صفحه اصلی

کدام سرویس میزبانی وب برای شما مناسب است؟

۲۶ دی ۱۳۹۷

سرویس های میزبانی وب، همانند وبسایت های تحت پشتیبانی خود، نسبت به یک دیگر یکسان ساخته نشده اند. بحث بر سر جدا کردن “خوب” از “بد” نیست، بلکه هدف ما راهنمایی شما برای  انتخاب یک سرویس میزبانی وب مناسب برای وبسایتتان است؛ فرقی هم نمی کند که آن یک میزبان وب اشتراکی ( هاست اشتراکی )، یک میزبان وب اختصاصی ( سرور اختصاصی ) یا یک سرور شخصی مجازی ( VPS ) باشد. درحالی که همه سرویس های میزبانی نقش یک فضای ذخیره سازی را برای محتوای وبسایت بازی می کنند، اما از نظر ارائه مقدار حافظه، کنترل دسترسی های تجهیزات فیزیکی و نرم افزای و اطمینان از امنیت داده ها با یک دیگر متفاوت هستند.

بیشتر بخوانید: سرویس میزبانی وب تجاری ، راهی برای موفق و آنلاین نمودن کسب و کار

سرویس های میزبان وب اختصاصی ( سرور اختصاصی )

با میزبانی وب اختصاصی ، وبسایت شما تنها وبسایت روی یک سرور خواهد بود. این بدان معنا است که که تمام فضا، پهنای باند و همچنین دسترسی کامل به سرور در اختیار شما خواهد بود. این ارتباط انحصاری بین سرور میزبانی وب و وبسایت شما، سرویس میزبانی وب اختصاصی را به قابل اطمینان ترین نوع سرویس میزبانی وب تبدیل می کند. مشکل این نوع از میزبانی وب برای بسیاری گران بودن آن است. فضایی که شما بر روی سرور اجاره کردید قرار است که خانه وبسایت شما باشد. بنابراین، سرویس میزبانی وب اختصاصی را به عنوان خانه ای در نظر بگیرید که در آن تنها هستید؛ لازم نیست نگران این باشید که کسی مزاحم شما شود اما باید با پرداخت اجاره و صورت حساب ها نیز به تنهایی مشکلی نداشته باشید.

سرویس های میزبانی وب اشتراکی

با سرویس میزبانی وب اشتراکی ، وب سایت های متعدد بر روی یک سرور قرار میگیرند و با توجه به مثال خانه ، می توان گفت که در یک خانه زندگی می کنند و هزینه ها توسط کمپانی سرویس دهنده بین آن ها تقسیم می شود؛ این مسئله باعث می شود که سرویس میزبانی وب اشتراکی، ارزان ترین راه میزبانی وب از یک وبسایت لقب بگیرد.  با این حال برای هر اسکناسی که با استفاده از سرویس میزبانی وب در جیب شما باقی می ماند، ممکن است از راه های دیگری بهای آن را  پرداخت کنید. از جمله آن ها احتمال افزایش زمان خاموشی و محدودیت های فضا و پهنای باند هستند. معمولا شما می توانید سرویس میزبانی وبی را پیدا کنید که زمان روشن بودن را تضمین کند و فضا و پهنای باند را با هزینه ای معقول در اختیار شما قرار دهد. سرویس میزبانی وب اشتراکی را می توان همانند زندگی با یک یا چند نفر در یک خانه دانست. شما با این کار کمی از حریم خصوصی خود گذشته اما در پرداخت هزینه ها کمک خواهید شد.

 سرویس میزبانی اختصاصی مجازی (VPS)

برای بعضی ها، میزبانی وب VPS (همچنین به عنوان سرویس میزبانی اختصاصی مجازی شناخته می شود) یک راه حل میزبانی وب است که می تواند بهترین در هر دو جهان باشد: یک راه حل میانی بین میزبانی وب اختصاصی و اشتراکی. در مجموع، استفاده از سرور اختصاصی مجازی (VPS) به شما قابلیت های کنترل و انعطاف پذیری مربوط به میزبانی وب اختصاصی را با هزینه های کمتر می دهد. در حالی که عملا یک سرور را  با سایر وبسایت ها به اشتراک خواهید داشت، این سرور به چندین سرور اختصاصی مجازی تقسیم خواهد شد. هر VPS به طور مستقل بدون دخالت سایر VPSها، که در همان سیستم از وبسایت های دیگری میزبانی می کنند، عمل خواهد کرد.

شما بدون پرداخت هرگونه هزینه اضافی برای سخت افزار، تعمیر و نگهداری مرتبط به نیازهای میزبان وب، کاملا بر روی نرم افزار VPS کنترل مدیریتی خواهید داشت. این بدان معنا است که میزبانی VPS مانند اجاره دادن خانه خود یا اشتراک گذاری فضای آن با هم خانه ها نیست بلکه بیشتر شبیه به اجاره یک آپارتمان است. شما یک فضای مشخص شده را تحت کنترل خود خواهید داشت که همسایگان مجاور به آن دسترسی ندارند.

وقتی که آماده انتخاب میان سرویس های میزبانی وب مختلف شدید، حتما نیاز های وبسایت خود به فضا، کنترل و قابلیت اطمینان را در نظر بگیرید؛ این موارد تعیین می کنند که در ازای سرویس های میزبان وب اشتراکی، میزبان وب اختصاصی یا میزبان وب VPS خود، چه مقدار اجاره باید بپردازید.

 

دسته بندی ها : سرور
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *