صفحه اصلی

هاست SSD چیست و موارد مهم در این زمینه( بخش اول )

۰۹ آبان ۱۳۹۸

آشنایی با هاست SSD

هاست SSD چیست چگونه یک میزبان خوب SSD را انتخاب کنم؟ این ها سوال های مهمی هستند که پیش از پاسخ به مباحث اصلی مقاله باید به آن ها پاسخ دهیم.(SSDs) که مخفف عبارت Solid state drives است در حال تبدیل شدن به وب هاستینگ است . در این مقاله به شما می آموزیم که SSD  ها چه مزایایی دارند و تفاوت آن ها با هارد دیسک را بیان خواهیم کرد.آیا شما میزبانی SSD را به HDD  ترجیج می دهید؟ من میزبانی SSD را به  تجربه شخصی بر سایر میزبانی ها ترجیح می دهم و به عنوان یک مهندس نرم افزار تجربه خود را با شما به اشتراک خواهم گذاشت.هدف من کمک به پیدا کردن بهترین میزبانی SSD برای شما و وب سایت شما است.

درایو حالت جامد چیست؟

برنامه های میزبانی SSD بر روی سرور هایی که داده های شما را در درایوهای حالت جامد (SSDs) ذخیره می کنند اجرا می شود. SSD ها آخرین پیشرفت بزرگ در فن آوری ذخیره سازی داده ها هستند و باعث می شود که وب سایت شما سریع تر و قابل اطمینان تر از سرویس دهنده های هارد دیسک های معمولی باشد.SSD یک درایو حالت جامد یک دستگاه ذخیره سازی داده است که از مدارهای مجتمع برای ذخیره داده ها استفاده می کند.

حالت جامد در مقابل هارد دیسک های سنتی

SSD ها می توانند جایگزین هارد دیسک های معمولی ( HDDs ) شوند که حافظه را با استفاده از دیسک های مغناطیسی الکترومکانیکی با درایوهای چرخشی و سر خوان / نوشتن متحرک ذخیره می کنند.

بر خلاف هارد دیسک ها، SSD ها هیچ بخش متحرکی ندارند و به جای نمونه ه.ای الکترومکانیکی می توانند به داده های ذخیره شده خود به صورت الکترونیکی به طور کامل دسترسی پیدا کنند.

این به این معنی است که آنها سریع تر و کارآمدتر کار می کنند و کمتر مستعد شکست های مکانیکی هستند.  از آنجایی که از تکنولوژی رابط کاربری همانند هارد دیسک استفاده می کنند، از HDD به SSD ارتقاء می یابد.

مزایای سرور اختصاصی میزبانی وب SSD

SSD ها دارای مزایای زیادی نسبت به HDD ها هستند، این برتری عمدتا به دلیل سرعت بالای آنها و عدم وجود قطعات متحرک است.

 

در مقایسه با هارد دیسک، SSD ها:

  • مقاومت بیشتری نسبت به شوک فیزیکی دارند
  • تقریبا کاملا بی سر و صدا اجرا می شوند
  • خیلی داغ نمی کنند
  • کمتر مستعد شکست خوردگی مکانیکی هستند
  • از توان کمتری استفاده می کنند
  • دیرتر خراب می شوند

پیشرفت در SSD ها

مردم همیشه بر این باور بودند که هارد SSD به عنوان ذخیره سازی محدود عملکرد قابل قبولی دارد، اما در سال های اخیر ظرفیت هارد دیسک ، واقعا فراتر از انتظار بوده اند. درایوهای ذخیره سازی حالت جامد با ظرفیت بالا می توانند اطلاعات پنج برابر بیشتر از دیسک های قبلی را داشته باشند.در عین حال، آنها نیاز به برق کمتری دارند و حرارت کمتری نسبت به دیسک های قبلی دارند. این ملاحظات در مرکز داده های بزرگ بسیار مهم هستند که هزینه های برق و خنک سازی بخش قابل توجهی از هزینه های عملیاتی آنها است و نیازهای خنک کننده خود را با صرف هزینه های هنگفت تامین می کنند.

SSD ها در مرکز داده ها

یک مرکز داده با SSD می تواند ترابایت بیشتری را در همان محل با هزینه نگهداری پایین تر نگه دارد.امنیت درایو را ارتقا می دهد و وب سایت میزبان بهتر و سریعتر عمل خواهد کرد. درایوهای ذخیره سازی فقط کار را متوقف نمی کنند؛ اغلب آنها به تدریج غیر قابل اعتماد می شوند.تا زمانی که یک درایو ناقص شناسایی از سرویس خارج شود، خطر خطاهای داده متناوب کاهش می یابد. MTBF طولانی تر از ذخیره سازی SSD است و این به این معنی است که مشکلات کمتری از این دست دارد.

آیا وب سایت شما به میزبانی اس اس دی نیاز دارد؟

آیا می خواهید وب سایت شما به سریع ترین  شکل ممکن بارگذاری شود؟ تست های مربوط به صفحات وب میزبان در سرورهای SSD به طور معمول ۳۰۰٪ سریعتر از سرورهای هارد دیسک ذخیره می شوند.

چطور SSD ها سریع تر هستند؟

به همین دلیل است که هر زمان که یک هارد دیسک نیاز به دسترسی به داده های ذخیره شده خود داشته باشد، نیاز به جابجایی فیزیکی دارد تا اطلاعاتی را که نیاز به خواندن یا اصلاح دارد شناسایی و جاگذاری شوند.این معمولا به زمان دسترسی فقط چند میلی ثانیه می افزاید، اما این میلی ثانیه بسته به سرعت میزان ترافیک وب سایت شما یا داده هایی که باید مورد استفاده قرار گیرد به ارتقای سرعت بارگذاری سایت شما می انجامد.

چرا سرعت نقش اساسی دارد؟

هنگامی که ترافیک وب سایت شما افزایش می یابد، زمان بارگذاری صفحات در دیوایس بازدیدکنندگان شما افزایش قابل توجهی خواهد داشت. اکثر کاربران وب انتظار دارند که یک صفحه در ۳ ثانیه یا کمتر بارگذاری شود و هنگامی که بارگذاری بیشتر طول می کشد، آنها سریع دکمه بازگشت را می زنند و وب سایت شما را ترک می کنند.

مزایای سرعت سایت در تجارت الکترونیک کدام است؟

سرعت اضافی ارائه شده توسط میزبانی SSD به ویژه برای وب سایت های تجارت الکترونیک اهمیت دارد، کاهش سرعت بارگذاری به صورت مستقیم در افزایش فروش تاثیرگذار است.  با توجه به یافته های  KISSmetrics، حتی یک بارگذاری ۴ ثانیه ای، ۲۵٪ فروش را کمتر می کند.اگر وب سایت شما مقدار زیادی از ترافیک را به دست آورد، یا می خواهید آن را قادر به پردازش ترافیک بزرگ بدون کاهش سرعت کنید، سرور میزبان SSD راهکار مناسب شما خواهد بود.

ویژگی های اس اس دی ها در مقایسه با پایگاه داده کدام است؟

وب سایت های پویا که توسط پایگاه داده ها هدایت می شوند، از درایوهای SSD نیز بهره مند می شوند که بسیار سریع تر امکان دسترسی به تمام اطلاعاتی که در پایگاه داده شما وجود دارند را فراهم می کنند و زمان های زائد بارگذاری صفحه را خنثی می کنند.میزان سود شما بستگی به این دارد که سرعت دیسک یا سرعت اتصال عامل محدود کننده چقدر است؟

SSD ها به وب سایت های پویا ( داینامیک ) چه کمک هایی می کنند؟

اگر سایت شما بسیار تعاملی است اما اطلاعات زیادی از درایو را نمی کشد، بیشتر به پردازش سرعت و پهنای باند سرور مربوط می شود.اگر مقدار زیادی از اطلاعات را از یک پایگاه داده برای ساخت یک صفحه بکار ببرید، سرعت ذخیره سازی حالت جامد یک کمک عمده خواهد بود.سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس و دروپال تمایل دارند از پایگاه های داده خود استفاده کنند، بنابراین SSD می تواند آنها را به طور قابل توجهی سریع کند.در بخش دوم مقاله هاست SSD مباحث را پیگیری می کنیم و به سوالاتی که در ذهن دارید پاسخ خواهیم داد.

دسته بندی ها : هاست
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *