صفحه اصلی

هاست SSD چیست و موارد مهم در این زمینه

۱۲ آبان ۱۳۹۸

آشنایی با هاست SSD (اس اس دی)، بهترین هاست ها در سال ۲۰۱۹ کدام ها هستند؟ (بخش سوم)

در بخش نخست و دوم این مقاله به سوالات  کلی در خصوص هاست اس اس دی پاسخ دادیم در بخش سوم و پایانی تلاش می کنیم به انتخاب بهتر شما کمک کنیم.

روند کار و قیمت اس اس دی ها

قیمت های اس اس دی در سال ۲۰۱۷ افزایش یافته است، اما روند کلی قیمت ها رو به کاهش است. شرکت Data International، یک شرکت اطلاعاتی به خوبی شناخته شده بازار، پیش بینی می کند که تا سال ۲۰۲۱ قیمت حق بیمه اس اس دی بیش از دیسک های دیگر باشد.

هزینه های پایین تر انرژی، خنک کننده و محل نگهداری، شکاف بیشتری را در قیمت انواع دیسک به وجود می آورد. با کاهش هزینه ها، پایگاه داده های بیشتر و بیشتری اس اس دی را در سال های آینده به کار می گیرند. احساس نمی کنید اگر می توانید میزبان مناسب را پیدا کنید باید هرچه سریعتر وارد عمل شوید؟

اگر شما در بودجه محدودی دارید، گزینه دیگری مثل اس اس دی shared hosting (هارد اس اس دی اشتراکی) وجود دارد. قبل از اینکه یک برنامه میزبانی مشترک اس اس دی خریداری کنید مطمئن شوید که شرکت میزبانی را بررسی کرده اید.

بهترین میزبان SSD

هنگام جستجو برای میزبانی اس اس دی ، این سه گزینه را بررسی کنید:

میزبانی وب A2

میزبانی A2 به مشتریان خود سرعت اس اس دی  ، ۹۹٫۹٪ آپ تایم و پشتیبانی ۲۴ ساعته ارائه می کند. اگر می خواهید سریعترین سرعت ممکن را در اختیار داشته باشید ، می توانید از Turbo Servers استفاده کنید. این ترکیب امکان ذخیره سازی اس اس دی با نرم افزار اختصاصی وب سرور، تعداد محدودی از کاربران در هر دستگاه و چندین بهینه سازی نرم افزاری را در اختیار شما قرار می دهد.

میزبان ssd a2

اگر میخواهید Python یا Ruby را دراختیار داشته باشید، باید سرورهای استاندارد را کنار بگذارید. A2۹۹٫۹ درصد زمان آپگرید را تضمین می کند، در صورتی اعتبار حساب کاربری شما کوتاه باشد.

GreenGeeks

GreenGeeks با استفاده از درایوهای حالت جامد در آرایه های RAID-10 برای VPS و میزبانی مشترک، قابلیت اطمینان بیشتری را برای مصرف کننده ارائه می دهد.

تمرکز اصلی آن میزبانی میزبان، با مراکز داده در ایالات متحده آمریکا، کانادا و هلند است. گزینه VPS تنها در مرکز داده ایالات متحده در دسترس است. در هر صورت، CDN Cloudflare به عنوان یک گزینه در دسترس است.

میزبانی وب InMotion

در InMotion Hosting، تمرکز بر روی میزبانی کسب و کار است، اما طرح سطح مقدماتی مقرون به صرفه است. مشتریان جدید اعتبارات تبلیغاتی رایگان را به عنوان بخشی از بسته خود دریافت می کنند.

inmotion hosting ssd

مشتریان می توانند از بین مرکز داده ها در شرق و غرب ساحل انتخاب کنند، اما این امکان در خارج از ایالات متحده وجود ندارد. پشتیبانی جامع و ۲۴ ساعت شبانه در دسترس است و ۹۹٫۹٪ آپ تایم برای میزبانی وب تضمین شده است.

مزایای SSD ها

خواندن و نوشتن سریعتر

هزینه کم انرژی و خنک کننده

قابلیت اطمینان بیشتر، از آنجا که هیچ بخش متحرک وجود ندارد

SSD چیست؟

SSD مخفف Solid State Drive است. این سیستمی است که اطلاعات را در حافظه قابل برنامه ریزی ذخیره می کند که به صورت الکترونیکی خوانده شده  و می نویسد. از آنجا که هیچ قطعات متحرک مانند هارد دیسک وجود ندارد، اس اس دی ها بسیار سریع هستند.

هاست SSD چیست

چرا مردم SSD ها را برای سرور های وب ترجیح می دهند؟

اس اس دی ها برای میزبانی یک وب سایت عالی هستند زیرا به طور کلی آنها از گزینه های ذخیره سازی دیسک جایگزین کاراتر هستند. کارآمدتر، به این معناست که آنها خیلی سخت نیستند، زمان دسترسی کمتر و انرژی مصرفی کمتری دارند.

اگر این دلایل به اندازه کافی خوب نیستند، آنها بیشتر نسبت به شوک فیزیکی مقاوم هستند، کمتر مستعد شکست خوردگی مکانیکی هستند و دیرتر خراب می شوند.

و در حالی که هیچ تاثیری بر کار شما نخواهد داشت، اماآنها تقریبا کاملا بی صداهستند به این ترتیب مردان و زنان  در مرکز داده ها سرویس های مدیریتی خود را شادتر انجام می دهند!

مهمترین دلیل برای عدم استفاده از یک اس اس دی کدام است؟

اس اس دی ها تقریبا پنج برابر بیشتر از هر هارد دیسک هزینه دارند. در حالی که ممکن است این هزینه را به طور مستقیم مشاهده نکنید، اما آن ها در هزینه های میزبانی بالاتر منعکس می شود. اگر شما به دنبال میزبانی به صرفه هستید، ذخیره سازی دیسک با اس اس دی بهترین راه حل برای شما نخواهد بود.

اس اس دی ها جایگزین چیست؟

جایگزین اصلی هارد دیسک است. هارد دیسک ها به شکل سنتی ذخیره سازداده ها هستند و ارزان تر هستند، اما کندتر هم هستند.

آیا باید نگران نصب اس اس دی روی سرور خود باشم؟

اس اس دی ها توسط بسیاری از ارائه دهندگان خدمات میزبانی وب ارائه می شوند. اس اس دی ها به مرور رواج بیشتری می یابند، حتی در برنامه های میزبانی شده اشتراکی در آینده بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین نگرانی اصلی شما این است که آیا می توانید کمی بیشتر پرداخت کنید تا آن را داشته باشید.

آیا می توانم از اس اس دی در یک برنامه میزبانی مشترک استفاده کنم؟

بله ارائه دهندگان میزبان زیادی هستند که برنامه های مشترک با ذخیره سازی SSD را ارائه می دهند. ارائه دهندگان نیز هستند که تنها ذخیره سازی اس اس دی را ارائه می دهند.

چگونه از یک SSD استفاده کنم؟

اگر شما یک برنامه بسیار تخصصی را در یک سطح بسیار پایین توسعه می دهید، استفاده از یک درایو حالت جامد درست مثل هر دستگاه ذخیره سازی دیگر خواهد بود.

یک SSHD چیست؟

SSHD مخفف Solid State Hybrid Drive است که معمولا به عنوان یک درایو هیبریدی شناخته می شود. آنها یک اس اس دی و یک هارد را ترکیب می کنند. اساسا، اس اس دی به عنوان کش برای هارد عمل می کند. آنها خیلی خوب کار می کنند، خیلی سریعتر از هارد دیسک ها کار می کنند. با این حال، آنها در برنامه های میزبانی وب به طور گسترده ای در دسترس نیستند.

 

دسته بندی ها : هاست
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *