صفحه اصلی

وای فای مخفی شده چیست؟

۰۶ مهر ۱۴۰۱

یک وای فای پنهان یک وای فای بی سیم است که نام وای فای را (که به نام SSID نیز شناخته می شود) پخش نمی کند. این بدان معناست که برای همه دستگاه هایی که به دنبال وای فای جدیدی برای پیوستن هستند، قابل مشاهده نیست. در ادامه به بررسی اینکه وای فای مخفی شده چیست؟ می پردازیم. با ما همراه باشید.

وای فای مخفی شده به چه معناست؟

یک وای فای پنهان چیزی است که به نظر می رسد: یک وای فای مخفی شده از تشخیص معمول. زمانی که در بین کاربران آگاه به امنیت محبوبیت داشت، به عنوان یک راه خوب برای اطمینان از اینکه منابع شرور نمی توانند وای فای شما را قبل از تلاش برای دسترسی به آن ببینند، دیده می شد. مثل این است که یک دری مخفی به خانه خود داشته باشید، نه در معرض دید دیگران.

با این حال، در زمان‌های اخیر، پنهان کردن وای فای شما از بین رفته است زیرا ابزارهای زیادی برای کمک به کاربران برای شناسایی وای فای مخفی شده در دسترس هستند. همچنین، آنقدر که فکر می کنید امن نیست.

وای فای مخفی شده به چه معناست؟

منظور از وای فای مخفی شده

کاربردهای وای فای مخفی شده چیست؟

مردم از یک وای فای مخفی شده استفاده می کنند تا چیزها را کمی ایمن تر نگه دارند. در حالی که ابزارهایی برای شناسایی این وای فای ها در دسترس هستند، کاربر معمولی فکر نمی کند به دنبال چیزی باشد که حتی از وجود آن اطلاعی ندارد.

برخی از کاربران همچنین وای فای‌های مخفی راه‌اندازی می‌کنند تا هنگام مرور وای فای‌های جدید، همه چیز را مرتب نگه دارند. به جای جستجوی لیست طولانی روترها و اتصالات، مانند زمانی که در یک ساختمان آپارتمان هستید، مخفی نگه داشتن آن راحت تر است. با این حال، یک وای فای مخفی شده می تواند اتصال به آن را کمی چالش برانگیزتر کند زیرا برای یافتن آن باید SSID را بدانید. این چند مرحله اضافی در مقایسه با کلیک کردن بر روی نام وای فای و وارد کردن رمز عبور است.

چرا باید وای فای را مخفی کرد؟

دانستن وجود یک وای فای مخفی در دسترس به معنای زیادی نیست. دلایل زیادی وجود دارد که چرا کاربران ممکن است یک وای فای را پنهان کنند.

ممکن است شخصی بر این باور باشد که پنهان کردن وای فای خود آن را از هکرها ایمن تر و ایمن تر می کند. شخصی که وای فای را راه‌اندازی می‌کند ممکن است بخواهد آن را از سایر کاربران اطراف خصوصی‌تر نگه دارد.

همچنین ممکن است وای فای به ندرت مورد استفاده قرار گیرد، بنابراین نیازی به انتشار آن برای سایر کاربران نیست.

چرا باید وای فای را مخفی کرد؟

اهمیت مخفی کردن وای فای

آیا لزوما مخفی کردن وای فای امنیت را بالا می برد؟

ممکن است به نظر برسد که وای فای مخفی شده برای اهداف امنیتی ایجاد شده‌اند، اما به ندرت اینطور است. به جای رمز عبور وای فای، SSID (نام وای فای) را پنهان می کند.

برخی از کاربران ممکن است با مخفی کردن وای فای خود احساس امنیت بیشتری کنند، اگرچه راه‌اندازی یک رمز عبور قوی و پروتکل وای فای بسیار بهتر است. آرامش خاطر از طریق یک تیک باکس که یک وای فای را پنهان می کند می تواند مفید باشد.

سایر کاربران ممکن است ترجیح دهند وای فای خصوصی خود را در خانه های خود از دید سایر کاربران پنهان نگه دارند، مثلاً اگر با هم اتاقی های خود زندگی می کنند و نمی خواهند وای فای ای را با آنها به اشتراک بگذارند. اگر هم اتاقی از وجود وای فای اطلاعی نداشته باشد، نمی خواهد دسترسی داشته باشد.

در یک محیط کاری، ممکن است یک وای فای مهمان برای بازدیدکنندگان و یکی برای استفاده داخلی وجود داشته باشد که دومی پنهان است، بنابراین بازدیدکنندگان گیج نمی شوند.

آیا وای فای مخفی شده امن است؟

یک وای فای مخفی شده کم و بیش از یک وای فای معمولی ایمن نیست. مانند اتصال به هر وای فای ای، ایمنی به مالک وای فای و چرایی راه اندازی آن بستگی دارد.

مانند هر وای فای دیگری، قبل از انجام این کار باید بدانید که به چه چیزی متصل هستید. به وای فای وصل نشوید مگر اینکه بدانید چه کسی آن را کنترل می کند.

آیا وای فای مخفی شده امن است؟

بررسی امنیت وای فای مخفی شده

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی وای فای مخفی شده پرداختیم تا با توجه به آن بتوانید در این باره به نحو احسن تصمیم گیری نمایید.

سوالات متداول وای فای مخفی شده

  1. چگونه به یک شبکه مخفی متصل شوم؟
    برای اتصال به یک شبکه مخفی، به تنظیمات ویندوز > شبکه و اینترنت بروید و تب Wi-Fi را انتخاب کنید. روی Manage Known Networks کلیک کنید و Add network را انتخاب کنید. شما باید نام شبکه، نوع امنیتی و اطلاعات کلید امنیتی را وارد کنید، که می توانید از سرپرست شبکه دریافت کنید و سپس روی ذخیره کلیک کنید. سپس باید به طور خودکار به شبکه پنهان متصل شوید.
  2. چگونه یک شبکه مخفی را از Wi-Fi خود حذف کنم؟
    برای حذف یک شبکه پنهان، به پنل مدیریت روتر خود بروید و وارد شوید. یک گزینه تنظیمات Wi-Fi را پیدا کنید و شبکه های پنهان را جستجو کنید. شبکه های پنهان را غیرفعال کنید و سپس روتر خود را مجددا راه اندازی کنید تا تغییر اعمال شود.
  3. چگونه یک شبکه وای فای را مخفی کنم؟
    برای مخفی کردن شبکه وای فای خود، SSID را غیرفعال می کنید و این روند بسته به روتر شما کمی متفاوت خواهد بود. وارد پنل مدیریت روتر خود شوید و به دنبال گزینه ای مانند SSID Broadcast باشید. برای غیرفعال کردن پخش SSID و مخفی کردن شبکه Wi-Fi خود، به دستورالعمل های خاص روتر خود مراجعه کنید. به عنوان مثال، اگر یک روتر Linksys دارید، برای دستورالعمل ها به وب سایت Linksys بروید. اگر روتر Netgear دارید، برای دستورالعمل ها به وب سایت Netgear بروید.
دسته بندی ها : مجله صفر و یک
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *