صفحه اصلی

بهترین فضاهای ذخیره سازی ابری رایگان

۱۱ آذر ۱۳۹۹

فضاهای ابری در حال سبقت گرفتن از فایل‌های ذخیره سایت‌ها و درایورهای فیزیکی هستند. به همین روی بسیاری از افراد برای دخیره سازی و پشتیبانی از فایل‌های خود از این ابرها استفاده می‌کنند.

در بازار تکنولوژی این برنامه‌ها فراوان است و شما چگونه می‌توانید پی ببرید کدام یک از این ابرها برای شما مناسب است و کدام برای کسب و کار شما واجب؟ ما در این مطلب به سوال شما پاسخ میدهیم و 5 تا از بهترین فضاهای ذخیره سازی ابری رایگان را به شما معرفی میکنیم.

 

سرور اختصاصی با بهترین سرعت

خرید سرور اختصاصی صفرویک

 فضاهای ذخیره سازی ابری (Cloude Storage)

 

امروزه فضاهای ذخیره سازی ابری زیادی در بازار وجود دارد که شما می‌توانید برای انتقال اطلاعات و اشتراک گذاری فایل‌های حجیم از آن‌ها استفاده کنید. در این مطلب ما قصد داریم به معرفی این ابزارها بپردازیم تا شما را با معروف‌ترین این برنامه‌ها آشنا کنیم. در ادامه علاوه بر آشنایی با انواع ابرهای ذخیره‌سازی، با ویژگی‌های آن ها نیز آشنا شوید:

idrive یکی از فضاهای ذخیره سازی ابری رایگان

1.IDrive

Idrive یکی از بهترین ابرهای ذخیره سازی و بکاپ گیری برای یوزرهای کامپیوتر محسوب می‌شود. با این ابر دخیره سازی می‌توانید هر فایلی که مایل بودید را با سیستم خود پشتیبانی کنید و از آن بکاپ بگیرید. همچنین می‌توانید فایل‌های از دست رفته خود را بازگردانید.

 

این ابزار برای کسب و کارهایی که با حجم زیادی از داده‌ها و فایل‌ها روبه‌رو هستند کاربرد دارد که شما نیاز به بکاپ و نگه داری آنها در محلی محفوذ مانند IDrive هستید. در ابتدا شما بصورت رایگان 5 گیگ حافظه دریافت می‌کنید و پس از آن می توانید با پرداخت 53 دلار 5 ترابایت حافظه به مدت یکسال دریافت کنید.

 

آنچه که باید بدانید: سرور ابری چیست و چه سرور ابری مناسب است ؟

 

 

google drive یکی از فضاهای ذخیره سازی ابری رایگان2.Google Drive

بی شک استفاده از گوگل درایو شما را پشیمان نخواهد کرد. اگر تجارت و کسب و کار از اکانت‌های گوگل مانند جیمیل، جی سویت و اندروید استفاده می‌کنید، بهترین پیشنهاد برای شما Google Drive است.

این فضای ابری یکی از محبوب ترین ابزارها برای کاربران اندروید است. در ابتدا شما می‌توانید 15 گیگ حافظه رایگان دریافت کنید و پس از آن با پرداخت 12 دلار ماهانه حجم خود را بی نهایت کنید.

 

بیشتر بخوانید : دلایل استفاده از فضای ابری

 

onedrive یکی از فضاهای ذخیره سازی ابری رایگان3.Microsoft OneDrive

شرکت مایکروسافت نیز از این ابرهای ذخیره سازی ارائه داده است. این فضای ذخیره سازی مخصوص کاربران ویندوز است و همچنین میتوانید بصورت آفلاین به فایل‌های خود دسترسی داشته باشید. هزینه اولیه این برنامه رایگان با حجم 5 گیگ است.

 

بعد از آن شما نسبت به حجم مورد نیاز خود هزینه ای را پرداخت می‌کنید. با اینکه این فضای ذخیره سازی نسبت به گوگل درایو از حافظه اولیه پایین تری برخوردار است ولی محبوبیت زیادی در بین کاربران ویندوز دارد.

هزینه حافظه اضافی مایکروسافت، در طول ماه با حجم 1 ترابایت 5 دلار می‌باشد که نسبت به حجم و زمان آن قیمت مناسبی است.

 

بیشتر بخوانید : مدل های پیاده سازی رایانش ابری

 

icloud یکی از فضاهای ذخیره سازی ابری رایگان
4.ICloud

این برنامه یکی از بهترین برنامه‌ها برای کاربران Apple است. شما چه از گوشی‌های آیفون و چه از سیستم عامل مک استفاده کنید، این برنامه به شما پیشنهاد می‌شود. حجم اولیه آن 5 گیگ که به نسبت برنامه‌های Apple بسیار پایین است.

 

اگرچه این حجم نیز بطور رایگان دراختیار شما قرار می‌گیرد. با آی کلود شما می‌توانید عکس‌ها، ویدئوها و حتی پیام‌های خود را پیدا کنید. بعد از استفاده از حجم اولیه شما می‌توانید با پرداخت 1 دلار ماهانه 200 گیگ فضای خالی داشته باشید.

 

البته Back Up گیری اتوماتیک و ذخیره سازی آن در آیکلود باعث پرشدن سریع آن میشود, ازین جهت پیشنهاد میشود آن را از حالت اتوماتیک خارج کنید.

 

برای خواندن  مقاله >>> غیرفعال کردن بکاپ گیری اتومات در Icloud  <<< کلیک کنید.

 

dropbox یکی از فضاهای ذخیره سازی ابری رایگان

5.Dropbox

اگر شما از فضاهای ذخیره سایزی ابری نیز اطلاعی نداشته باشید و حتی ندانید که فضای ابری چه کاربردی دارد، حتما با دراپ باکس(Dropbox) آشنایی دارید. یکی از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین فضاهای ذخیره‌ سازی Dropbox است.

 

این ابزار در سال 2008 ساخته شد و از همان سال تا کنون درحال فعالیت است. برای کاربرانی که تازه در دراپ باکس ثبت نام کردند 2 گیگ فضای رایگان برای آنها قرارداده است. پس از اتمام این حجم با پرداخت تقریبا 17 دلار صاحب 3 ترابایت حجم یک ماهه شوید.

 

کلام آخر

توجه داشته باشید ما در این مطلب صرفا به معرفی بهترین فضاهای ذخیره سازی ابری پرداختیم و چگونگی استفاده از آن ها و نحوه ثبت نام در این ابرها را توضیح ندادیم. شما آگاهی کافی از این فضاهای ذخیره سازی را بدست آوردید و با توجه به نیاز خود یکی از این ابرها را انتخاب کنید.

دسته بندی ها : سرویس های ابری
برچسب ها :

یک دیدگاه برای "بهترین فضاهای ذخیره سازی ابری رایگان"

  1. Mohsen Rashidi گفت:

    مرسی از راهنمایی خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *