صفحه اصلی

اسپلیتر راه ساده و ارزان برای فرار شما از نویز

۱۲ آذر ۱۳۹۹

اگر با مودم های خانگی سروکار داشته باشید طبیعتا نام اسپلیتر را شنیده اید و یا با آن کارکرده اید. تمامی مودم‌های خانگی که با خط تلفن کار می‌کنند از این قطعه فیزیکی استفاده می‌کنند. حال برای شما سوال پیش میاید که اسپلیتر چیست؟ ما در این مطلب قصد داریم این وسیله کوچک اما کاربردی را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

 

باید بدانید : نویز خط تلفن چیست و چرا خط ها نویز می گیرند؟

 

اسپلیتر

 

قطعه کوچک و کاربردیست و با خرید هر مودم باید یک اسپلیتر نیز تهیه کرد. اسپلیتر (Splitter)  یا نویزگیر در لغت به معنی جداکردن است، وظیفه این قطعه نیز جداکردن صدا و نویز از دیتای خط ثابت است. همانطور که میدانید اینترنت ADSL برروی خطوط ثابت تلفن راه اندازی می‌شود که در برخی مواقع شاهد وجود نویزها و قطعی اینترنت خواهید بود. به همین دلیل از این جداکننده ها استفاده می شود.

برای درک بهتر اسپلیتر یک توضیحی به اختصار میدهیم. یک قطعه ای با سه پورت، که یکی از مودم متصل می شود، یکی از تلفن و دیگری از پریز تلفن. گاها شده که هنگام استفاده از تلفن منزل اینترنت لحظه ای قطع می‌شود این امر به دلیل اشتباه بستن اسپلیتر است. دیدید! این قطعه کوچک چقدر مهم است.

 

نحوه عملکرد اسپلیتر یا نویزگیر چیست؟

 

 

برای دریافت مشاوره و یا خرید سرویس مناسب با شماره ی  02148655 تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر درخواست خود را به ثبت برسانید.

     

    نحوه عملکرد اسپلیتر

     

    خطوط تلفن از دو سیگنال صوتی و داده ای تشکیل شده است. که برای استفاده از ADSL از سیگنال داده ای استفاده می شود. اسپلیتر وظیفه جدا سازی این دو سیگنال را از هم دارد طوری که هنگام تماس ها تلفن نویز نداشته باشد و اینترنت گاه و بیگاه قطع نشود. بطور کلی اسپلیترها پارازیت های موجود در خط تلفن را میگیرند و برای برقراری ارتباط چه با تلفن و چه با اینترنت با مشکل مواجه نمی شوید.

    مناسب ترین محل برای اسپلیترها در ابتدایی ترین محل ورود خط تلفن است. اگر با نصب اسپلیتر بازهم خط شما نویز داشت حتما از یک جداکنده دیگر استفاده کنید و یا برای تعمیر آن اقدام کنید.

     

    بیشتر بخوانید : صفرتا صد تنظیم مودم

    دسته بندی ها : اینترنت
    برچسب ها :

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *