صفحه اصلی

چگونه از هک شدن مودم جلوگیری کنیم

۲۷ شهریور ۱۳۹۸

متاسفانه جواب این سوال بله است و اگر شما نکاتی که در این مطلب ذکر میکنیم توجه نکنید مودم شما برای هکر ها به سادگی در دسترس قرار خواهد گرفت که قطعا شما علاقه ای به مورد سو استفاده قرار گرفتن ندارید. در ادامه همراه ما باشید تا با راهکار های جهت جلوگیری از چگونه از هک شدن مودم آشنا شوید.

آیا مودم شما می‌تواند “غیر قابل هک شدن” باشد ؟

واقعیت این است که واقعاً هیچ چیز ضد هک یا ضد هکر وجود ندارد ، دقیقاً مانند چیزی که  وجود ندارد که کاملاً ضد آب باشد. بنابراین ، در این مقاله ، ما در مورد ایمن کردن حداکثری مودم شما در در مقابل هکرها بحث خواهیم کرد. مودم شما یک هدف اصلی برای هکرهایی است که می خواهند به شبکه شما نفوذ کنند یا اتصال Wi-Fi خود را مجدداً بارگیری کنند.

در اینجا مواردی را ذکر میکنیم که می توانند هک شدن مودم شما را  در سخت ترین حالت قرار دهد:

1-رمزگذاری بی سیم WPA2 را فعال کنید. یک نام شبکه SSID قوی و کلید پیش فرض ایجاد کنید

اگر برای محافظت از شبکه بی سیم خود از رمزنگاری محافظت نشده دسترسی (Wi-Fi WPA2) استفاده نمی کنید ، مانند این است که در ورودی خانه خود را  باز بگذارید که در نتیجه  آن هکرها می توانند به صورت مستقیم داخل شبکه شما شوند. اگر از امنیت منسوخ معادل (Wired Equivalent (WEP استفاده می کنید ، که توسط اکثر هکرها به راحتی در عرض چند ثانیه هک می شود ، باید ارتقا را به WPA2 در نظر بگیرید. برای افزودن قابلیتهای WPA2 ، روترهای قدیمی ممکن است به یک سیستم عامل ارتقاء یافته نیاز داشته باشند. کتابچه راهنمای تولید کننده روتر خود را بررسی کنید تا یاد بگیرید چگونه امکان رمزگذاری بی سیم WPA2 را در روتر خود فعال کنید.

همچنین باید SSID قوی (نام شبکه بی سیم) تهیه کنید. اگر از نام شبکه پیش فرض روتر خود استفاده می کنید (یعنی Linksys ، Netgear ، DLINK و غیره) ، آنگاه کار را برای هکرها را و هک شدن مودم وای فای و شبکه خود راحت تر می کنید. استفاده از SSID پیش فرض یا رایج معمولی به هکرها کمک می کند تا رمزگذاری شما را خراب کنند زیرا می توانند از جداول رنگین کمانی از پیش ساخته مرتبط با نام های مشترک SSID برای شکستن رمزگذاری بی سیم شما استفاده کنند.

2- فایروال مودم خود را روشن کنید

اگر قبلاً این کار را نکرده اید ، باید در تنظیمات مودم، فایروال خود را فعال کنید. فعال کردن فایروال می تواند باعث شود شبکه شما برای هکرهایی که به دنبال اهداف در اینترنت هستند کمتر دیده شود. بسیاری از فایروال های مبتنی بر روتر دارای “حالت خفا” هستند که می توانید با کمک آن دید شبکه خود را کاهش دهید.

3- استفاده از فیلتر MAC را در نظر بگیرید، اگر چه ممکن است آزار دهنده باشد !

در حالی که برای یک مهاجم امکان جعل آدرس MAC آسان است ، حداقل می توانید با تنظیم روتر امنیت شبکه خود را افزایش بدهی. در این حالت فقط به دستگاه های خاصی اجازه خواهید داد که در لیست اتصال های سفید( مجاز) قرار بگیرند. این فیلتر مبتنی بر آدرس MAC هر دستگاه است – رشته ای از حروف و اعداد طولانی که چیزی شبیه به “00-11-22-33-44-55” است.

4- سرویس های طراحی شده بالقوه را غیرفعال کنید

حتما نیازی نیست وقتی به طور بی سیم به مودم خود متصل نیستید ،تنظیمات مودم در دسترس باشد . اگر روتر شما گزینه ای برای “مدیریت از راه دور”  دارد ، مطمئن شوید که جهت جلوگیری از هک شدن مودم ، این گزینه غیرفعال است.

و البته چگونه میتوانید وارد تنظیمات امنیت مودم شوید؟

شما از طریق یک مرورگر وارد تنظیمات مودم خود می شوید. هر مرورگری میتوان انجام خواهد داد. در قسمت آدرس ، آدرس IP مودم خود را تایپ کنید. بیشتر مودم ها از آدرس 192.168.1.1 استفاده می کنند. اما همیشه اینگونه نیست ، بنابراین ابتدا می خواهید آدرس روتر خود را تأیید کنید. با جستجو عبارت what is my ip ?

بیشتر بخوانید: نویز خط تلفن چیست و چرا خط ها نویز دارند؟ چگونه می توان نویز خط را برطرف کرد؟

 

دسته بندی ها : مودم
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *