صفحه اصلی

کولوکیشن در دیتاسنتر صفرویک

۱۵ شهریور ۱۴۰۰

برای اینکه بتوانید درباره انتقال، گسترش یا تلفیق مرکز داده خود تصمیم بگیرید باید به عوامل زیادی فکر کنید. به‌عنوان‌مثال هزینه، قابلیت اطمینان عملیاتی و امنیت اصلی‌ترین عوامل در نتیجه این تصمیم‌گیری خواهند بود. با در نظر گرفتن این ملاحظات شرکت‌های زیادی دریافتند که کولوکیشن در مدیریت دیتاسنتر صفرویک راحت‌ترین راه‌حل‌ها را ارائه می‌دهد. در این مقاله می‌خواهیم درباره چیستی و مزیت‌های کولوکیشن در دیتاسنتر صفرویک صحبت کنیم.

کولوکیشن در دیتاسنتر صفرویک چیست؟

همسان‌سازی دیتاسنتر که با عنوان colo شناخته می‌شود، مربوط به خدماتی است گه توسط شرکت‌هایی ارائه می‌شوند که فضای امن و مشترکی را برای مشاغل سازمانی ارائه می‌دهند. این فضا معمولا برای ذخیره سخت‌افزار، ذخیره داده‌ها و سایر تجهیزات استفاده می‌شود. رابطه مشتری سازمانی با colo شبیه به رابطه اجاره با مدیر املاک است. به این معنا که مشتری فضای موجود در تاسیسات را برای ذخیره تجهیزات اجاره می‌کند. در این رابطه تامین تجهیزات مانند سرور و سایر سخت‌افزارهای لازم برای کارهای روزمره به عهده مشتری است. شرکت colo یا دیتاسنتر کولوکیشن وظیفه دارد تا از تامین نیاز به پهنای باند مطمئن شده و سرور را در یک محیط ایمن، خنک و نظارت‌شده جاسازی کند.

مزایای سازمانی کولوکیشن در دیتاسنتر صفرویک

  • به‌روز بودن سیستم‌ها

یکی از اصلی‌ترین مزایایی که باعث می‌شود مشاغل سازمانی به سمت دیتاسنترهای صفرویک جلب شوند، به‌روز بودن سرور است. با خرید از این شرکت‌ها، دیتاسنتر زمانی را به هر مشتری برای نگهداری از سرور او اختصاص می‌دهد. به‌طورمعمول انجام وظایف مربوط به نگهداری و به‌روز نگه داشتن سیستم‌ها هزینه اضافی برای شرکت‌ها به دنبال نخواهد داشت.

  • مدیریت ریسک

هدف اصلی استفاده از دیتاسنتر صفرویک به‌عنوان یک استراتژی بازیابی اطلاعات درواقع کاهش خطر در صورت بروز فجایع طبیعی یا قطع برق است. استفاده از تسهیلات مکان‌یابی باعث می‌شود که در صورت بروز فاجعه‌های بزرگ و پیش‌بینی‌نشده تجارت همچنان دوام داشته باشد.

درنتیجه حتی اگر موقعیت فیزیکی کسب‌وکار شما از بین برود، ترافیک شبکه شما تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت. لایه‌های ریداندانسی ارائه‌شده در مکان‌یابی دیتاسنترهای صفرویک بسیار پیچیده‌تر از آن است که یک شرکت بتواند از عهده تهیه داخلی آن برآید. برخی از شرکت‌ها ضمن حفظ نسخه‌های موجود در سایت به‌عنوان پشتیبان، مکانی را در خارج از سایت به‌عنوان مکان اصلی ذخیره اطلاعات خود در نظر می‌گیرند.

  • امنیت

دیتاسنترهای صفرویک مجهز به جدیدترین فناوری امنیتی ازجمله دوربین‌ها و فناوری‌های بیومتریک هستند. در این مراکز تمامی بازدیدکنندگان به‌طور دقیق موردبررسی قرار می‌گیرند. این بررسی‌ها هم در فضای ابری و هم در دنیای فیزیکی برای اطمینان از عدم دسترسی غیرمجاز انجام می‌شوند.

  • هزینه

یکی از مزایای اصلی کولوکیشن در دیتاسنتر صفرویک این است که باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود. به‌ویژه در زمانی که به‌جای استفاده از نمونه‌های داخل شرکت، وظیفه را به یک دیتاسنتر محول کنید. این موضوع به این معنا است که برای بسیاری از شرکت‌ها اجاره فضای موردنیاز از یک دیتاسنتر می‌تواند تا حد زیادی در کاهش هزینه‌های مربوط به فناوری اطلاعات موثر باشد. چراکه در این صورت دیگر هیچ نگرانی از بابت هزینه‌هایی مانند استفاده از منابع تغذیه بدون وقفه، چندین مولد پشتیبان، شبکه‌های برق و واحدهای HVAC وجود نخواهد داشت. همچنین هزینه‌های نگهداری و مدیریت یک سرور نیز به‌طور کامل از بین خواهد رفت.

  • پهنای باند

کولوکیشن در دیتاسنتر صفرویک می‌تواند پهنای باند زیادی را در اختیار شرکت‌ها قرار دهد. به‌این‌ترتیب یک پشتیبانی همه‌جانبه برای شرکت‌ها در دسترس خواهد بود.

  • پشتیبانی و گواهینامه‌ها

زمانی که با یک کولوکیشن در مرکز داده شریک هستید، می‌توانید با اتکا به متخصصان دیتاسنتر برای مدیریت و عیب‌یابی عمده تجهیزات تا حد زیادی هزینه‌های احتمالی حقوق و دستمزد خود را برای استخدام عیب‌یاب یا تعمیرکار کاهش دهید.

  • مقیاس‌پذیری

با استفاده از کولوکیشن در مرکز داده صفرویک می‌توانید به‌راحتی نیازهای زیرساخت IT خود را گسترش دهید. صنایع مختلف بسته به فضا، نیرو، پشتیبانی و امنیت خود عملکرد متفاوتی را از دیتاسنترهای خود نیاز خواهند داشت. به‌علاوه ارائه‌دهنده خدمات شما برای تعیین نیازها و انجام سریع تنظیمات به‌طور مستقیم با شما در ارتباط خواهد بود.

  • کنترل داده‌ها

هر زمان که تجهیزات مهم خود را در اختیار شخص دیگری قرار دادید، خطر آسیب دیدن تجهیزات و از دست رفتن تصادفی داده‌ها شما را تهدید می‌کند. خوشبختانه دیتاسنتر می‌تواند با استفاده از ریداندانسی و سایر پروتکل‌ها خطر وقوع این حادثه را کاهش دهد.

آینده کولوکیشن در دیتاسنتر صفرویک چیست؟

ارائه‌دهندگان سرویس ابری به دلیل اینکه از کولوکیشن به‌عنوان راهی برای تامین نیازهای ذخیره‌سازی خود استفاده می‌کنند، بیشترین فشار را به دیتاسنترها وارد می‌کنند. در حال حاضر افزایش تقاضای ارائه‌دهندگان خدمات ابری باعث کاهش منابع در دسترس دیتاسنترها شده است. بااین‌حال فناوری جدید ذخیره‌سازی قفسه‌ای به کولوکیشن اجازه می‌دهد تا با اشغال فضای سخت‌افزاری کمتری کار خود را انجام دهد. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که در آینده‌ای نه‌چندان دور و با افزایش تقاضا برای کولوکیشن، نیاز به امنیت فیزیکی و مجازی تا حد زیادی افزایش خواهد یافت.

دسته بندی ها : سرور,مجله صفر و یک
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *