صفحه اصلی

همه‌ی آن‌چه باید در رابطه با memory سرور بدانید – قسمت ۲

۰۹ مهر ۱۴۰۰

در مطلب قبل به معرفی memory سرور و نکاتی که باید برای تعیین میزان مموری مورد نیاز برای سرور مد نظر قرار بدهید، پرداختیم و بیان کردیم که میزان memory سرور باید با تعداد کاربرانی که به سرور دسترسی دارند و نوع برنامه‌ها و فایل‌های مورد استفاده در سرور همخوانی و تناسب داشته باشد تا عملکرد سرور دچار نقص نشود. در این مطلب به معرفی تعدادی از کمپانی‌های عرضه کننده‌ی memory سرور و همچنین نکات مهم در بررسی میزان مموری و فضای دیسک مورد نیاز برای سرور می‌پردازیم و در انتها دو نکته‌ی مهم در رابطه با سایر پرسش‌های‌تان مطرح می‌کنیم.

کمپانی‌های موجود برای خرید memory سرور کدام هستند؟

همان‌طور که پیش از این توضیح دادیم، محور اصلی استفاده از memory سرور از یک اپلیکیشن به اپلیکیشن دیگر متفاوت است. به موازات این که تکنولوژی همیشه در حال توسعه روز به روز گسترش پیدا می‌کند، تا پیش از دو سال گذشته به طور گسترده‌ای از DIMM ۸ گیگاباتی در سرورها استفاده می‌شد، اما با توجه به اینکه قیمت ظرفیت‌های بزرگتر DIMMها در گذر زمان کاهش یافت، اکنون DIMMهای یک تراباتی (۱TB) در دسترس هستند که به موازات سودمندی اصلاحات و وسعت رشد و نمو، قابلیت انعطاف‌پذیری بیشتری به کاربر می‌دهند.

راه‌حل‌های محصول سرور قابل شخصی‌سازی Premio برای انواع مختلف کاربران و اپلیکیشن‌ها در بازه‌ی سرورهای با تراکم بالا برای راه‌حل‌های محاسبات ابری در برنامه‌ی Scalestream سرور، ارزش و عملکردی عالی ارائه می‌کند. خط تولید OmniStream سرورهای پیشنهادی عمومی برای عملکرد و قابلیت تنظیم ارائه می‌کند و مدل‌های DuraStream  برای اپلیکیشن‌هایی که در سیستم دارای فاکتورهای حیاتی و اساسی هستند، سیستم آماده‌ی کار هستند. Flachestream    سریع‌ترین و با تراکم بالاترین سرورهای رکمونت (RACKMOUNT) را ارائه می‌کند که در بازار با خودنمایی توان عملیاتی ۲۰ گیگابایت بر ثانیه موجود هستند.

آیا لازم است که شما همه‌ی شکاف‌های سرور را پر کنید؟

بسته به نیازمندی‌های کاربردی برای یک راهکار انتخاب شده، این مبحث متفاوت خواهد بود. با توجه با گزینه‌های کم هزینه‌تر مموری‌های با ظرفیت بالاتر امروزی، ممکن است شخصی چنین فکری نداشته باشد. با این حال، راهکارهای زیادی وجود دارند که در آن‌ها سایز memory بزرگتر مزایای رقابتی تجاری‌ای را فراهم می‌کند. همان‌طور که افزودن بانک‌های حافظه‌ به یک سرور سرعت عملیات‌های آن را کاهش می‌دهد،  برقراری تعادل و توازن میان عملکرد و ظرفیت یک نزاع و کش‌مکش ممتدی برای بسیاری از مدیران مراکز داده‌ها برقرار می‌کند. نکته‌ی مهمی که در این جا وجود دارد این است که پیش از افزودن بانک‌های حافظه به سرور خود بسیار مهم است که حسابرسی حافظه‌ای که در حال حاضر نصب کرده‌اید و درک نیاز‌های موارد استفاده‌ی مخصوص‌تان را در نظر بگیرید.

ترکیب DIMM های با ظرفیت‌های مختلف در یک سرور امکان‌پذیر است، اما بهترین توصیه این است که اندازه‌های مشابه مانند ۸ گیگابایت و ۱۶ گیگابایت را نگهداری کنید. استفاده از DIMM های بزرگتر از ۱۶ گیگابایت ممکن است پشتیبانی نشود و توصیه نمی‌شود.

سرور به چه میزان memory و فضای دیسک نیاز دارد؟

تفاوت سطوح فشاری که توسط کاربران  بر روی سرورها ایجاد می‌شود به طور مستقیم به مسئولیت‌های یک سرور و نقش تعین‌شده برای آن مربوط می‌شود. در رابطه با مقدار فضای ذخیره‌سازی می‌توان گفت که این مقدار ممکن است در یک پایگاه داده از یک سرور به سرور دیگر بر اساس وظیفه‌ی کلی آن‌ها متفاوت باشد. همان طور که قبلا ذکر کردیم، ظرفیت memory ، در کنار نوع فایل‌ها و برنامه‌هایی که کاربران به آن‌ها دسترسی خواهند داشت، به سطح دسترس‌پذیری مورد انتظار از سرور نیز بستگی دارد. مراکز داده‌های مجازی‌سازی شده در زمان انتخاب دستگاه مموری مناسب، وضعیت قدرتمندی برای تخصیص حافظه به وجود می‌آورند که در اولویت بالایی قرار بگیرند.

از متخصصین سوال کنید.

هنگامی که برای یافتن راهکار صحیح برای یک مسئله دچار تردید و دو دلی هستید، هرگز برای تقاضای کمک و همکاری خجالت‌زده نباشید. در نظر گرفتن متخصصینی برای تشخیص نیازهای کاربران، فرایند خرید برای راهکار کامل را آسان می‌کند. به صورت خلاصه، اقدام به عملیات‌ها در دنیای امروزی تجارت و تکنولوژی که پیوسته در حال تغییر است، در نگرش کلی به این نکته که چگونه همه‌ی دسترسی‌های فوری و خودکار به اطلاعات صورت می‌گیرند، می‌تواند آسان باشد. در میان همه‌ی اجزا و عناصری که لزوما به کاربر برای دسترسی به اطلاعات کمک می‌کنند، سرورها به اساس و پایه‌ی فرایند تکیه می‌کنند. اطمینان از این که حافظه‌ی سرورها نوع و مقدار مناسبی برای یک اپلیکیشن داشته باشند به طرز چشم‌گیری گرایش به موفقیت را در تمام جنبه‌های تجارت و تجربه‌ی کاربر افزایش می‌دهد. در حالی که برای تشخیص این که چگونه یک سرور نیازمندی‌های یک پروژه را رفع می‌کند سایر مشخصات نیز اهمیت بالایی دارند، اما نباید این مسئله را دست کم بگیریم که memory برای اطمینان از حمایت عملکرد سطح بالا، یک عنصر کلیدی و بسیار مهم باقی می‌ماند.

دسته بندی ها : سرور
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *