صفحه اصلی

چه سرور هایی مناسب پروژه دانشجوئی است؟

۰۲ شهریور ۱۴۰۰

سرور مجازی مناسب پروژه دانشجوئی

وقتی که یک واحد تجاری را اجاره میکنید، تمام فضای آن واحد به صورت اختصاصی در اختیار شما هستند، ولی راهرو یا آسانسور و برای دسترسی به آن واحد به صورت اشتراکی است. همچنین ممکن است در برخی منابع مانند آب یا برق به صورت اشتراکی باشند.

سرور مجازی یک قسمت کوچک از یک سرور است، دقیقا مانند یک واحد از یک ساختمان است. وقتی که یک سرور مجازی تهیه می کنید ، تمام فضای سرور مجازی به صورت اختصاصی در اختیار شما است. ولی شبکه و دسترسی به سرور که مانند راهرو یا آسانسور برای دسترسی به سرور مجازی هستند، به صورت اشتراکی است.

 

سرور مجازی چه کاربردهایی دارد؟

سرور مجازی کاربردهای بسیاری دارد و از آن می توان استفاده های زیادی کرد. در زیر به تعدادی از آنها اشاره میکنیم:

. میزبانی وب سایت نسبتا پر مصرف یا تعدادی سایت با مصرف متوسط

. استفاده از سرور مجازی برای وب سرویس ها مانند میل سرور ، دیتابیس سرور و ..

.  استفاده از سرور مجازی برای کنترل یا بهبود عملکرد سیستم ها

. استفاده از سرور مجازی به عنوان عامل ارتباط ثانویه و رمزنگاری اطلاعات

. استفاده از خدمات سایت هایی که ایران را تحریم کرده اند. البته در صورتی که آی پی خارج از کشور باشد

. انجام کارهایی که به اینترنت پرسرعت با ترافیک بالا نیاز دارد.

 

سرور مجازی یا وی پی اس به معنی سرور مجازی خصوصی است. سرور مجازی بخشی از یک سرور اختصاصی کامل است، اینکار با مجازی سازی انجام می شود.

به اینصورت که یک سرور به چند بخش تقسیم میشود که مقاصد مختلف از آنها استفاده کرد.

با توجه به اینکه منابع یک سرور کامل به چند بخش تقسیم می شود اغلب و در شرایط یکسان، هزینه خرید سرور مجازی نسبت به سرور اختصاصی پایین تر است.

 

VPS (سرور اختصاصی مجازی) برای آن دسته از دانشجویانی که در زمینه اطلاعات یا حوزه رایانه تحصیل و فعالیت میکنند ، بسیار مهم است.

آن‌ها احتمالا در طول دوره تحصیل خود، باید طراحی وب و توسعه وب را مطالعه کنند، هر زمان که خدمات میزبانی هاست اشتراکی پاسخگوی نیازهای سایت شما نباشد به سادگی می‌توانید بدون ایجاد وقفه در عملکرد سایت‌تان سرویس میزبانی خود را به سرور مجازی یا سرور اختصاصی ارتقا دهید.

سایت‌های فروشگاهی با توجه به حجم داده زیاد و ترافیک بالای بازدید نیازمند ترافیک ماهیانه بالا و فضای ذخیره‌سازی بیشتر و پردازنده قدرتمند هستند و برای دست‌یابی به منابع بیشتر نیازمند سرور اختصاصی یا سرور مجازی می‌باشند.

با توجه به محدودیت تعداد در ارسال ایمیل در هاست اشتراکی می‌توان با استفاده از خرید و انتخاب سرور این محدودیت را برطرف کرد..

در استفاده از سرور مجازی و سرور اختصاصی محدودیتی در استفاده از حجم دیتابیس نخواهید داشت و با خرید سرور فضای ذخیره‌سازی بیشتری نسبت به هاست اشتراکی در اختیار سایتتان قرار می‌گیرد.

 

نکته بسیار حائز اهمیت که باید دانشجویان به آن توجه کنند موقعیت سرور است

لوکیشن سرور بستگی زیادی به نوع کارکرد سایت شما دارد. اگر تمامی کاربران سایت شما از داخل ایران هستند استفاده از سرور ایران به علت داشتن زمان پینگ یکسان ، سرعت لود بالاتری خواهد داشت زیرا سرورهای ایران داخل فاصله جغرافیایی کمتری تا مخاطبین شما دارند.

اما اگر سایت شما کاربرانی از داخل و خارج ایران دارد بهتر از سرور خارجی استفاده کنید تا کاربران با آی پی خارج از ایران با کندی سایت مواجه نشوند.

ولی اگر برای نخستین باربا سرور های مجازی آشنا میشویم باید این چند نکته را در خاطر بسپاریم

باید کمی درباره مدیریت سرور بدانیم و یادبگیریم.

خود را برای یک جهش در هزینه های سایت آماده کنیم.

یک VPS مدیریت نشده ممکن است یک گزینه ارزان باشد، اما اگر تجربه زیادی داشته باشید.

انتخاب طرح می تواند پیچیده باشد

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *