صفحه اصلی

چرا باید یک وبلاگ وردپرس در دامنه خود داشته باشید؟(بخش دوم)

۰۷ اسفند ۱۳۹۷

در بخش نخست این نوشتار سه دلیل برای میزبانی وبلاگ وردپرس شخصی در دامنه خود که باید بدانید را مورد بررسی قرار دادیم.

در بخش دوم این نوشتار شما را با مراحل راه اندازی یک وبلاگ وردپرس آشنا خواهیم کرد.

به طور خلاصه شما می توانید از طریق اجرای لیست زیر با مراحل شروع کار یک وبلاگ وردپرس آشنا شوید و وبلاگ خود را راه اندازی کنید:

 

  1. خرید یک نام دامنه از یک شرکت معتبر

شما می توانید این کار را با ۱۵ دلار و یا کمتر انجام دهید.در حال حاضر GoDaddy.com  یکی از محبوب ترین گزینه هاست. همچنین می توانید از خدمات شرکت های میزبانی مثل Bluehost هم که به شما یک نام دامنه رایگان را در هنگام ثبت نام برای یک حساب کاربری میزبانی ارائه می دهند برای ساخت وبلاگ وردپرس انتخاب کنید.

ثبت دامنه رایگان یا اختصاصی،انتخاب فضای میزبانی وب و هاست از انتخاب های بسیار مهمی است که در این مرحله باید اتخاذ کنید.

  1. یافتن یک میزبان وب برای وبلاگ شما

بیشترمیزبان های هاست این روزها به شما این امکان را می دهند تا به صورت رایگان وردپرس را به راحتی بر روی وب سایت خود تنها با چند کلیک نصب کنید.

این سبب می شود افرادی که هیچ تجربه فنی هم ندارند محتوای خود را سریع و بدون هیچ زحمتی آپلود کنند.

برخی از شرکتهای فضای میزبانی وب همچنین خدمات ساخت وب سایت که نسبتا آسان هم هست برای استفاده از طرح ها و یا تم های قابل تنظیم شامل دامنه رایگان و یا قیمت های مناسب ارائه می کنند.

کاربران با تجربه تر یا تکنیکی تر می توانند یک طرح استاندارد شخصی با گزینه های خلاقانه تر طراحی و در اختیار داشته باشند.

 

  1. نصب وردپرس

جزئیات خاص نصب وبلاگ وردپرس خارج از محدوده این مقاله است. هر چند وقت یکبار نسخه جدید وردپرس ارائه می شود و شما باید ضمن مطالعه کارکردهای آن نسخه سایت خود را به روز رسانی کنید تا از جدید ترین امکانات بهره مند شوید.

تمامی قالب های پیشنهادی برای شما در دسترس هستند و می توانید از دو امکان نصب و دو نسخه موجود در دسترس که بر روی وب سایت WordPress.com قرار دارند یکی را انتخاب کنید. همچنین این امکان وجود دارد که به صورت رایگان از زیر دامنه هایی مثل Myblog.Wordpress.com هم استفاده کنید.

همچنین با پرداخت ماهانه یا سالانه یک هزینه معقول می توانید از دامنه خودتان استفاده کنید که شامل نام وردپرس نیست. در هر صورت وب سایت شما بر روی پلت فرم WordPress.com میزبانی خواهد شد.

WordPress.org ابزارهای دیگری ار هم عرضه می کند، اما شما باید میزبانی خود را ارائه دهید.استفاده از این خدمات نیاز به دانش بالایی ندارد و با کار اندک حاصل می شود باید بدانید که محدودیت های آن هم به نسبت کمتر از سایر ین است.

برای راه انداز سایت با استفاده از میزبانی وب خود و ابزار WordPress.org روش کار بسیار ساده است در زیر به شما کمک می کنیم با این راهکارها آشنا شوید:

 

  • تایید کنید که میزبان وب شما قابلیت نصب وردپرس را پشتبینانی می کند.(اکثر میزبان های وب)
  • وارد حساب کاربری خود شوید و وردپرس را نصب کنید.(اکثر وب سایت ها یک رابط کاربری ساده دارند که به شما این امکان را فقط با چند کلیک می دهد)
  • یک قالب برای سایت وردپرس خود انتخاب کنید.(گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد)
  • اضافه کردن صفحات و محتوا در وب سایت شما امکان پذیر می شود می توانید شروع کنید.

همانطور که قبلا اشاره کردیم، اگر به هر دلیلی قادر به استفاده از تکنولوژی های نوین نیستید همیشه این امکان وجود دارد که یک متخصص آزاد کار «freelance» را در وب سایت های ارائه کننده خدمات تخصصی مثل  Upwork پیدا کنید تا مجموعه کامل و قابل استفاده وب سایت شما را آماده و با قیمت مناسب به شما تحویل دهد.

 

هشدار مهم! در اینجا این است که مطمئن شوید که شما یک نام دامنه و حساب کاربری اختصاصی برای خودتان تهیه کرده اید که مالکیت آن کاملا در اختیار شما قرار دارد. شخصی که کار طراحی و اجرای وب سایت وردپرس خود را به او واگذار کرده اید باید همه چیز را به نام شما ثبت کند.

اگر همکاری شما به هر دلیل خاتمه یابد توسعه دهنده وب سایت شما می تواند رمز عبور سرویس میزبانی وب سایت شما را نگه دارد و این به معنی این است که وقت و سرمایه شما هدر خواهد رفت و به وبلاگ وردپرس خودتان دسترسی نخواهید داشت اما اگر مالکیت به نام شما ثبت شده باشد می توانید رمز ها را تغییر داده و کنترل سایت را در اختیار بگیرید.

دسته بندی ها : سایر
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *