صفحه اصلی

برتری استفاده از سرور اختصاصی مجازی یا VPS برای SMB ها

۱۴ مهر ۱۴۰۰

 

در طی سالهای گذشته vps به عنوان راه حلی برای استفاده از انواع SMB ها تبدیل شده است. پروتکل SMB مخفف Server Message Block Protocol ، که سامانه پرونده مشترک اینترنتی (Common Internet File System) یا سی ‌آی ‌اف ‌اس (CIFS) نیز نامیده می‌شود یک پروتکل با تعریف استاندارد برای دسترسی به فایل از راه دور برای استفاده میلیون‌ها رایانه در یک زمان است.

 

اما اختصاصی مجازی یا با دارا بودن اکثر ویژگی های مثبت یک سرور اختصاصی کوچک در عین حال با هزینه ای بسیار کم تر، عملکردی بسیار فراتر از سرویس هاستینگ های اشتراکی دارد و راهی مناسب برای افزایش قابلیت های شرکت های مختلف و کسب و کارهای آنلاین محسوب می شود. در این مقاله، ما فواید استفاده از سرویس مجازی اختصاصی یا به انگلیسی Virtual private server را برای شما شرح می دهیم. اما پیش از آن توضیحی کوتاه درباره VPS ارائه می دهیم.

VPS چیست؟

VPS یک سرور اختصاصی مجازی است که با نرم افزارهای مجازی سازی خلق شده است. می توان vps را به “روحی در یک ماشین” تشبیه کرد، چرا که در سروری فیزیکی زندگی می کند و در عین حال کاملا از آن مستقل است. برخلاف سرور های هاستینگ اشتراکی، فعالیت سرور مجازی اختصاصی، کاملا بصورت مستقل از دیگر VPS های فعال روی سرور فیزیکی نامبرده است.

برتری اول: قابل اعتماد بودن VPS

اینکه یک vps در مقایسه با دیگر سرورهای مجازی فعال برروی سخت افزار فیزیکی اش، کاملا عملکردی مستقل دارد، یعنی قرار نیست منابع خود را با سرورهای دیگر به اشتراک بگذارد. در مقایسه با سرویس های هاستینگ اشتراکی، این ویژگی vps را بسیار قابل اطمینان کرده است. برای مثال، در سرویس های هاستینگ اشتراکی، زمانیکه دو یا سه نفر از مشتری ها ترافیکی سنگین بر روی سرور خود تحمیل می کنند، همه افراد استفاده کننده از سرور تحت تاثیر این اتفاق قرار می گیرند. اتفاقی که در سرورهای اختصاصی مجازی نمی افتد.

برتری دوم: منابع اختصاصی

درست مانند اجاره سرور اختصاصی، تمام منابع موجود در سرور مجازی اختصاصی vps شما کاملا مخصوص خودتان هستند. به علاوه، مقدار حافظه disk space ، سی پی یو cpu و رم RAM قابل دسترس برای سرور اختصاصی مجازی vps به طور قابل ملاحظه ای بیشتر از مقادیری که از سرورهای هاستینگ اشتراکی دریافت می کنید، است. این یعنی سرور شما به خوبی از پس ترافیک بیشتر و برنامه های بیشتر برمی آید.

برتری سوم: عملکرد بهتر

با منابع اختصاصی بیشتری که در اختیار کسب و کار اینترنتی شما قرار می گیرد، عملکرد سرور شما نیز بسیار بهتر خواهد بود. قدرت و ظرفیت پردازش بالاتر سرورهای مجازی اختصاصی به وبسایت شما امکان بارگزاری سریعتر را می دهد. سرعت بالای بارگزاری وبسایت بر روی مرورگر کاربران نیز نرخ تعامل آنها را بهمراه نرخ تبدیل کاربر به مشتری افزایش می دهد. هم چنین، از آنجایی که سرعت سایت یکی از فاکتورهای سئو محسوب می شود، با vps قدرت رتبه بندی بهتری در نتایج جستجو خواهید داشت و این یعنی ترافیک طبیعی بیشتر.

به علاوه، استفاده از سرورهای اختصاصی مجازی موجب می شود هر فعالیت مرتبط با سرور که در حال انجام آن هستید، سریع تر صورت بگیرد و تاثیر کم تری بر عملیات های دیگر فعال بر روی سرور بگذارد. برای مثال، وبسایت شما زمانیکه در حال بکاپ گرفتن یا فرستادن ایمیل های انبوه هستید، کند نخواهد شد.

برتری چهارم: آزادی در انتخاب نرم افزار

وقتی که از سرویس های هاستینگ اشتراکی استفاده می کنید، قدرت مانور و تغییر سیستم عامل سرور را نخواهید داشت، شما و دیگر مشتریان مشترک سرور همگی از سیستم عامل پیش فرض آن بهره می برید. اما با خرید سرور مجازی اختصاصی vps اوضاع کمی متفاوت خواهد بود، شما قادر هستید هر سیستم عاملی که نیازهای شما را برطرف می کند انتخاب کنید.

هم چنین، برخی از سرویس های هاستینگ اشتراکی شما را در استفاده از انواع نرم افزارها محدود می کنند. برخی اپلیکیشن ها قابل قبول نیستند چرا که به سرور فشار زیادی وارد می کنند و یا با اپلیکیشن های دیگر تداخل دارند. با vps شما آزاد خواهید بود تا از هر اپلیکیشنی استفاده کنید.

 

سرور مجازی تحویل آنی

دسته بندی ها : سرور
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *