صفحه اصلی

هاست ویندوزی چیست ؟

۲۴ مهر ۱۳۹۸

زمانی که شما قصد داشته باشید محتوای وب سایتی را به اشتراک بگذارید ، به یک سرویس خدمات میزبانی وب یا هاست (Host) نیاز خواهید داشت. به صورت کلی هاست ها را می توان به دو دسته هاست ویندوزی یا هاست لینوکسی تقسیم کرد.

یک هاست فضایی از یک سرور است و زمانی که از یک هاست ویندوزی صحبت می کنیم ، یعنی فضای میزبانی بر روی سروری است که سیستم عامل آن ویندوز می باشد . در مقابل یک هاست لینوکسی ، فضایی روی یک سرور با سیستم عامل لینوکس می باشد.

چگونه فضای میزبانی مناسب وب سایت خود را انتخاب کنید ؟

جدا از تفاوت های فنی و نرم افزاری هاست لینوکسی و هاست ویندوزی که باعث می شود بین طرفداران هر کدام از این سرویس ها بحث باشد ، انتخاب هاست مناسب وب سایت ، به زبان برنامه نویسی وب سایت بستگی دارد.

مشاهده پلن های سرور اختصاصی ایران

زبان هایی که هاست ویندوز پشتیبانی می کند

هاست ویندوزی از زبان های برنامه نویسی ای که توسط شرکت مایکروسافت پشتیبانی می شود به صورت کامل پشتیبانی می کند. به همین دلیل در صورتی که قصد دارید وب سایت شما با زبان های برنامه نویسی ASP و ASP.Net نوشته شود به دلیل آنکه باید لایسنس خریداری نمایید، باید از هاست ویندوز برای فضای میزبانی خود استفاده کنید.

لازم به ذکر است که قیمت هاست ویندوزی نسبت به هاست لینوکس ، بالاتر است. علت آن است که برای راه اندازی وب سرور ویندوز حتما باید از لایسنس License یا ویندوز سرور که محصول شرکت مایکروسافت می باشد استفاده نمود .

علاوه بر زبان های برنامه نویسی ASP و ASP.Net ، می توان از هاست ویندوزی برای وب سایت هایی که با PHP طراحی شده اند نیز استفاده نمود.

مشخصات فنی هاست ویندوزی

هاست ویندوزی توضیحات
سیستم عامل ویندوز
نوع وب سرور IIS
زبان های برنامه نویسی ASP و ASP.Net
بانک اطلاعاتی SQL Server
کنترل پنل ها Helm,websitepanel ,Hosting Controller,Plesk
هزینه بالا

با کنترل پنل پلسک (Plesk) آشنا شوید!

همان طور که در جدول بالا به آن اشاره شده است ، پلسک یکی از کنترل پنل های هاست ویندوزی می باشد . پلسک به شما اجازه می دهد که بتوانید به راحتی سرور خود را مدیریت کنید . فایل ها را مدیریت کرده ، مدیریت ایمیل ها و سایر نیازهای مربوط به مدیریت سرور توسط پلسک انجام می شود.
کنترل پنل olesk هاست ویندوزی

Plesk and Plesk Onyx

پلسک یک کنترل پنل پیشرو برای اتوماسیون سازی مدیریت سرور می‌باشد. به گفته توسعه دهندگان کنترل پنل Plesk ، این کنترل پنل با هدف سهولت در استفاده و قدرت توسعه داده شده است. بنابراین حتی اگر شما برای بار اول قصد داشته باشید که از پلسک استفاده کنید ، مدیریت برنامه ها ، ایمیل ها و یا سایت در کوتاه ترین زمان در دسترس خواهد بود و به راحتی انجام خواهد شد. در عرض چند دقیقه شما می توانید از بین چند صد app موجود انتخاب کنید و تنها با یک کلیک ، برنامه مورد نظر شما روی سرور نصب خواهد شد.

این می تواند دلیل روشنی باشد که چرا تا کنون بیش از 250000 سایت از کنترل پنل Plesk برای مدیریت سایت خودشان استفاده می کنند.

مشاهده خدمات سرور مجازی ایران تحویل آنی

چرا پلسک اونیکس؟

رابط کاربری گرافیکی پلسک اونیکس بسیار آسان است. بنابراین می توانید کارهای عادی را حتی با کمی تجربه و تجربه انجام دهید. همچنین این زمان بار بارگذاری صفحه را کاهش می دهد و mobile responsiveness را بهبود می بخشد. نصب خودکار آن حتی نصب پیچیده ترین وب سایت ها را در هر زمان امکان پذیر می کند.

بیشتر بخوانید: نحوه ست کردن Virtual Host یا میزبان مجازی بر روی برنامه های ویندوز و لینوکس با ویرایش همان فایل

دسته بندی ها : هاست
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *