صفحه اصلی

نحوه‌ی راه‌اندازی ایمیل سرور ابری

۱۱ آذر ۱۳۹۹

عصری که در آن زندگی می‌کنیم، از شیوه‌های متفاوت برقراری ارتباط برخوردار است که یکی از این شیوه‌ها را می‌توان ایمیل دانست. ایمیل ازآنجایی‌که در شاخه‌های گوناگون، مانند کسب‌وکار و ارتباط برقرار کردن استفاده می‌شود و افراد زیادی با آن کار می‌کنند، از پرطرفدارترین راه‌های برقراری ارتباط بین مراکز و شرکت‌ها به‌حساب می‌آید.

 

اما پیش از راه‌اندازی ایمیل موردنظر، باید بدانیم که چگونه می‌توان ایمیل سرور ابری (Cloud Email Server) خود را راه‌اندازی و از آن استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم به‌صورت کامل به مراحلی که برای این کار پیش روی شما است، بپردازیم.

 

همه‌ی شما تابه‌حال با مدل‌های رایگان ایمیل مانند Gmail و Yahoo کارکرده‌اید و از فضای آن اطلاعات کافی رادارید؛ یکی از موضوعاتی که درباره‌ی این مدل از ایمیل موردتوجه قرار می‌گیرد، قرار گرفتن آدرس ایمیل شما در کنار هزاران آدرس دیگر است، یعنی می‌توان گفت در سرویس‌های اشتراکی میل دامین شما در کنار میل دامین های دیگر قرار می‌گیرد که برای شما محدودیت‌هایی را به وجود می‌آورد.

 

برخی از شرکت‌ها به یک سرویس ایمیل حرفه‌ای‌تر نیاز دارند، همچنین به دلیل اعتبار و امنیت ایمیل سرور ابری در مقایسه با مدل‌های رایگان، ترجیح این شرکت و سازمان‌ها این مدل از ایمیل خواهد بود.

در ابتدا شما باید یک ایمیل تحت نام دامنه‌ی خود داشته باشید. یک ایمیل بانام دامنه‌ی اختصاصی خود باعث می‌شود در هر زمینه‌ای که فعالیت دارید، در آن از سایر رقبای خود پیشی بگیرید و نشان دهید در کار خود کاملا حرفه‌ای هستید.

 

ایمیل سرور ابری، یک سرویس نیمه اختصاصی است که نسبت به ایمیل‌های اشتراکی، امکانات بیشتر و محدودیت‌های کمتری دارد؛ برای مثال امکان ارسال یک پیام از چند ایمیل سرور داخلی یا خارجی با IP های معتبر، در ایمیل سرور ابری فراهم‌شده است و تنها کافی است شما تعداد ایمیل اکانت ها و حجم مصرفی خود را در نظر بگیرید و با توجه به این موارد سرویس ایمیل موردنظر خود را تهیه کنید.

 

آنچه که باید بدانید: سرور ابری چیست و چه سرور ابری مناسب است ؟

 

قابلیت‌های ایمیل سرور ابری

 

• در ایمیل سرور ابری، از به‌روزترین تکنولوژی آنتی اسپم استفاده می‌شود.(تکنولوژی که در اثر افزایش تعداد پیام‌های دریافتی و ارسالی، ممکن است در ایمیل شما توسط کلاه‌برداران، مشکلی ایجاد کند و اصطلاحا به آن هرزنامه می‌گویند.)• استفاده از ایمیل سرور ابری، کمترین مشکل سخت‌افزاری را برای شما به وجود می‌آورد.
• امکان بهره‌گیری از چند ایمیل با سرورهای مختلف داخلی و خارجی در یک‌زمان
• اختصاص IP های معتبر داخلی و خارجی
• بهره‌گیری از نرم‌افزار Smart Mail
• امکان استفاده از مشاوره در جهت رسیدن به حالت بهینه در ارسال و دریافت پیام
• ایجاد امنیت بالا بدون ایجاد کوچک‌ترین محدودیت
• عدم محدودیت در تعداد پیام‌های دریافتی و ارسالی

 

بیشتر بخوانید : بهترین فضاهای ذخیره سازی ابری رایگان

 

چگونه دامنه‌ی اختصاصی خود را راه‌اندازی کنیم؟

 

شما برای راه‌اندازی ایمیل خود، باید در ابتدا دامنه و میزبانی (Host) اختصاصی خود را خریداری کنید و سپس به ایجاد ایمیل سرور ابری خود بپردازید؛ برای خرید دامنه می‌توانید به سراغ شرکت‌های متفاوت بروید و در آن شرکت انواع تعرفه‌ها را بر اساس نوع خدمات و هزینه انتخاب کنید؛ مرحله‌ی بعد از خرید دامنه، خرید میزبانی ایمیل است که این میزبانی باید فضای کافی و پشتیبانی قوی داشته باشد.

هاست ایمیل ابری (Cloud Email Hosting) می‌تواند یک انتخاب مناسب برای میزبانی باشد، این سرور به دلیل میزان به‌روزرسانی که دارد، از قطعی سرور به دور هستند و اگر شما در انتخاب این میزبانی حساسیت بالایی دارید، این هاست می‌تواند یک انتخاب کاملا مناسب باشد.

 

ورود به کنترل پنل

 

پس‌ازآنکه میزبانی خود را تهیه کردید، از طرف شرکت میزبان برای شما اطلاعات ورود به کنترل پنل ارسال می‌شود؛ طرز ساخت ایمیل در هر مدل کنترل پنلی که پیش روی شما است، یکسان است.

برای شروع کار، وارد کنترل پنل خود می‌شوید، سپس از بین گزینه‌های پیش روی خود (Email Account) را انتخاب می‌کنید و زمانی که صفحه‌ی موردنظر شما باز شد، گزینه‌ی (Creat Email Account) یا (Add Email Account) را انتخاب کنید.

 

در این بخش، شما فرمی را مشاهده خواهید کرد که در آن اطلاعاتی چون آدرس ایمیل (Email Address)، تنظیم رمز (Password) و برخی اطلاعات که مربوط به اطلاعات شخصی یا صفحه‌ی ایمیل شما است، از شما پرسیده می‌شود؛ دو مورد اول باید حتما به طرز صحیح پر شود اما بقیه‌ی موارد دلخواه خواهد بود. با انجام این مراحل شما می‌توانید ایمیل مخصوص به خود را بسازید و از آن در انجام امور موردنظرتان بهره ببرید.

 

دسته بندی ها : سرور,سرویس های ابری
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *