صفحه اصلی

چگونگی بازگرداندن نسخه پشتیبان در cPanel / WHM

۱۷ مهر ۱۳۹۸

قبل از شروع هر کاری شما باید دسترسی به VPS با cPanel / WHM داشته باشید.

راهکار نخست-بازگرداندن بک آپ موجود

زمانی که به WHM وارد شدید عبارت backup را در قسمت جستجو وارد کنید و گزینه Backup / cpmove File را انتخاب کنید.

بازگرداندن نسخه پشتیبان در cPanel / WHM

پس از انتخاب این گزینه صفحه زیر ظاهر خواهد شد:

چگونگی بازگرداندن نسخه پشتیبان در cPanel / WHM

بازگرداندن نسخه پشتیبان در cPanel / WHM

در این قسمت تمام گزینه های موجود بازسازی را مشاهده خواهید کرد:

بازگردانی با نام کاربری (restore with username) : این گزینه به صورت پیش فرض انتخاب شده است، با انتخاب آن یک نسخه پشتیبان تهیه می کند که پیشتر بر روی سرور آپلود شده است.

بازگردانی با فایل (restore with file) :  گزینه دوم بازگردانی ای است که به شما اجازه می دهد نسخه پشتیبان محلی که در رایانه شخصی خود  در اختیار دارید بازگردانی کنید.

نام کاربری برای حساب کاربری که می خواهید بازگردانی کنید (username for the account you wish to restore) :  هنگامیکه این گزینه را انتخاب کنید لیستی از بک آپ های موجود نمایش داده می  شود و شما می توانید یکی را انتخاب کنید یا فقط نام کاربری که باید بازگردانده شود را وارد کنید.

به روز رسانی رکورد  (… when you update the records migrate from the original ) : شما دو انتخاب در این بخش دارید،یکی برای به روز رسانی تمام DNS ورودی  A و دیگری جایگزینی پروپازال c بر روی ورودی A. معمولا همان گزینه اول برای شما کفایت می کند اما اگر از یک سرور قدیمی مهاجرت می کنید و قصد استفاده ازسرویس های ارائه شده از سرور قبلی را ندارید این گزینه می تواند مفید باشد.

تجدید نظر در کاربران موجود (overwrite the existing user) :  این ویژگی بسیار مفید است مخصوصا اگر بخواهید یک پشتیان از یک حساب کاربری که در حال حاضر در VPS (سرور مجازی) فعال است را تهیه کنید.

یک آدرس اختصاصی ارائه کنید (Assign a dedicated IP server) :  شما می توانید یک IP اختصاصی در اختیار کاربران قرار دهید تا بتوانید از این طریق به دایرکتوری وب سایت خود دسترسی بیابید،در این مورد هیچ IP اضافی وجود نخواهد داشت.

نکته مهم: بک آپ شما باید در یکی از دایرکتوری های زیر آپلود شود:/home, /home2, /home3, /root, /usr, /usr/home, or /web, در غیر این صورت ابزار ری استوریشن restoration را پیدا نخواهید کرد.

حالا فقط کافی است بک آپی که می خواهید بازگردانی کنید را انتخاب کنید و بر روی  دکمه Restore کلیک کنید.

اگر همه مراحل را به درستی انجام داده باشید این صفحه را خواهید دید:

چگونگی بازگرداندن نسخه پشتیبان در cPanel / WHM

بازگرداندن نسخه پشتیبان در cPanel / WHM

اگر هر گونه پیغام خطایی را مشاهده می کنید، با خدمات پشتیبانی سرور مجازی (VPS) خود تماس بگیرید.همچنین میتوانید راهنمای خرید سرور مجازی را مطالعه کنید

راهکار دوم- بازگرداندن بک آپ از طریق فایل پشتیبان محلی

اگر بک آپ هایی که نیاز دارید روی کامپوتر شخصی خودتان قرار دارند، باید گزینه Restore with File را انتخاب کرده و بر روی دکمه Browse کلیک کنید تا به پشتیبان حقیقی دست پیدا کنید.

چگونگی بازگرداندن نسخه پشتیبان در cPanel / WHM

هنگامیکه بر روی دکمه  Browse کیک می کنید پنجره ای باز می شود، فقط کافی است به محل بک آپ بروید و روی فایل بایگانی دوبار کلیک کنید و دکمه Restore را انتخاب کنید.

چگونگی بازگرداندن نسخه پشتیبان در cPanel / WHM

همانطور که در راهکار نخست این آموزش مشاهده کردید، هنگامیکه پروسه آغاز می شود پنجره مشابهی که روند پیشرفت را نشان می دهد مشاهده می کنید.

و در آخر شما میتوانید

در این آموزش، شما فراگرفتید که چگونه با استفاده از WHM / cPanel قدرتمند پشتیبان بگیرید. این درست مثل انتخاب بایگانی مجود یا آپلود یک نسخه پشتیبان جدید است و همه مراحل تنها در cPanel صورت می گیرد.

در راهکار نخست، پشتیبان موجود را با نام کاربری انتخاب کرده و بازیابی کرده اید و در راهکار دوم شما پشتیبان محلی را آپلود کردید و cPanel را به صورت خودکار بازیابی کردید.

بیشتر بخوانید: میزبانی وب در سال 2019 چگونه خواهد بود؟

دسته بندی ها : سایر
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *