صفحه اصلی

اینترنت 4G ، اینترنت نسل چهارم ثابت بی سیم – اینترنت با کیفیت

۰۸ خرداد ۱۳۹۹

سال های گذشته زمانی که برای اولین بار از اینترنت بی سیم رونمایی شد ، تصور اینترنت با کیفیت بی سیم در آینده نزدیک ، دور از انتظار بود. در آن زمان سرعت اینترنت همراه و انتقال داده به قدری پایین بود که اکثریت مردم تمایلی به استفاده از آن نداشتند . اما امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی های بی سیم و به روز شدن زیر ساخت ها امکان استفاده از اینترنت با کیفیت برای اکثر مردم فراهم آمده است. پر سرعت ترین شبکه اینترنت همراه در حال حاضر ، اینترنت 4G یا اینترنت نسل چهارم می باشد.

اینترنت 4G یا اینترنت نسل چهارم ثابت بی سیم

اینترنت نسل چهارم ، جایگزینی برای اینترنت 2G  و 3G می باشد . در نام گذاری شبکه های اینترنت از اعداد برای هر نسل از شبکه های اینترنتی استفاده شده و حرف G از generation به معنای نسل گرفته شده که نشان دهنده نسل چهارم اینترنت می باشد.

مرجع تعیین نسل های شبکه های اینترنت همراه ، اتحادیه بین المللی مخابرات است. این اتحادیه به تنهایی به توسعه فناوری شبکه های اینترنتی نمی پردازد بلکه وظیفه اتحادیه بین المللی مخابرات تدوین ویژگی های فناوری های آینده ، و همچنین بررسی شبکه های موجود است و برای اپراتور هایی که ویژگی های هر نسل را تامیین کنند ، اجازه استفاده از علامت اختصاصی هر نسل را صادر می کند.

برهمین اساس حداقل های لازم اینترنت نسل چهارم :

  • شبکه 4G باید کاملاً مبتنی بر پروتکل اینترنت (IP) باشد.
  • سرعت اینترنت 4G برای کاربر در حال حرکت (جابجایی با سرعت بالا مانند قطار و یا ماشین ) باید حداقل 100 مگابیت بر ثانیه باشد . همچنین برای کاربر ثابت یا تحرک پایین سرعت انتقال داده، باید حداقل 1 گیگا بایت باشد.

چرا اینترنت نسل چهارم یک اینترنت با کیفیت است؟

در پاسخ به این سوال باید پیش از هر چیز ، مشخص کنیم که اساساً چه معیار هایی می تواند اینترنت با کیفیت را مشخص کند . اینترنت 4G ، بسیاری از این معیار ها را پوشش می دهد که باعث می شود به عنوان یک اینترنت با کیفیت شناخته شود.

  • پینگ پایین دارد

پینگ معیاری است که نمایانگر فاصله زمانی اتصال بین دو دستگاه را نمایش می دهد. شاید میزان پینگ (pin) برای کاربران عادی مسئله مهمی نباشد. اما برای کاربران حرفه ای و گیمر ها ، ping پایین اینترنت یک مسئله بسیار مهم است.

  • اینترنت پرسرعت واقعی می باشد

سرعت اینترنت یک فاکتور مهم برای سنجش کیفیت است. تکنولوژی اینترنت TD-LTE پرسرعت نسل چهارم ، تا 80 مگابیت بر ثانیه سرعت دارد. این سرعت تا 40 مگابیت بر ثانیه برای کاربران قابل ارائه است که چندین برابر سرویس های دیگر است.

  • اینترنت نسل چهارم قابل جابجایی می باشد

امروزه که ارتباطات ما در بستر فضای مجازی می باشد ، اتصال به اینترنت پرسرعت برای کاربران بسیار مهم خواهد بود. از این رو اینترنت بی سیم که قابلیت جابجایی دارد می تواند امتیاز مثبتی داشته باشد.

  • اینترنت نسل چهارم  به زیر ساخت های مخابراتی وابسته نیست

وابسته بودن سرویس اینترنت پرسرعت به زیر ساخت های مخابراتی می تواند دسترسی کاربران به اینترنت را با مشکلاتی مواجه سازد. این مشکلات نظیر عدم رانژه شدن خط تلفن ، فیبر نوری و … است. اما سرویس اینترنت نسل چهارم ، تنها به یک مودم مخصوص و یک سیم کارت نیاز دارد و به محض دریافت این دو می توان از اینترنت با کیفیت استفاده کرد.

دسته بندی ها : اینترنت
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *