صفحه اصلی

چند روش ساده برای کاهش مصرف اینترنت 100% کاربردی

۰۱ شهریور ۱۴۰۰

چطور میتوان اینترنت مصرفی را به حداقل رساند؟

اگر بسته های اینترنت شما زود به زود تمام می‌شود، وقت آن است که فکری برای کاهش مصرف اینترنت خود کنید

و کنترل بیشتری روی مصرف داده خود داشته باشید. در این مقاله سعی کردیم راهکارهای کاربردی جهت کاهش مصرف اینترنت را توصیح دهیم.

تا به حال شده ساعت ها غرق در فضای مجازی بوده باشی ودر لحظه پیامک اخطار حجم دریافت کرده باشی

تا به حال شده ساعت ها غرق در فضای مجازی بوده باشی ودر لحظه پیامک اخطار حجم دریافت کرده باشی؟
اینترنت بی شک پرکاربردترین و مهم ترین ابزار مشترک میان کاربران گوشی ها، کامپیوترها و…  تعداد کاربران آن از چند صد میلیون نفر هم خارج شده است چرا که این روزها همگی ما به هر نحوی به اینترنت نیاز داریم و اینترنت تبدیل به یکی از اصلی ترین اصول زندگی ما شده است و خودمان را با آن وفق داده ایم.

 

شماره 1 : کاهش رزولوشن فیلم های آنلاین

 

اکثر کاربران اینترنت روزانه ممکن است از چند دقیقه تا چند ساعت را صرف مشاهده ویدیوهای آنلاین بگذرانند و این در حالی است که وقتی شما یک فیلم را بصورت آنلاین مشاهده می کنید

اگر بصورت پیش فرض کیفیت فیلم را بالا ببرید و بعد از مشاهده کامل ویدیو تصمیم به دانلود آن بگیرید، در اصل شما دو بار این ویدیو را مشاهده یا دو بار دانلود کرده اید.

به طور متوسط و به عنوان مثال تماشای ویدیو باکیفیت 480 در یک ساعت چیزی حدود 800مگابایت از حجم را می بلعد!  یا حتی یک وب گردی ساده در متوسط یک ساعت تا 300 مگ از حجم مصرف میکند.

 

شماره 2 : روشن نگه داشتن اینترنت

بطور کلی برخی از ما عادت داریم که هیچ وقت اینترنت گوشی را خاموش نمی کنیم و در 24 ساعت شبانه روز بصورت دائم روشن است!

اما شاید بر این باور باشید که هیچ دیتایی را از دست نمی دهید و این فکر اشتباه می باشد چرا که برنامه هایی هستند بدون دسترسی از شما شروع به فعالیت می کنند و می توانند از چند مگابایت تا چند صد مگابایت را استفاده کنند و شما بصورت ناگهانی با پیغام اتمام بسته روبرو خواهید شد!

 

شماره 3 : جستجو در صفحات مجازی

زمانیکه هر یک از ما وارد صفحات مجازی می شویم، اکثرا در اوقات فراقت و استراحت خودمان این کار را انجام می دهیم و طبیعتا وقتی وارد چند کانال می شویم

با ویدیوها، موزیک های مورد علاقه و جدید و همچنین تصاویر مختلفی روبرو می شویم که برای مشاهده و گوش دادن به هر یک از آنها نیاز به اینترنت داریم و با اجرای آنها اینترنت ما مصرف می شود و با کاهش حجم مصرف اینترنت تنها در کسری از زمان روبرو می شویم!!

حتی برنامه ای مانند اینستاگرام نیز می تواند حجم اینترنت را تحت تاثیر بگذارد و باعث کاهش حجم اینترنت نیز شود که باید اقدام به کاهش حجم اینترنت اینستاگرام کنید. از این رو هم باید استفاده خود را از اینترنت برای کاهش حجم اینترنت، کمتر کنید

از طرفی برخی محدودیت ها را که در مصرف زیاد اینترنت موثر هستند را رفع کنید که در ادامه به راه حل های کاربردی دیگری نیز اشاره خواهیم کرد.

ولی با توجه به چند نکته اساسی میتوان مصرف دییتای اینترنت را به شکل چشمگیری کاهش داد

به عنوان مثال گاها دانلود یک ویدیو تا تماشای آنلاین آن خیلی در حجم مصرفی اثردارد

یا بستن برنامه های رها شده در زمینه پلتفرم پس از استفاده یا خاموش کردن کلید موقعیت در تلفن های همراه و حتی چک کردن میزان امنیت وای فای از دیگر نکات کاهش حجم اینترنت مصرفی خواهد بود.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *