صفحه اصلی

انتخاب خدمات مرکز داده مناسب – بخش 1

۰۶ خرداد ۱۳۹۹

خدمات مرکز داده ، چه مواردی را شامل می شود؟

خدمات مرکز داده قابل ارائه در مرکز داده صفرویک  را می توان به سه نوع کلی تقسیم کرد:

  • فضای میزبانی اشتراکی
  • سرور اختصاصی یا dedicated server
  • سرور مجازی یا VPS

با یک جست جو کوچک، متوجه خواهید شد که در بین خدمات مرکز داده ، فضای میزبانی وب اشتراکی ، از لحاظ قیمت پایین ترین هزینه را دارد به همین دلیل شاید مورد توجه عده زیادی قرار بگیرد. اما باید توجه کنید که هاست اشتراکی از لحاظ عملکرد ، قیمت و قابلیت سفارشی سازی نیز نسبت به سایر خدمات دیتا سنتر از سطح پایین تری برخوردار است.

بنابراین کسانی که نیاز به خدمات مرکز داده حرفه ای دارند ، به VPS و یا خدمات سرور اختصاصی نیاز خواهند داشت.

خدمات مرکز داده هاستینگ صفرویک

برای مشترکین که به دنبال خدمات سرور حرفه ای هستند و تمایل دارند مدیریت و شخصی سازی سرور را در دست داشته باشند ، گزینه های مختلفی از خدمات سرور مجازی و سرو اختصاصی وجود دارد. برای آنکه بتوانید سرور مناسب را انتخاب کنید ، لازم است که با هر کدام از سرور های آشنا  شوید.

چرا اجاره سرور اختصاصی ؟

سرور های اختصاصی اغلب سریعترین و قدرتمندترین گزینه های دردسترس هستند. هر چند ممکن است که برخی از گزینه های VPS بتوانند با برخی از سرور های اختصاصی رقابت کنند.

نکته این است که سرور های اختصاصی از لحاظ کیفیت ، سطوح بالای میزبانی وب را برخوردار اند . بنابراین  عجیب نیست که از لحاظ قیمت نیز متفاوت از دیگر خدمات مرکز داده باشند.

یکی از جاذبه های مهم سرور اختصاصی این است که به طور کامل تحت کنترل مشتری است. بنابراین، می توان آن را هر زمان که لازم بود، مجدد راه اندازی کرد. به طور کلی می توان گفت یک سرور اختصاصی قابلیت نصب و انجام هر چیزی که سخت افزار آنها بتواند آن را پردازش کند را دارد.

سخت افزار در سرور های اختصاصی خود یکی از مزیت ها محسوب می شود. در سرور های مجازی ، اغلب منابع سخت افزاری بین VPS ها تقسیم می شود. اما در سرور های اختصاصی به جای تقسیم منابعی نظیر حافظه ، هارد درایو ، دسترسی به شبکه و … منابع به طور 100 درصد در اختیار کاربران قرار می گیرد.

در قسمت دوم انتخاب خدمات دیتا سنتر با سرور های مجازی و ویژگی های آن ها آشنا خواهیم شد.

دسته بندی ها : مرکزداده
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *