صفحه اصلی

پهنای باند سیار چیست و آنچه که باید بدانید

۱۹ فروردین ۱۳۹۸

آیا پهنای باند سیار برای شما مناسب است؟

اگر قصد این را ندارید که اتصال به اینترنت ثابت داشته باشید یا قادر به انتخاب درست ارتباطات بستر تلفن نیستید انتخاب پهنای باند می تواند برای شما یک گزینه مناسب باشد. اگر هنوز در مورد پهنای باند نمی دانید، مقاله ی “پهنای باند اینترنت چیست؟” می تواند  به شما کمک کند.

برخی از مزایا و معایب پهنای باند عبارت اند  از :

 

مزایا

·      می تواند سریعتر از اینترنت خط ثابت باشد

·      نیازی به نصب ندارد

·      قابلیت جابجایی دارد

معایب

·      داده های کمکی کمتری دارد

·      می تواند گران تر از اتصال خط ثابت باشد

·      اگر سیگنال تلفن همراه شما خوب نباشد به خوبی کار نخواهد کرد

چرا باید پهنای باند سیار دریافت کنید ؟

چند دلیل کلیدی برای انتخاب پهنای باند وجود دارد که شما را به انتخاب این سرویس ترغیب می کند.

اگر به هر دلیلی نتوانید اتصال خط ثابت را در محل زندگی خود دریافت کنید،پهنای باند می تواند یک گزینه جایگزین مناسب باشد.

پهنای باند تلفن همراه از شبکه های تلفن همراه استفاده می کند، بنابر این هیچ جسم فیزیکی بین محل استقرار و اینترنت شما وجود نخواهد داشت. از این رو مجبور نخواهید بود زحمت زیادی برای نصب و راه اندازی اینترنت در مسیر های طولانی متحمل شوید.

همچنین اگر شما یک پژوهشگر هستید یا به صورت دورکاری فعالیت می کنید و در طول روز به صورت دائم به اینترنت نیاز دارید برد بند می تواند یک گزینه پشتیبان عالی برای شما باشد که زمانیکه به هردلیل به اینترنت خانگی خود دسترسی ندارید از اینترنت موبایل خود استفاده کنید.

بیشتر مودم های برد بند با باطری کار می کنند و در طول قطع برق و خاموشی هم به صورت مستمر به شما خدمت رسانی می کنند.

مهمترین مزایای  پهنای باند کدام است ؟

Broadband نیازی به نصب ندارد، اتصال شما همان روزی که حساب کاربری تان را ثبت می کنید برقرار خواهد شد و اگر به هر دلیل محل سکونت خود را تغییر دهید لازم نیست کار خاصی انجام دهید فقط کافی است مودم خود را به محل جدید منتقل کنید و آن را وصل کنید به همین راحتی دوباره به اینترنت دسترسی خواهید داشت.

از آنجا که اتصال پهنای باند در شبکه های ۴G صورت می گیرد اغلب سرعت بالاتری نسبت به اینترنت ADSL2+ دارد.

در اکثر شهرها، باید به راحتی به سرعت ۴ مگابیت بر ثانیه را به ۵۰ مگابیت در ثانیه برسانید. در مقام مقایسه اتصالات ADSL2+ حداکثر به ۲۴ مگابیت بر ثانیه دست پیدا می کنند اما در اغلب اوقات سرعت کمتر از ۱۰ مکابیت بر ثانیه  دریافت می کنیم.

درحالیکه شما می توانید یک دانگل جدید USB یا Hotspot پرتابل وایرلس خریداری کنید و تنها از گوشی های تلفن همراه خود به عنوان یک مودم قابل حمل استفاده کنید و از هزینه های اضافی پرهیز کنید.

اغلب Hotspot ها امکاناتی دارد که به شما این امکان را می دهد که داده های تلفن همراه خود را با لپ تاپ یا تبلت به اشتراک بگذارید.

معایب پهنای باند کدام است ؟

برنامه های پهنای باند سیار اغلب دارای مقادیر کمتری در مقایسه با اینترنت ثابت هستند.

شما می توانید حدود ۲۵ گیگا بایت اطلاعات ۴G را با قیمت های بالایی در یافت کنید این درحالیست که اتصالات ثابت اغلب شامل ۱۰ برابر قیمت مشابه هستند.

به همین ترتیب اتصالات پهنای باند سیار برای کاربرانی که به دریافت اطلاعات برای آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است مناسب نخواهد بود. به خصوص اگر شما امید وار هستید از طریق نت فلیکس و یا Stan ویدئو های خود را نمایش دهید و یا اینکه نسخه های جدید  Xbox One یا PlayStation 4 را دانلود کنید.

گفته می شود که Optus برنامه های بی سیم خانگی خود را با کمک های داده های بزرگتر ثابت کرده است و امکانات بیشتری در راه است.با این وجود شما برخی از انعطاف پذیری های موجود را از دست می دهید (مودم باید به دیوار وصل شود).

اگر در خانه مشکل دریافت سیگنال تلفن همراه دارید، پهنای باند سیار یک گزینه عالی نیز نیست. سرعت و قابلیت اطمینان به قدرت سیگنال تلفن همراه شما بستگی دارد.

در بعضی موارد، ممکن است بهتر باشد کمک هزینه داده تلفن خود را افزایش داده و از آن به عنوان یک نقطه کانون هوشمند استفاده کنید.

با این وجود، این ایده ای نیست که بیش از یک نفر بر روی اتصال پهنای باند سیار خود متکی باشد و اتصال به اینترنت یکی از وظایف باتری است که می توانید بر روی یک گوشی هوشمند انجام دهید.

 

صفرویک ارائه دهنده ی پهنای باند اختصاصی به صورت 24 ساعته ، ساعت خاص و حجمی

دسته بندی ها : پهنای باند
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *