صفحه اصلی

هاست لینوکسی – میزبانی وب لینوکسی چیست و چه تفاوتی با میزبانی وب ویندوزی دارد؟

۰۲ شهریور ۱۴۰۰

هاست لینوکسی ، فضای میزبانی است که سیستم عامل آن لینوکس می باشد. لینوکس یک سیستم عامل open-source است که از محبوبیت زیادی بین توسعه دهندگان برخوردار است. open-source به این معنی است که توسعه دهندگان می توانند در کد منبع ، تغییرات و اصلاحاتی انجام دهند و حتی به توزیع دوباره کد بپردازند. این ویژگی به توسعه دندگان اجازه می دهد که تغییرات مد نظر خود را لحاظ کرده و امکانات سفارشی سازی شده خود را داشته باشند.

اگر شما به دنبال بهترین خدمات میزبانی وب برای وب سایت خود هستید ، شاید با مقایسه های زیادی آشنا شده باشید که انتخاب بهترین هاست را برای شما دشوار کرده باشد. حقیقت امر این است که مقایسه هاست لینوکسی و هاست ویندوزی در حوزه های امنیت و سهولت و … نمی تواند به طور قطع بگوید که کدام یک از خدمات هاستینگ برای شما مفید تر می باشند. بلکه چیزی که توسعه دهندگان زمان انتخاب خدمات میزبانی وب به آن توجه می کنند ، زبان برنامه نویسی می باشد.

در مطلبی که  پیش از این منتشر شده بود ، گفتیم که هاست ویندوزی از زبان های برنامه نویسی که توسط مایکروسافت پشتیبانی می شود ، نظیر asp و .net پشتیبانی می کند. همچنین با توجه به اینکه نیاز به خرید لایسنس دارد ، از نظر هزینه هاست ، نیاز به بودجه بیشتری دارد.

هاست لینوکسی چه زبان های برنامه نویسی را پشتیبانی می کند؟

هاست لینوکسی زبان های برنامه نویسی  php، python، perl و CGI را به راحتی اجرا می کند. لازم به ذکر است که این به آن معنی نیست که فایل های زبان های برنامه نویسی ذکر شده در هاست ویندوزی قابل اجرا نمی باشند. شما می توانید یک وب سایت که با php توسعه داده شده است را بر روی یک هاست ویندوزی نیز داشته باشید. اما پلت فرم و وب سرور های هاست لینوکسی برای اجرای فایل های ذکر شده بهتر عمل می کنند.

آیا برای استفاده از هاست لینوکسی نیاز است که سیستم عامل کامپیوتر نیز لینوکس باشد؟

بسیاری از کاربران برای انتخاب هاست لینوکسی نگرانی آن را دارند که پیش از این هرگز با سیستم عامل لینوکس کار نکرده اند و همیشه کاربر ویندوز بوده اند. لازم به ذکر است که سیستم عامل هاست ، با سیستم عامل کامپیوتر شما کاملا متفاوت است . شما برای آنکه از یک هاست لینوکسی استفاده کنید ، نیاز ندارید که سیستم عامل لینوکس را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. همچنین از نظر ظاهری ، کنترل پنل هاست لینوکسی مشابه به هاست ویندوز است و شاید نیاز باشد آموزش کوتاهی در خصوص کار با هر دو کنترل پنل داشته باشید!

 

مشخصات فنی هاست لینوکسی

هاست لینوکسی توضیحات
سیستم عامل لینوکس
نوع وب سرور آپاچی
زبان های برنامه نویسی php، python، perl و CGI
بانک اطلاعاتی MYSQL
کنترل پنل ها Direct Admin, Kloxo,Cpanel,Virtualmin
هزینه پایین
دسته بندی ها : سرور,هاست
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *