.

در این نوشتار به معرفی خط PCM می پردازیم و مشخصات و ویژگی های آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

خط PCM به چه معناست؟

 

شرکت مخابرات گاهی برای صرفه جویی در هزینه ها به جای استفاده از کابل های گران قیمت مسی  از این سیستم استفاده می کند. در نقاط پرتراکم که هر زوج سیم ظرفیت بالایی از خطوط را انتقال می دهند در سمت مشترک یک دستگاه PCM استفاده شده و خطوط را به صورت مجزا به مشترکان می رساند.

به این ترتیب چند خط تلفن با یک سیم تلفن منتقل می شوند و قبل از رسیدن به مقصد توسط این دستگاه جداسازی می شوند. این صرفه جویی برقراری ارتباطات اینترنتی را با دشواری روبرو کرده و امکان ارائه خدمات اینترنت پر سرعت را غیر ممکن می کند.

عبارت PCM مخفف Pulse Code Modulation بوده و دستگاهی است که ظرفیت خطوط را افزایش می دهد. به این ترتیب همانطور که گفته شد ظرفیت هر خط به چند کاربر اختصاص داده می شود.

 

اینترنت را گران نخرید

خرید اینترنت ارزان از صفرو یک

 

خط PCM چه مشکلاتی دارد؟

 

این خطوط کیفیت بسیار پایینی دارند و نویز آن بسیار بالاست و ارتباط را بی کیفیت و همراه با خش می کند.این ایرادات در صدای منتقل شده به خوبی آشکار است. خط PCM امکان استفاده از ظرفیت های آزاد سیم را از میان می برد. انتقال همزمان دیتا هم در این خطوط وجود ندارد.

به همین دلیل برقراری ارتباطات اینترنت پر سرعت هم از طریق این خطوط غیر ممکن خواهد بود.

واضح است که کاهش هزینه های اولیه در عمل مشکلات و هزینه های فراوانی را برای مشترکان ایجاد خواهد کرد و نارضایتی آن ها را در پی خواهد داشت.

مشترکانی که از سیستم تلفن سانتران و فکس استفاده می کنند هم با این خطوط به مشکل بر می خورند.

 

برای دریافت مشاوره و یا خرید سرویس مناسب با شماره ی  02148655 تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر درخواست خود را به ثبت برسانید.

     

    چطور مشکلات خط PCM را کاهش دهیم؟

     

    برای حل این مشکل کافی است درخواست اینترنت پر سرعت خود را از طریق مخابرات انجام دهید شرکت مخابرات برای افرادی که از این شرکت خدمات اینترنت پر سرعت دریافت کنند سیم کشی مجدد انجام داده و مشکل سرعت اینترنت در اغلب اوقات به شکل محسوسی از میان خواهد رفت.

    دلیل مشکلات پیش آمده برای خط PCM این است که برای ارتباطات آنالوگ طراحی شده اند و برای خطوط دیجیتال در نظر گرفته نشده اند.

    این روزها که زندگی اغلب ما به اینترنت وابسته شده بدون در اختیار داشتن اینترنت پرسرعت کارها با دشواری های بسیاری مواجه می شود به همین دلیل به نظر می رسد استفاده از خدمات مخابرات بهترین راهکار باشد.

    درحال حاضر که شرکت های مختلفی خدمات اینترنت پرسرعت ارائه می دهند محدود شدن به یک انتخاب قطعا مورد پسند و انتخاب مشترکان نخواهد بود اما به عنوان تنها گزینه موثر انتخاب مناسبی خواهد بود.

    درحال حاضر بسیاری کاربران چند خط تلفن در اختیار دارند که فشار به سیستم را افزایش می دهد و مخابرات برای تامین نیاز مشترکان مناطق گاهی از خط غیر کارآمد استفاده می کند.

    به نظر می رسد لازم است راهکارهای جدیدی شناسایی و مورد استفاده قرار گیرد تا مشترکان در  استفاده از خدمات شرکت دلخواهشان آزاد باشند و مشکلات کمتری بروز کنند.

     

    آیا خط PCM برچیده خواهد شد؟

     

    با توجه به پیشرفت تکنولوژی لازم است خط PCM برچیده شده و امکانات جدید درا ختیار کاربران قرار گیرد.

    باوجودیکه تحقق این خواسته در حال حاضر دور از ذهن به نظر می رسد اما حقیقت این است که نیازهای روزافزون بشر برای اجرای کارها با اینترنت سبب می شود به زودی خطوط قدیمی جای خود را به خطوطی که سیم های مسی با کیفیت در آن ها بکار برده شده بدهند.

    درایران اگرچه استفاده از این سیستم ها به کندی انجام می شود اما نیاز فراوان به آن سبب می شود که اجرای آن ضروری به نظر برسد.

     

    خط PCM در کجاها استفاده می شود؟

     

    معمولا این خطوط در مناطق پرجمعیت شهری که نیاز به اشتراک های متعددی دارد مورد استفاده قرار می گیرد.دیده شده در موقعیت هایی که تعداد مشترکان هم بسیار زیاد است به جای سیم کشی های طولانی و گران قیمت از خط PCM استفاده شده است.این شیوه کابل کشی مدت هاست در مناطق دیگر جهان محدود شده و کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

     

     

    نتیجه گیری

     

    خط PCM با انگیزه کاهش هزینه ها سال هاست در کشور مورد استفاده قرار می گیرد و مشترکان را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است.این خطوط جایگزین کابل های مسی گران قیمت می شوند و نویز های زیادی را در ارتباطات و صدا به وجود می آورند.خط PCM برای ارتباطات کاربرانی که از فکس و سیستم های ارتباط جمعی استفاده می کنند مناسب نیست.استفاده از اینترنت های پر سرعتی که شرکت مخابرات ارائه می کند می تواند یک راهکار مناسب باشد که برقراری ارتباط شما را ارتقا می بخشد.این راهکار از نظر برقراری عدالت و مختار بودن مشترکان به استفاده از خدمات شرکت هایی که خودشان انتخاب می کنند چندان مناسب نیست اما در شرایطی که راهکار دیگری در دسترس نباشد می تواند یک راهکار عملی کوتاه مدت باشد که البته هزینه های گران خدمات اینترنت پر سرعت مخابرات را به مشتریان تحمیل می کند.

     

    سوالات متداول


     

    1- خط pcm چندتا خط تلفن رو میتونه ساپورت کنه؟

    با استفاده از pcm و کابل منسی میشه تا 8تا از خطوط تلفن رو سرویس داد.4

     

    2- مزیت خطوط تمام مسی نسبت به pcm چیست؟

    خطوط تمام مسی اینترنت adsl رو نهایتا تا سرعت 2مگ ساپورت میکنه اما pcm به خاطر تبدیلی که اتفاق میفته اصلا adsl رو ساپورت نمیکنه.

     

    3- آیا خطوط دیگه ای هم هستن که ADSL رو ساپورت نمیکنن؟

    بله خطوطی مثل GSM-WLL و فیبر نوری هم ADSL رو ساپورت نمیکنن .

     


     

     

    خدمات تلفن ثابت

    دسته بندی ها : اینترنت,تلفن
    برچسب ها :

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *