صفحه اصلی

سرور ابری یا سرور اختصاصی؟ کدام بهتر است؟

۱۰ تیر ۱۳۹۹

سرور ابری یا سرور اختصاصی ؟ این سوالی است که خیلی از کاربران می پرسند. یکی از موارد ابتدایی و اساسی که بعد از راه‌اندازی وب‌سایت کسب‌وکار، شرکت یا سازمان باید در نظر گرفته شود، ارتقاء سرویسی است که در حال حاضر از آن استفاده می‌شود.

 

ازاین‌رو اگر از هاست اشتراکی که در ابتدا سایت بر روی آن راه‌اندازی شده است استفاده می‌شود، ضروری است که سروری مستقل برای وب‌سایت تهیه شود و جهت انجام این کار می‌توان از سرور ابری و سرور اختصاصی استفاده کرد. ازاین‌رو انتخاب بین این دو سرویس زمانی امکان‌پذیر خواهد بود که به خوبی از ماهیت و ویژگی‌های هر دو سرویس شناخت داشته باشید. در این مقاله قصد داریم تا نگاهی دقیق به این سرورها انداخته، تفاوت‌های آنها را بررسی کرده و نتیجه‌گیری کنیم که کدام‌یک از آنها مناسب‌تر هستند.

 

بیشتر بخوانید : راه اندازی مرکز تماس ابری

 

سرور ابری

 

سرور ابری بخشی اشتراکی از سرور است که جهت استفاده مشتریان و از طریق محیطی مجازی ارائه گردیده و توسط ارائه‌دهنده سرویس کنترل می‌شود. سرورهای ابری این قابلیت را به کاربران می‌دهند تا به میزان زیادی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده و بتوانند زیرساخت‌های مربوطه را به‌سادگی نگهداری و گسترش دهند.

 

علاوه بر این در سرورهای ابری، کاربر تنها هزینه مقدار حافظه‌ای که استفاده می‌کند را پرداخت می‌کند. این بدین معنی است که کاربران می‌توانند به هر میزانی که می‌خواهند از فضای ذخیره‌سازی و رایانش ابری استفاده کنند. ارائه‌دهندگان سرورهای ابری که معتبر می‌باشند به‌طور معمول از سرورها و Storage هایی باقدرت بالا استفاده می‌کنند تا در صورت پیاده‌سازی اپلیکیشن ها و وب‌سایت های سنگین بر روی این فضاهای ابری کیفیت و سرعت سایت افت پیدا نکند.

 

سرور ابری چیست و چه مزایایی دارد

 

مزایای سرور ابری

 

  • کاهش هزینه‌های عملیاتی به جهت استفاده از محاسبات یا رایانش ابری
  • کاهش هزینه‌های مصرف فضای ابری به جهت قابلیت استفاده از فضا به میزان موردنیاز
  • پایین بودن هزینه راه‌اندازی سرور
  • راحت بودن در اختیار داشتن و استفاده از این تکنولوژی
  • قابلیت ذخیره کردن زمان و تسریع فرایندها از طریق این سرورها
  • امکان ریکاوری با سرعت بالا در سرور
  • عملکرد خودکار سرور در فرایندهایی همچون راه‌اندازی، به‌روز رسانی و بک آپ گیری
  • قابلیت جابجایی و موبایلی بودن سرور به کمک رایانش ابری

 

بیشتر بدانید : نحوه‌ی راه‌اندازی ایمیل سرور ابری

 

سرور اختصاصی

 

سرور اختصاصی یک سرور فیزیکی است که با تجهیزات سخت‌افزاری مجهز شده و کاملاً در اختیار یک کاربر بخصوص قرارگرفته و کاربران به همه منابع سرور فیزیکی همچون منابع پردازشی، کارت‌های شبکه، فضای دیسک و … دسترسی کاملی خواهند داشت. در این سرورها کاربران می‌توانند به‌صورت سفارشی، قطعات سخت‌افزاری موردنیاز خود را در اختیار داشته باشند. همچنین این سرورها به علت توان پردازشی بالای خود، این قابلیت را دارند تا ترافیک بازدید بسیار بالایی را مدیریت کنند.

 

سرور اختصاصی چیست و چه مزایایی دارد

 

مزایای سرور اختصاصی

 

  • قدرت پردازشی بسیار بالا
  • دسترسی سریع‌تر به منابع به نسبت سرور ابری مجازی
  • سرعت بیشتر سرور
  • امکان پیکربندی سرور بر اساس سلیقه مدیران سرور

 

 


برای مشاهده ی تعرفه های سرور اختصاصی صفرویک روی لینک زیر کلیک کنید:

سرور اختصاصی


 

بیشتر بخوانید : مدل های پیاده سازی رایانش ابری

 

سرور ابری یا سرور اختصاصی؟

 

هرکدام از این سرورها مزایا و معایب خود را داشته و انتخاب هرکدام کاملاً به شرایط کاربر بستگی خواهد داشت. ولی به‌صورت کلی شرکت‌های کوچک به علت عدم نیاز به تمام منابع موجود بر روی سرور، نیازی به استفاده از سرورهای اختصاصی ندارند. ازاین‌رو سرورهای ابری این قابلیت را دارند تا نیاز شرکت‌هایی که با شیبی ثابت در حال رشد هستند را برآورده کنند. همچنین شرکت‌های بزرگ و سازمان‌ها نیز به سرورهای اختصاصی نیاز دارند.

 

ازاین‌رو کاربرانی به سرورهای ابری نیاز دارند که:

  • سایت آنهادر حال رشد است
  • هزینه سرور برای آنها حائز اهمیت است
  • سایت آنها به منابع بیشتری نیاز داشته، ولینه در حد یک سرور اختصاصی
  • نیاز دارند تا از سرور نسخه پشتیبان یا بکآپ تهیه کنند
  • نیاز دارند تا در برخی مواقع سیستم‌عامل سرور را تغییر داده و سرور را با برنامه‌های نصب‌شده بر روی آن راه‌اندازی کنند

 

همچنین کاربرانی به سرورهای اختصاصی نیاز دارند که:

  • با توجه تعداد بالای بازدیدکنندگان سایت، برای سایت خود به رم بیشتر و پردازندهقدرتمندتری نیاز دارند
  • بتوانند امکانات و قطعات آن را متناسب با نیازهای وب‌سایت خود تغییر دهند

 

سرور اختصاصی یا سرور ابری

 

در انتخاب میان سرور ابری و سرور اختصاصی باید نکات بالا در نظر گرفته شود. نکته مهم کلی این است که در خرید هرکدام از سرورهای ابری یا اختصاصی باید به این نکته توجه کرد که از شرکت‌هایی این سرورها را تهیه کرد که درزمینه ارائه این سرورها اعتبار و سابقه مطلوبی داشته باشند. همچنین پشتیبانی از سروهای ابری و اختصاصی نیز نکته مهمی می‌باشد.

 

در تمامی سرورها این امکان وجود دارد تا اختلالی در سرور به وجود آید و یا برخی از مشکلات نرم‌افزاری سرور را دچار مشکل کرده و این امری است اجتناب‌ناپذیر. بنابراین باید شرکتی را جهت میزبانی سرور انتخاب کرد که در هرزمانی که نیاز به پشتیبانی دارید به شما کمک کند.

 

برای دریافت مشاوره و یا خرید سرویس مناسب با شماره ی  02148655 تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر درخواست خود را به ثبت برسانید.

     

    دسته بندی ها : سرور,سرویس های ابری
    برچسب ها :

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *