صفحه اصلی

ارتقا سرویس اینترنت ADSL به VDSL

۱۲ آذر ۱۳۹۹

امروزه اینترنت بخش عظیمی از زندگی ما را در بر گرفته است. طبیعتا هرچه اینترنت ما با کیفیت‌تر باشد، فعالیت‌های روزمره ما هم راحتتر انجام می‌شود. از این روی مودم (VDSL(Very-High-Speed Digital Subscriber Line با هدف بهینه سازی اینترنت کشور ارائه شده است. با تغییر مودم خود از ADSL  به VDSL می‌توانید از اینترنتی با کیفیت بالا بهره مند شوید. در ادامه به بررسی مودم VDSL  و تفاوت آن با ADSL  می پردازیم. با ما همراه باشید.

 

 

ADSL INTERNET

 

ADSL چیست؟

 

ADSL  مخفف عبارت Asymmetric digital subscriber line است. همانطور که از نامش پیداست این سرویس یک سرویس نامتقارن محسوب می‌شود. در این سرویس پهنای باند بیشتری برای داون استریم (Down stream) نسبت به آپ استریم (Up stream) استفاده شده است.

به این معنی که سرعت دانلود نسبت به سرعت آپلود بیشتر کیفیت بیشتری دارد. با استفاده بیشتر کاربر از دانلود (DOWNLOAD)  تا آپلود (UPLOAD) ،سرعت اینترنت نیز نسبت به دانلود سنجیده می‌شود که در این زمینه  اینترنت ADSL از محبوبیت زیادی برخوردار است.

 

VDSL چیست؟

 

VDSL  نسل جدید از اینترنت است که سرعتی بیشتر و همچنین کیفیت بالاتری نسبت به ADSL دارد. سرعت دانلود در این سرویس 5 برابر و سرعت آپلود 10 برابر ADSL محسوب می‌شود. نکته بد و ضعیف این سرویس فاصله آن با سوییچ VDSL  شرکت ارائه کننده است. به این معنی که هرچه این فاصله بیشتر باشد پهنای باند دریافتی نیز کاهش می‌یابد. همین امر باعث کاهش سرعت اینترنت نیز می‌شود.

حتی در بعضی از موارد با کاهش سرعت، سرعت سرویس با سرویس ADSL  تفاوتی نخواهد داشت. بنابراین هنگام خرید این سرویس حتما به فاصله شرکت تا منزل خود دقت کنید. مزیت این سرویس علاوه بر سرعت بالای آن می‌توان تلفن بر بستر اینترنت، کنفرانس آنلاین، IP-TV و… را عرضه کرد.

 

 

تفاوت‌های کلیدی بین VDSL و ADSL

 

این دو سرویس قطعا تفاوت‌هایی نیز با هم دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

 

ارتقا سرعت باتبدیل ینترنت ADSL به VDSL

1.سرعت

 

اولین و مهمترین تفاوت بین این دو سرویس سرعت اتصال آن‌ها است. VDSL سرعت بیشتری را نسبت به ADSL  ارائه می‌کند. سرعت دانلود اینترنت در این سرویس به 70 مگابیت و سرعت آپلود به 10 مگابیت میرسد.

 

راه کارهای افزایش سرعت اینترنت

 

2.استفاده بی دردسر از برنامه ها

 

با استفاده از این سرویس شما قادر به استفاده از برنامه‌های اینترنتی مانند Skype, whats app, imo, youtube و تمامی برنامه‌هایی که به اینترنت وابسته هستند. با سرویس VDSL هنگام استفاده از این برنامه مشکلاتی مثل قطعی یا کاهش کیفیت تصویر یا کند شدن سرعت  اینترنت را نداشته و با خیال راحت می‌توانید از اینترنت خود لذت ببرید.

 

3.دسترسی آسان

 

به عنوان مقایسه این دو سرویس باهم، باید گفت که سرویس ADSL دسترسی بالاتر و آسان‌تری نسبت به VDSL دارد. به همین روی بیشتر تولید کنندگان سرویس‌های اینترنتی این سرویس را پیشنهاد می‌کنند.

 

4.هزینه

 

درباره هزینه باید گفت که آنچنان تفاوت قیمتی باهم ندارند و برای استفاده از VDSL صرفا باید یک مودم جدید تهیه کنید تا توانایی دریافت امواج ارسالی را داشته باشد.

 

 

افت سیگنال وتاثیر ان بر سرعت اینترنت

 

5.افت سیگنال

 

هردو سرویس با افزایش فاصله بین کاربر با سوییچ شرکت ارائه کننده کیفیت سیگنال دریافتی و همچنین سرعت آن کاهش می‌یابد. البته لازم به ذکر است که VDSL  بیشتر دچار این کاهش سرعت می‌شود.

 

 

برای دریافت مشاوره و یا خرید سرویس مناسب با شماره ی 02148657 تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر درخواست خود را به ثبت برسانید.

     

    راه اندازی سرویس VDSL خانگی

     

    شما برای تغییر سرویس خود به وی دی اس ال کافیست به اپراتور مربوطه مراجعه کنید و روش تبدیل به VDSL را مطالعه کنید. بدانید که شما برای تغییر این سرویس وظیفه پرداخت هیچگونه هزینه‌ای را ندارید و تنها موظف هستید که یک مودم جدید تهیه کنید که قابلیت پشتیبانی از شبکه VDSL را داشته باشد.

     

    بیشتر بخوانید : adsl چیست و همه اطلاعات لازم درباره آن که هرکسی باید بداند!

     

    مقایسه تعرفه VDSL و ADSL

     

    با انتشار قیمت تعرفه‌های VDSL، تفاوت چشمگیری در این دو سرویس نمی‌بینیم. هدف ارائه این سرویس تنها جای‌گزینی آن با ADSL است تا کابران با خیالی آسوده از اینترنت خود استفاده کنند. ناگفته نماند که برای بهره‌مندی از سرویس جدید مخابرات، باید مودم مربوط به VDSL را تهیه کنید تا از شبکه این سرویس پشتیبانی کند.

     

     

    خرید مودمvdslبرای ساپورت اینترنت vdsl

     

    خرید مودم VDSL

     

    در ایران متاسفانه مودم و روترهای مخصوص VDSL وجود ندارد ولی مودم‌های دو منظوره‌ای هستند که هم از ADSL و هم از VDSL پشتیبانی می‌کنند. اگر مودم ADSL شما از این مدل‌ها بود که نیازی به تعویض مودم نیست ولی اگر مودم و روتر شما از شبکه VDSL پشتیبانی نمی‌کند حتما باید دستگاه خود را تعویض کنید تا از این سرویس نهایت استفاده را ببرید.

     

    نتیجه گیری:

     

    زندگی امروزی ما صد در صد به اینترنت وابسته و بشر برای آسایش و راحتی خود روز به روز درحال پیشرفت است. به همین دلیل به فضای مجازی و اینترنت روی آورده است. در همین زمینه اینترنت نیز پیشرفت‌های چشمگیری انجام داده که آخرین تغییرات آن تبدیل اینترنت ADSL به VDSL یا به بیان دیگر افزایش سرعت و کیفیت سرویس موردنظراست. در همین مطلب با هم مطالعه کردیم که تبدیل سرویس ای دی اس ال یه وی دی اس ال کار دشوار و پیچیده ای نیست. حتی هزینه قابل توجهی هم روی دستمان نمی گذارد. بنابراین ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که مودم و شبکه خود را از ADSL به VDSL تغییر بدید تا شاهد تفاوت چشمگیر این دو سرویس باهم شوید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باش و شما را در این زمینه یاری کرده باشیم.

     

    بیشتر بخوانید :  فیبرنوری دربرابر ADSL و VDSL چقدر سریع تر است؟

     

    سوالات متداول:


    VDSL چیست؟

    VDSL  نسل جدید از اینترنت است که سرعتی بیشتر و همچنین کیفیت بالاتری نسبت به ADSL دارد. سرعت دانلود در این سرویس 5 برابر و سرعت آپلود 10 برابر ADSL محسوب می‌شود.

     

    ADSL چیست؟

    ADSL (ای دی اس ال) مخفف عبارت Asymmetric digital subscriber line است. همانطور که از نامش پیداست این سرویس یک سرویس نامتقارن محسوب می‌شود. در این سرویس پهنای باند بیشتری برای داون استریم (Down stream) نسبت به آپ استریم (Up stream) استفاده شده است.

     

    تفاوت ADSL با VDSL؟

    1.سرعت

    2.هزینه

    3.افت سیگنال

    4.استفاده بی دردسر از برنامه ها

    5.دسترسی آسان


     

    دسته بندی ها : اینترنت
    برچسب ها :

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *