صفحه اصلی

پهنای باند در هاست چیست

۰۱ آبان ۱۴۰۱

هنگامی که قصد سرمایه گذاری در میزبانی وب را دارید، ابتدا باید نیازهای کسب و کار خود را ارزیابی کنید. شما باید اطمینان حاصل کنید که محصول ارائه شده توسط یک ارائه دهنده هاست نیازهای کسب و کار شما را برآورده می کند و قیمتی متناسب با بودجه شما تعیین می کند. مهمترین چیز در هنگام ارزیابی الزامات این است که پهنای باند مناسب برای وب سایت خود را بدست آورید. در اینجا ما قصد داریم به این که پهنای باند در هاست چیست؟ بپردازیم. با ما همراه باشید.

بررسی مفهوم پهنای باند در هاست

بسیاری از شرکت های هاستینگ پهنای باند را در بسته های خود با هزینه ای مشخص ارائه می دهند. برای قضاوت در مورد کارایی پهنای باند در هاست، ابتدا باید نیاز و مفهوم را درک کنید. پهنای باند ظرفیت داده ای است که می تواند بین سایت، کاربران آن و سرورها منتقل شود. ظرفیت ارتباط بین کاربر وب سایت و سرور است. پهنای باند یا بر حسب مگابایت بر ثانیه (مگابایت در ثانیه) یا گیگابایت بر ثانیه (گیگابایت در ثانیه) بیان می شود.
به طور معمول، پهنای باند در بسته های میزبانی ماهانه محاسبه می شود. بنابراین، به عنوان مثال، یک ارائه دهنده ممکن است 1 گیگابایت پهنای باند هر ماه یا 5 گیگابایت پهنای باند برای هر ماه ارائه دهد. پهنای باند را به عنوان جاده ای در نظر بگیرید که در آن رانندگی می کنید – می توانید از یک بزرگراه زیبا و عریض بروید یا جاده باریک تری را انتخاب کنید. ظرفیت یک جاده عریض تر برای مدیریت ترافیک بیشتر از جاده باریک است. بنابراین، هر چه جاده عریض‌تر باشد، سریع‌تر حرکت می‌کنید. بنابراین، می توانید پهنای باند را یک ظرفیت (نه سرعت) در نظر بگیرید. هرچه پهنای باند بیشتر (عریض‌تر) باشد، ظرفیت انتقال داده بهتر خواهد بود و در نتیجه حجم داده‌های حمل شده بهبود می‌یابد. بنابراین، موضوع سرعت نیست، بلکه ظرفیت انتقال داده است.

اندازه پهنای باند حداکثر مقدار داده ای را که می تواند از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل شود – در یک دوره زمانی مشخص می کند. این را نباید با انتقال داده اشتباه گرفت – که کل مقدار داده ای است که در یک زمان معین (که معمولاً در یک ماه اندازه گیری می شود) منتقل می شود.

بررسی مفهوم پهنای باند در هاست

مفهوم پهنای باند در هاست

پهنای باند وب سایت چیست؟

پهنای باند وب سایت به اندازه گیری حداکثر داده ای اشاره دارد که می تواند در یک زمان مشخص و معمولاً در ثانیه منتقل شود. به همین دلیل است که پهنای باند شما اغلب به صورت مگابایت یا گیگابایت “در ثانیه” بیان می شود. هر چه MBPS بالاتر باشد، داده های بیشتری به طور همزمان ارسال و دریافت می شود. برای استفاده از استعاره دیگری، اگر پهنای باند به اندازه یک لوله آب باشد، انتقال داده مقدار آبی است که از طریق لوله جریان می یابد. عرض لوله تعیین کننده سرعت جریان آب است. اگر از پهنای باند بالاتری استفاده کنید، داده (حجم) بیشتری حمل خواهد شد. بنابراین، همانطور که در بالا ذکر شد، پهنای باند صرفاً ظرفیت حمل داده است، یعنی حداکثر داده‌ای که می‌توان در هر نقطه از زمان حمل کرد.

وقتی پهنای باند در هاست برای وب سایت خود را در نظر می گیرید، باید هم وب سایت و هم بازدیدکنندگان را در نظر داشته باشید. هرچه تعداد بازدیدکنندگان وب سایت شما بیشتر باشد، اگر پهنای باند مناسبی را انتخاب نکنید، تعامل آنها با سرور شما کندتر خواهد بود.

به همین دلیل است که محاسبه پهنای باند مورد نیاز هنگام انتخاب بسته میزبانی ضروری است. اگر وب سایت شما با تعداد محدودی اسکریپت طراحی شده است یا ویدیوها، تصاویر و دانلودهای زیادی ندارد، می توانید پهنای باند کمتری را انتخاب کنید. با افزایش اندازه و خدمات وب سایت شما، پهنای باند نیز افزایش می یابد. اگر پهنای باند مناسبی در برنامه میزبانی خود نداشته باشید، بسیاری از مشتریان یا بازدیدکنندگان شما نمی‌توانند به وب‌سایت شما دسترسی داشته باشند و باعث از دست دادن ترافیک ارزشمند شما می‌شود.

چگونه پهنای باند مورد نیاز سایت را تشخیص داد؟

برای مبتدیانی که هنوز بازدیدکنندگان زیادی ندارند، محاسبه نیاز پهنای باند در هاست غیر ضروری است. تا زمانی که پایگاه مشتری یا مخاطب شما رشد کند، نیازهای شما توسط اکثر برنامه های میزبانی اولیه برآورده می شود. با این حال، اگر به محدودیت در برنامه میزبانی فعلی خود رسیده اید و به دنبال ارتقا یا مهاجرت به یک ارائه دهنده هاست جدید هستید، محاسبه نیاز پهنای باند شما بسیار مهم می شود. در اینجا چند پارامتر وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری در نظر بگیرید:

چگونه پهنای باند مورد نیاز سایت را تشخیص داد؟

نحوه تشخیص پهنای باند مورد نیاز سایت

بازدیدکنندگان ماهانه

برای محاسبه پهنای باند در هاست بررسی کنید که وب سایت شما ماهانه چند بازدیدکننده دریافت می کند. شما باید بتوانید آن اطلاعات را در گوگل آنالیتیکس یا وردپرس به راحتی پیدا کنید.

بازدید از صفحه

بازدیدکنندگان به طور متوسط ​​هنگام بازدید از وب سایت شما چند صفحه را باز می کنند؟ این مو.رد برای انتخاب پهنای باند مناسب بسیار حائز اهمیت است.

اندازه صفحه وب

می توانید از ابزاری آنلاین مانند GTMetrix یا Pingdom برای تعیین اندازه صفحات وب سایت خود استفاده کنید. تا جایی که می توانید صفحات زیادی را بررسی کنید تا تخمین شما تا حد امکان دقیق باشد.
بنابراین، نحوه بررسی میزان استفاده از پهنای باند وب سایت به یک معادله ساده خلاصه می شود – بازدیدکنندگان ماهانه خود را با میانگین بازدید از صفحه و اندازه متوسط ​​صفحه وب ضرب کنید.

در حالت ایده آل، شما باید یک برنامه میزبانی را انتخاب کنید که (حداقل 50٪) پهنای باند بیشتری از آنچه در حال حاضر نیاز دارید ارائه دهد. این به شما فضای بسیار بیشتری برای افزودن محتوا به وب سایت خود می دهد و توانایی مدیریت افزایش ترافیک را با افزایش مخاطبان یا اجرای رویدادها و تبلیغات فصلی به شما می دهد.

نحوه دیدن میزان پهنای باند استفاده شده در cPanel

بسیاری از ارائه دهندگان هاست شامل بخشی هستند که در آن می توانید میزان پهنای باندی را که در یک دوره زمانی استفاده کرده اید مشاهده کنید. بنابراین، اگر بسته میزبانی شما دارای پهنای باند محدودی است، می توانید از اطلاعات استفاده کنید تا مطمئن شوید که از محدودیت های پهنای باند خود تجاوز نمی کنید. به عنوان مثال، اگر از cPanel (یک کنترل پنل میزبانی وب) استفاده می کنید، می توانید اطلاعات پهنای باند خود را در داشبورد، در سمت چپ در قسمت «انتقال ماهانه پهنای باند» پیدا کنید.

نحوه دیدن میزان پهنای باند استفاده شده در cPanel

روش دیدن میزان پهنای باند استفاده شده در cPanel

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی پرسش پهنای باند در هاست چیست؟ پرداخته شد تا با توجه به آن بتوانید در هنگام خرید هاست و خرید سرور مجازی به نحو احسن عمل کنید. جهت اطلاعات بیشتر نیز می توانید با متخصصان صفرویک در ارتباط باشید.

سوالات متداول پهنای باند در هاست چیست؟

  1. انتقال داده در هاست چیست؟
    انتقال داده کل مقدار داده ای است که در یک زمان معین منتقل می شود که معمولاً در ماه اندازه گیری می شود.
  2. پهنای باند وب سایت چیست؟
    پهنای باند اندازه گیری حداکثر داده ای است که می تواند در یک زمان معین منتقل شود که معمولاً در ثانیه اندازه گیری می شود.
  3. چرا پهنای باند در هاست مهم است؟
    میزان پهنای باند شما تعیین می کند که وب سایت شما با چه سرعتی می تواند محتوا را در زمان اوج ترافیک به بازدیدکنندگان ارائه دهد. این بخش مهمی از رشد مخاطبان و افزایش فروش شما است. پهنای باند بالاتر به صاحبان وب سایت این امکان را می دهد که ویژگی ها و محتوای پویاتری در وب سایت خود داشته باشند که می تواند برای بازدیدکنندگان جذاب تر باشد.
دسته بندی ها : مجله صفر و یک
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *