صفحه اصلی

برای کاربران پرمصرف چه اینترنتی مناسب است؟

۱۲ آذر ۱۳۹۹

مصرفم اینترنتم خیلی بالاست چیکار کنم؟؟چه اینترنتی بگیرم که مناسب باشه؟؟

سوالی که همیشه ممکن است برای هر شخصی پیش بیاید.برای پاسخ به این سوال پیشنهاد میکنیم به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 

اینترنت در ایران‌‌

 

زمان‌هایی که ما برای اتصال به اینترنت از Dial-Up استفاده می‌کردیم، دور از ذهن نیست. این روش علاوه بر سرعت بسیار پایین و زمان اتصال بالا خط تلفن را نیز مشغول می‌کرد. بعد از گذشت چند سال اینترنت ADSL وارد بازار شد که با محبوبیت زیادی رو به رو شد. ADSL ها اولین نوع اینترنت بی سیم محسوب می‌شدند و از طریق کابل‌های مخابراتی منتقل می‌شدند.

پس از مدتی اینترنت ADSL+2 روانه بازار شد که سرعت بیشتری نسبت به نسل قبلی خود یعنی ADSL داشت. البته به دلیل کمبود پورت‌های مخابرات تمامی افراد از این اینترنت استفاده نمی‌کردند.

 

Dial-Up > ADSL > ADSL 2+> WIMAX >TD – LTE > VDSL

 

به همین دلیل نسل جدیدی از اینترنت یعنی اینترنت وایمکس (WIMAX) به منظور استفاده همگان از اینترنت بی سیم وارد بازار شد.

با ظهور نسل جدیدی از اینترنت خانگی یعنی TD-LTE اینترنت ثابت باز به رونق سابق برگشت. این نسل از اینترنت از سرعت بالا و پینگ پایینی برخوردار است.

اینترنت VDSL نیز نسل جدید اینترنت ADSL محسوب می‌شود که سرعتی بسیار بالاتر از ADSL دارد. ولی درحال حاضر مناطق تحت پوشش VDSL خیلی بالا نیست. در کل برای کسب و کارها و کاربران پر مصرف اینترنت vdsl یا اینترنت TD-LTE مناسب است که در ادامه به این دو می‌پردازیم.

 

 

اینترنت VDSL

 

این اینترنت همانطور که ذکر شد نسل جدیدی از ADSL و ADSL+2 محسوب می‌شود که از سرعت و کیفیت بیشتری برخوردار است. ناگفته نماند که سرعت وی‌دی‌اس‌ال بسته به فاصله از کافوی مخابراتی متغیر است. این فاصله اصولا باید مسافتی بین 500 تا 600 متر باشد که بیشتر از آن با افت سرعت همراه می‌شود و سرعت آن با ای‌دی‌اس‌ال برابر می‌شود.

 


نحوه ارتقا اینترنت adsl به vdsl


 

برای سفارش مودم‌های VDSL ابتدا باید محله مسکونی خود را چک کنید و مطمئن شوید که فاصله شما از مخابرات مربوطه کم است و قابلیت نصب و راه اندازی مودم وجود دارد. اگر محله شما شرایطی مناسب داشت، شما فقط موظف به خرید یک مودم VDSL هستید. تمامی سیم کشی و راه اندازی مودم بر عهده اپراتور مربوطه و مخابرات است.

 

اینترنت TD-LTE

اینترنت TD-LTE اینترنتی بی سیم با قابلیت جا به جایی و راه اندازی آسان یکی از سرویس‌های محبوب پرسرعت است. لازم به ذکر است که سرعت اینترنت تی دی ال تی از VDSL کمتر است. TD-LTE یک مودم بی سیم و نیاز به کابل و سیم کشی ندارد، به همین دلیل ممکن است با قطعی و یا افت سرعت اینترنت مواجه شوید.

با این حال قیمت بسته‌های این مودم از وی دی اس ال کمتر است و می توانید سریعتر ترافیک و حجم مورد نظر خود را دریافت کنید. همانطور که ذکر شد راه اندازی اینترنت TD-LTE یکروزه نصب می‌شود ولی برای نصب VDSL باید در نوبت بمانید و شرایط محل شما بررسی شود درنهایت اگر پورت خالی وجود داشت به شما اینترنت VDSL تعلق می‌گیرد.

 

برای دریافت مشاوره و یا خرید سرویس مناسب با شماره ی 02148657 تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر درخواست خود را به ثبت برسانید.

     

    VDSL یا TD-LTE

     

    اگرچه هردو سرویس از ADSL بهتر هستند و سرعت و کیفیت بهتری دارند ولی باید نسبت به فعالیت خود بین این دو سرویس انتخاب کنید.
    اگر شما…

    1. کاربری با مصرف اینترنت معمولی هستنید: TD-LTE بهتر است زیرا هم هزینه کمتری نسبت به VDSL دارد و هم راه‌اندازی آسان و بی دردسرتری. تنوع بسته‌های مصرفی این سرویس از وی دی اس بیشتر است. ضمن اینکه نوسانات تی دی ال تی به قدری نیست که یک کاربر معمولی را دچار مشکل کند.

    2. کاربری با مصرف زیاد هستید: هر دو سرویس مناسب هستند ولی با هزینه پایین تر TD-LTE و بسته‌هایی با حجم بالا ما این سرویس را پیشنهاد میکنیم.

    3. گیمر هستید: در این مورد بهتر است از VDSL استفاده کنید. تی دی ال تی به دلیل آنتن دهی ضعیف و نوسانات سرعت با تاخیر و پینگ همراه است. که ممکن است شما را هنگام بازی‌های آنلاین دچار مشکل کند.

     


    نحوه کاهش پینگ سرور


     

     

    اینترنت مناسب دورکاری و فریلنسری

    4. دورکار هستید: بازهم هر دو مناسب است. هردو سرویس سرعت زیاد با کیفیت مناسبی دارند ولی برای خرید این دو باید بودجه خود و هزینه آن دو را در نظر بگیرید.

    5. فریلنسر هستید: فریلنسرها به دلیل اشتغال خود نیاز دارند مرتب پروژه‌های خود را تعویض کنند. همچنین جا به جایی زیاد حین انجام کار نیز برای آن‌ها دردسر است. به همین منظور باید از اینترنت TD-LTE استفاده کنید.

    6. کاربری با کسب و کار کوچک هستید: اگر کار شما نیاز به اتصال چند کاربر (کمتر از 10 نفر) دارد، استفاده از تی دی ال ای مناسب است. ولی اگر تجارت شما وسیع است و نیاز به اشتراک اینترنت بین افراد زیاد دارد، VDSL برای شما بهتر است.

    7. کاربری با کسب و کار بزرگ هستید: اگر تعداد افراد حاضر در تجارت شما زیاد است اینترنت VDSL برای شما ساخته شده است.

     

    بیشتر بخوانید : چه کسی از شما اینترنت می دزدد؟

    دسته بندی ها : اینترنت
    برچسب ها :

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *