صفحه اصلی

۶ دلیل مبتنی بر اشتباه بودن انتخاب میزبانی وب رایگان برای وب سایت

۱۵ دی ۱۳۹۷

در دو مطلب قبل در رابطه با مضرات میزبانی وب رایگان و اهمیت وب هاستینگ برای موفقیت وب سایت صحبت کردیم و بیان کردیم که چرا در فاز طراحی وب سایت وب هاستینگ آن اهمیت پیدا می‌کند و با روی کار آمدن وب هاستینگ نکات بسیار ریزی نمود پیدا می‌کنند و مورد توجه قرار می‌گیرند. سپس بیان کردیم که به کار گیری میزبانی وب رایگان برای وب سایت کاری نادرست و غلط و تصمیمی اشتباه است و برای اثبات ادعای خود دلایلی را بیان کردیم. در مطالب قبل بیان کردیم که هیچ جیزی رایگان نیست و ما همراه با دقت به موارد رایگان اطراف خود به این نتیجه رسیده ایم که منافعی در پشت پرده برای ارائه‌کنندگان آن‌ها وجود دارد که این کمپانی‌ها با وسوسه‌ی مخاطبین و مشتریان به آن‌ها دست پیدا می‌کنند. پس باید دقت بیشتری در قراردادنامه‌ی این محصولات تفکر کنید و از صحت گفته‌ها اطمینان حاصل کنید. باید بدانید که در واقعیت هیچ چیزی رایگان نیست و توجه داشته باشید که به هر میزانی که هزینه کنید به همان میزان از مزایا و امکانات بهره‌مند خواهید شد یا به عبارتی هرچقدر پول بدهید به همان میزان آش می‌خورید! سپس مطرح کردیم که در صورت بروز مشکلات ارائه‌دهنده‌ی میزبانی وب رایگان شما که در واقع یک کمپانی جدید و تازه روی کار آمده‌ای است، اعتماد شما سلب می‌شود. . اگر این کمپانی فعالیت خود را متوقف کند، کل وب سایت شما نیز از کار می‌افتد. هر چیزی که از ابتدا بر روی آن کار کرده‌اید و برای آن سخت تلاش کرده‌اید به راحتی از بین می‌رود. احتمالا شما هیچ نسخه‌ی پشتیبانی از وب سایت خود نداشته باشید. اگر شما از این کمپانی دامنه‌ای را خریداری و یا تجدید کرده باشید، دامنه‌ی خود را نیز به همان صورت از دست می‌دهید و این مسئله همان بخشی است که به رتبه‌بندی سئوی وب سایت شما آسیب می‌رساند. هر آن چه از پول و سرمایه و زمانی که برای وب سایت خود هزینه کرده‌اید برای همیشه از دست می‌رود.

همچنین مطرح کردیم که در صورت پذیرش قراردادنامه‌های وسوسه‌انگیز و نیرنگ‌آمیز این کمپانی‌ها بسیاری از حقوق خود از جمله مالکیت وب سایت، دامنه، و حتی محتوای خود را از دست می‌دهید و ارائه‌کننده‌ی میزبانی وب رایگان در واقع مالک حقیقی همه‌ی این موارد خواهد بود، و حتی در صورت نیاز به خدامت و سرویس‌های بهتر انتقال و تغییر ارائه‌دهنده‌ی وب هاستینگ تقریبا غیر ممکن خواهد بود؛ یعنی . از آن جایی که شما واقعا مالک وب سایت، محتوا و حتی دامنه‌ی خود نیستید، نمی‌توانید ارائه کننده‌ی وب هاستینگ خود را تغییر بدهید.

در این مطلب دو مورد دیگر از دلایل اشتباه بودن به کار گیری میزبانی وب رایگان برا وب سایت شما را مطرح می‌کنیم. با ما همراه باشید.

 

۶ – رتبه‌بندی وب سایت شما دچار مشکل خواهد شد.

همه می‌دانیم که هیچ چیزی رایگان نیست.  میزبانی وب رایگان به این معنا است که شما تنها می‌توانید از تم‌های اصلی برای طراحی خود استفاده کنید. ممکن است قادر باشید که تغییرات کوچکی را اعمال کنید، اما نمی‌توانید وب سایت خود را سفارشی سازی کنید یا این که در حدی که بودجه‌تان اجازه می‌دهد بهسازی‌هایی را اجرا کنید. همچنین شما با نام‌های دامنه‌ی غیرحرفه‌ای سروکار خواهید خواهید، زیرا احتمالا شما از یک زیردامنه استفاده می‌کنید.

هاستینگ وردپرس نمونه‌ی بسیار خوبی از ارائه‌دهنده‌یامیزبانی وب رایگان است که قابلیت‌ها و توانایی‌های شما را محدود می‌ند و تا جایی که ممکن است از این که حرفه‌ای به نظر برسید، جلوگیری می‌کند. مشتریانی که از خدمات ۶ دلیل مبتنی بر اشتباه بودن انتخاب میزبانی وب رایگان وردپرس استفاده می‌کنند اغلب دامنه‌هایی مانند biz.wordpress.com دارند. یک ارائه دهنده‌ی هاستینگ حرفه‌‌ای می‌تواند یک دامنه‌ی سطح بالا همراه با هزینه‌ای پایین در اختیار شما قرار بدهد و شما می‌توانید ایمیل‌های حرفه‌ای .com که کسب‌وکار شما را بالا می‌برد، پیاده‌سازی کنید.

از آنجایی که بسیاری از عملکردها نیازمند پلاگین هستند و هاستینگ رایگان فاقد پلاگین است، وب سایت شما قادر نخواهد بود که عملکردهای مهم و ریاج وب سایت‌ها را اجرا کند. فکر کنید هیچ لیست فروش و هیچ پستی نخواهید داشت. علاوه بر ای محدودیت‌ها، شما مجبور خواهید بود که با تبلیغات اجباری سروکار داشته باشید که بر روی وب سایت شما قرار می‌گیرند و هیچ ارتباطی با کسب‌وکار شما ندارند. پس از همه‌ی این‌ها، ارائه‌کننده‌ی هاستینگ رایگان وب سایت شما، نیاز دارد که در محلی به کسب درآمد و پول‌سازی بپردازد.

۷ – رتبه‌بندی وب سایت شما دچار مشکل خواهد شد.

اکنون که متوجه شدید که وب سایت شما با افت سرعت، افزایش زمان بی‌کاری و دورنمایی غیر حرفه‌ای مواجه خواهد شد، تاثیر بسیار جدی‌تری وجود دارد که می‌تواند بر روی کسب‌وکار شما رخ بدهد. یئو یک علم است. اگر شما بر روی سئو سرمایه گذاری کرده‌اید، متوجه خواهید شد که ساختن یک پیشگاه آنلاین استوار و قوی زمان می‌برد. اگر ارائه دهنده‌ی هاستینگ رایگان، وب سایت شما را از کار بیندازد، شما نمی‌توانید همه‌ی آنچه تاکنون برای آن کار کرده‌اید از دست بدهید. در جایگاه اول، وب سایت شما با تاثیرات منفی بسیار زیادی در رابطه با توانایی شما برای رتبه‌بندی رو به رو می‌شود.

گوگل استانداردهای سطح بالایی را خلق کرده است که به وب سایت‌ها این امکان را می‌دهد که بتوانند در رتبه‌بدی سایت‌ها جایگاه خوبی تصاحب کنند. همه‌ی اثرات منفی مربوط به هاستینگ رایگان که در بالا  فهرست شده‌اند، رتبه‌بندی وب سایت شما را به دلیل کیفیت پایین آن در مقایسه با استانداردهای گوگل، سخت و دچار مشکل می‌کنند. در این صورت زمانی کسب‌وکار شما بر روی موتور جستجو بیاید، شما قادر نخواهید بود که آن را بر روی نقشه قرار بدهید. در واقع هاستینگ رایگان مانعی برای رشد کسب‌وکار شما خواهد بود.

اگر شما می‌خواهید که یک پیشگاه آنلاین راه‌اندازی کنید که از طریق آن راه را برای رشد و موفقیت کسب‌وکار خود هموار کنید، هاستینگ رایگان برای این مهم به شما کمکی نمی‌کند.  در حالی که هاستینگ رایگان به نظر می‌رسد که برای صرفه‌جویی پول و سرمایه گزینه‌ی مناسبی برای شروع باشد، اما در نهایت برای شما، مشتریان‌تان و درآمد هزینه‌هایی به همراه خواهد داشت. وب سایت تجاری شما باید حرفه‌ای باشد.

ارائه دهندگان هاستینگ حرفه‌ای و بسیار خوب، کنترل کامل بر روی وب سایت، سئوی بهتر، دامنه‌ای حرفه‌ای و حقیقی، و یک وب سایت مقیاس‌پذیر را در اختیار شما قرار می‌دهند که همراه با کسب‌وکار شما رشد خواهد کرد. زمانی که شما یک کمپانی وب هاستینگ قابل اعتماد را انتخاب می‌کنید، در واقع برای برند تجاری خود همکاری می‌کنید. و این به معنی داشتن شانسی بزرگتر و عالی‌تر برای دستیابی به موفقیت است؛ همان طور که از طریق پیشگاه آنلاین حرفه‌ای و همچنین خدمات وب هاستینگ عالی و حمایت‌کننده‌ی خود،  به صورت پیوسته محدودیت‌های خود را پشت سر گذاشته و به سمت حداکثر پتانسیل خود رشد می‌کنید.

 

همچنین بخوانید : ۶دلیل مبتنی بر اشتباه بودن انتخاب وب هاستینگ رایگان برای وب سایت – قسمت اول

دسته بندی ها : هاست
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *