صفحه اصلی

کاربردهای سرور اختصاصی

۱۶ شهریور ۱۴۰۰

اگر به‌تازگی قصد راه‌اندازی سایتی برای تجارت خود را دارید، ممکن است برای شما نیز این سوال پیش آمده باش که آیا باید به سراغ انتخاب سرور اختصاصی و یا یک سرویس اشتراکی رفته  و سپس برای رشد سابت خود تلاش کنید؟ بر این اساس می‌توان گفت که شناخت کاربرد سرور در زمان خرید بسیار مهم است. به‌خصوص اگر این سرور یک سرور اختصاصی باشد که شما باید هزینه گزافی را برای خرید آن پرداخت کنید. برای آشنایی با کاربرد این سرورها تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

  • میزبانی سایت‌های بزرگ

اصلی‌ترین کاربرد هر سروری میزبانی یک سایت است. اما باید با توجه به اندازه سایت و ترافیک آن نوع سرور را انتخاب کنید. از آنجایی ک در سرور اختصاصی منابع تمام و کمال در اختیار سایت شما قرار می‌گیرد، سایت باید ترافیک کافی برای استفاده از این منابع را داشته باشد. تا زمانی که سایت شما هنوز آن‌قدر معروف نشده که استفاده از سرویس‌های اشتراکی باعث افت سرعت آن شود یا در کار دیگر سایت‌ها اختلال ایجاد کند، بهتر است به سراغ سرورهای اختصاصی نروید.

  • راه‌اندازی فضای اختصاصی برای رایانش ابری

ممکن است شما بخواهید از منابع موجود در فضای ابری به‌صورت اختصاصی استفاده کنید. سرور اختصاصی این امکان را به شما می‌دهد. درواقع در یک فضای اختصاصی ابری شما می‌توانید منابع و امکانات سرور را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید. بنابراین در آینده می‌توانید این منابع را ارتقا داده و سرور خود را بزرگ‌تر کنید.

  • انجام پردازش‌های سنگین و پرقدرت

برخی سایت‌ها نظیر فروشگاه‌های اینترنتی نیازمند پردازش‌های سنگینی هستند. چراکه در روزهای خاص نظیر حراجی‌ها یا روزهای نزدیک به تعطیلات عید تعداد مراجعات به این سایت‌ها بیشتر شده و حجم پرداخت‌ها بالا می‌رود. بنابراین نیاز به یک پردازنده قدرتمند وجود دارد که بتواند از پس پردازش همه این درخواست‌ها و تولید پاسخ آن‌ها در زمان مناسب بربیاید. درباره سایت‌های آژانس‌های هواپیمایی نیز چنین است. این سایت‌ها نیز در زمان‌های خاصی ترافیک بالاتری دارند و به همین دلیل باید با خرید یک سرور اختصاصی پیش‌بینی این روزها را کرده باشند.

  • ارائه خدمات سایت‌های دولتی و سازمانی

در سایت‌های شرکت‌های دولتی و سازمان‌ها و حتی سایت‌های شرکت‌های خصوصی امکان به اشتراک‌گذاری منابع با دیگر سایت‌ها وجود ندارد. چراکه اولا ترافیک این سایت‌ها معمولا خیلی زود بالا می‌رود و ثانیا امنیت در آن‌ها فاکتور بسیار مهمی است. بنابراین بهتر است که صاحبان آن‌ها از همان ابتدا یک سرور اختصاصی خریداری کنند. این سرور دارای امنیت بالایی بوده و می‌تواند ترافیک سایت را به‌خوبی مدیریت کند. به‌علاوه سایت‌های دولتی معمولا دیتابیس‌های بزرگ و حجیمی دارند. بنابراین نیاز به سروری با حافظه کافی دارند تا همه این داده‌ها را در خود جای داده و بتواند در زمانی کوتاه به آن‌ها دسترسی پیدا کند. سرور اختصاصی چنین امکانی را برای سایت‌های دولتی و سازمانی فراهم می‌کند.

  • راه‌اندازی گیم سرورها

گیم سرورها نیز ازجمله سرورهایی هستند که باید با سرعت بسیار بالایی به درخواست‌های کاربران پاسخ دهند. زمانی که شما در حال انجام یک بازی آنلاین هستید، اصلا دوست ندارید که بازی قطعی داشته باشد یا کلیک‌های شما با چند ثانیه تاخیر عمل کنند. به همین دلیل صاحبان این بازی‌ها باید با خرید سرور اختصاصی راحتی و سرعت را به کاربران خود هدیه دهند. در گیم سرورهایی که بازی‌های چند نفره ارائه می‌کنند این نکته بسیار مهم‌تر است. با خرید یک گیم سرور اختصاصی می‌توان پاسخ همه کاربران را در زمانی مناسب داد و باعث افزایش ترافیک سایت شد.

  • راه‌اندازی میل سرور

زمانی که شما آدرس ایمیل کاربران خود را دریافت می‌کنید، باید به دنبال سروری باشید که بتواند در زمان مناسب همه ایمیل‌های موردنظر شما را ارسال کرده و پاسخ‌های مناسب را نیز برای ایمیل‌های دریافتی بفرستد. بر روی یک سرور اختصاصی می‌توانید علاوه بر وب سرور یک میل سرور نیز راه‌اندازی کنید. به‌این‌ترتیب نیازی به خرید سرور جداگانه نخواهید داشت. درواقع اگر شما سرور مجازی یا اشتراکی خریداری کرده باشید، برای راه‌اندازی هریک از این سرورها نیاز به خرید یک فضای مجزا دارید. بنابراین مدیریت برای شما دشوارتر شده و ممکن است امنیت سایتتان نیز کاهش یابد.

  • راه‌اندازی فضای اشتراک‌گذاری فایل‌های چندرسانه‌ای

معمولا فضاهای به اشتراک‌گذاری ویدیوها یا عکس‌ها نظیر سایت‌های یوتیوب و آپارات باید سرور اختصاصی داشته باشند. چراکه در این سایت‌ها فایل‌هایی با حجم زیاد ردوبدل شده و نیاز به سرعت بالای بارگذاری اطلاعات وجود دارد. ترافیک سایت‌های اشتراک‌گذاری ویدیو حتی اگر تعداد کاربران کم هم باشد، معمولا بالا است. چراکه حجم دیتابیس‌های آن‌ها بالا بوده و داده‌های ردوبدل شده نیز معمولا حجیم هستند. بنابراین باید سرور اختصاصی برای سایت خریداری کرد که بتواند از پس پردازش سریع داده‌ها و ارسال آن‌ها در زمان مناسب بربیاید.

 

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *