صفحه اصلی

اینترنت کابل های فیبر نوری  مقابل کابل های معمولی (مسی)

۱۰ خرداد ۱۴۰۰

کدام نوع از سرویس ها برای شما مناسب تر است و بهتر است آن را  انتخاب  کنید ؟ کابل فیبر نوری یا سیم های مسی؟

با کابل فیبر نوری بیشتر آشنا شوید

کابل های فیبر نوری نسبت به کابل های مسی از تکنولوژی نوینی بهره میبرند. در کابل فیبر نوری برای انتقال دیتا ، از رشته های انعطاف پذیر شیشه ای استفاده شده است که مزایای بیشتری را فراهم آورده که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد.

در سرویس کابل های مسی معمولی ، از زیرساخت های تلفنی برای انتقال داده استفاده می شود. این نوع ارتباط برای انقال داده با تلفن شما مداخله نمیکند و شما می توانید همزمان از تلفن برای انتقال صدا استفاده کنید و در عین حال به اینترنت متصل باشید.

شرکت های ارائه دهنده خدمات ارتباط ثابت در ایران ، اکثرا اینترنت پرسرعت بر بستر کابل های مسی یا اینترنت ADSL ، ارائه میدهند.   در حال حاضر بیشتر نقاط ایران تحت پوشش کابل های مسی تلفنی می باشند بنابراین دلیل عمومیت سرویس اینترنت پرسرعت ADSL  در ایران می تواند دردسترس بودن این تکنولوژی باشد.

در سال های اخیر شبکه فیبر نوری در جهان بسیار مورد توجه قرار گرفته و در حال پر رنگ شدن است . اما سرویس اینترنت مبتنی بر کابل فیبر نوری در ایران ، تحت انحصار شرکت مخابرات ایران می باشد. همچنین شبکه فیبر نوری ایران تنها در مناطق و شهر های محدودی در دسترس می باشد.

کدام یک سریع تر و قابل اعتماد تر است ؟

کابل فیبر نوری از کابل های مسی بسیار سریع تر است

کابل فیبر نوری از کابل های معمولی بسیار سریع تر است زیرا اطلاعات  در لاین های اختصاصی  جا به جا می شود که که سرعت بیشتری نسبت به کابل را تسهیل می کند این اتفاق حتی در زمان اوج مصرف هم صدق میکند .

گاها اینترنت فیبر نوری قابل اعتماد تر در نظر گرفته میشود زیرا این کابل ها از بسیاری از شرایطی که کابل های مسی حساس هستند ، نظیر نویز و … مصون میباشد.

اینترنت بر کابل فیبر نوری کمتر احتمال  ضعیف شدن  در زمان قطعی برق دارد

چون این کابل ها از شیشه ساخته شده اند هیچ برقی در کار نیست, این از کابل ها در برابر خطوط برق و تجهیزاتی که دارای برق با ولتاژ بالا  هستند محافظت میکند و همچنین به کاهش خطر آتش سوزی نیز کمک میکند

اینترنت بر بستر کابل فیبر نوری ، در مقابل هک ایمن تر می باشد

تجهبزات شبکه خصوصی که در خانه شما نصب میشوند سرویس بر کابل  فیبر نوری را ایمن تر در برابر هک می سازد.

فیبر نوری در مقابل نوسانات دما در برابر سیم مسی مقاوم تر  است

کابل های فیبر نوری میتوانند در آب غوطه ور شود

هزینه اینترنت فیبر نوری در مقایسه با اینترنت ADSL چگونه است؟

اینترنت بر بستر کابل های فیبر نوری میتواند از ارائه سرویس اینترت کابل مسی  گران تر باشد . به این دلیل که تنها ارائه دهنده سرویس اینترنت بر کابل فیبر نوری شرکت مخابرات ایران است  این سبب میشود تا تعرفه های رقابتی در این زمینه وجود نداشته باشند

 

دسته بندی ها : اینترنت
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *