صفحه اصلی

چرا استفاده از شبکه اختصاصی مجازی VPN باید یکی از اهداف شما در 2019 باشد؟

۲۴ مرداد ۱۳۹۸

اهمیت امنیت اطلاعات بر کسی پوشیده نیست، هر روز روش های جدیدی توسط سودجویان برای دسترسی به اطلاعات مهم افراد حقیقی و حقوقی ابداع می شود . به همین دلیل سال 2019 باید بهترین فعالیت ها را در راستای افزایش امنیت سایبری خود داشته باشید. حتی یک قدم کوچک در راستای بهبود امنیت اطلاعات، می تواند تاثیر زیادی بر پیشگیری از تهدیدهایی مانند بدافزارها، دزدی اطلاعات و از دست رفتن اطلاعات کاربری داشته باشد. در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد که شبکه اختصاصی مجازی VPN چطور شما را در رسیدن به این اهداف کمک می کند.

استفاده از VPN به حفاظت بیشتر اطلاعات کمک می کند

حفاظت از فعالیت های روزانه آنلاین شما شاید خیلی مهم به نظر نرسد، از دست رفتن اطلاعات مربوط به مرور روزانه شما در اینترنت احتمالا خطری نخواهد داشت، اما وقتی اطلاعات شخصی که در اینترنت وارد می کنید را در نظر بگیریم، اطلاعات حساب بانکی و دیگر داده های شخصی شما می تواند بسیار با اهمیت باشد. یک VPN می تواند فعالیت های آنلاین شما را پوشش دهد و اطلاعات شما را از کسانی که ممکن است قصد آسیب رساندن به شما را داشته باشند، حفاظت کند.

VPN چیست؟

شبکه اختصاصی مجازی VPN روشی رایج در ناشناس ماندن در اینترنت محسوب می شود. VPN ها کمک می کنند تا موقعیت مکانی و آدرس IP واقعی خود را با اتصال به سروری دیگر قبل از اتصال به اینترنت پنهان کنید.( با ساخت یک سپرمجازی بین شما و دنیای بزرگ وب با هر کسی که قصد جاسوسی اطلاعات شخصی شما را داشته باشد.) وی پی ان ها تمام داده هایی که از سرور عبور می کنند را رمزگذاری می کنند تا برای هرکس دیگری غیرقابل دسترس شود، حتی شرکت تامین کننده اینترنت شما!

VPN ها باعث می شوند که از انواع حملات و کلاهبرداری های شبکه های عمومی تحت WiFi در امان باشید. زمانی استفاده از VPN اهمیت پیدا می کند که در حال استفاده از یک شبکه اینترنت عمومی مانند اینترنت فرودگاه‌ها یا کافی شاپ ها هستید. VPN از دسترسی هر فرد دیگری در شبکه عمومی به اطلاعات حساس شما جلوگیری می کند. در حالیکه راههای دیگری نیز برای حفاظت از اطلاعات شخصی دارید، استفاده از VPN ساده ترین و آسان ترین راه است.

البته در این جا منظور از VPN استفاده از سرویس های عمومی نیست. در سرویس های عمومی VPN ، شما به همراه صد ها کاربر دیگر به یک شبکه اختصاصی مجازی متصل می شوید و این می تواند باز هم امنیت اطلاعات شما را با ریسک بالایی روبرو کند.

چطور VPN بگیریم؟

به دست آوردن VPN کاری بسیار ساده است و به مسیری که برایش طی می کنید و اینکه چقدر کارهایتان را خودتان انجام می دهید، بستگی دارد. یکی از گزینه های شما خرید VPN از شرکت های فروش آن به صورت ماهیانه و طی مبلغی مشخص است. بهرحال آنهایی که با سرویس های میزبانی وب آشنا هستند می دانند که استفاده از سرور VPS به جای وی پی ان امری بسیار ساده خواهد بود. هم چنین اگر خودتان را فنی می دانید، ساخت VPN برای خودتان بسیار لذت بخش است.

قدم اول: سرور اختصاصی مجازی VPS اجاره کنید

برای شروع یک سرور اختصاصی مجازی VPS اجاره کنید. VPS شما مانند واسطه ای میان شما و اینترنت قرار خواهد گرفت، هم چنین می تواند برای پروژه های هیجان انگیز متنوع دیگری نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

قدم دوم: پیکربندی کنید

پیشنهاد ما استفاده از OpenVPN برای سرویس های وی پی ان است. بهرحال انتخاب های open-source دیگری نیز برای شما وجود دارد مانند Easy-RSA که تولید گواهینامه و رمزهایی برای سرویس های رمزگذاری شده را انجام می دهد. وقتی که نرم افزار VPN دلخواه خود را دانلود کردید باید ارتباط میان سرور و دستگاه خود را بوجود بیاورید. وقتی که پیکربندی را کامل کردید، به سادگی تمام اطلاعاتی که توسط شما به سرور فرستاده می شود و سپس وارد دنیای وب می گردد، رمزگذاری می شوند.

قدم سوم: از ارتباط امن خود لذت ببرید

حالا می توانید با خیال راحت که VPN شما که توسط VPS میزبانی میگردد، اطلاعات شما را از هرکسی که با هر هدفی قصد دزدی اش را دارد محفوظ نگه می دارد، به گشت و گذار در اینترنت بپردازید. هم چنین به خودتان افتخار کنید که نقش خود را در حفاظت اطلاعات به خوبی بازی می کنید.

بیشتر بخوانید مشاهده خدمات سرور مجازی ایران تحویل آنی

بیشتر بخوانید مشاهده خدمات سرور اختصاصی ایران

دسته بندی ها : سرور
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *