صفحه اصلی

هاست ایمیل – برای تهیه یک هاست ایمیل چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

۱۶ مهر ۱۴۰۰

نکاتی که باید در مورد سرویس های هاست ایمیل بدانید.

انتخاب یک سرویس مناسب و مقرون به صرفه برای هاست ایمیل ممکن است دغدغه بسیاری از صاحبان کسب و کار باشد. بدین منظور طی مقاله ای به بررسی نکات مهم برای انتخاب هاست مناسب می پردازیم.

اولین و مهم ترین نکته ای که به هنگام استفاده از سرویس هاست ایمیل باید مد نظر قرار داده شود، بررسی نیازهای شما می باشد.

شما ابتدا باید بدانید که در حال حاضر به چه سرویس هاست ایمیلی نیاز دارید و نیازهایتان در آینده چه تغییری خواهد کرد و سپس هاست ایمیل مورد نظر خود را خریداری کنید.

هاست ایمیل راپگان

برخی از سرویس های هاست ایمیل به صورت رایگان ارائه می شود اما این ایمیل ها احتمالا نتوانند برای کسب و کار شما انتخاب مناسبی باشند زیرا برای این ایمیل ها نمی توانید از نام های کوتاه و مختصر استفاده نمایید. نداشتن نام مناسب و ساده برای ایمیل سازمان، می تواند به اعتبار سازمانتان خدشه وارد نماید.

همچنین در ایمیل های رایگان، تبلیغات بسیاری برای شما به  نمایش خواهد آمد که همین میتواند برای شما در دراز مدت آزار دهنده باشد.

هاست ایمیل ارزان قیمت

هاست ایمیل ارزان قیمت می تواند برای شروع کسب و کار شما گزینه مناسبی به شمار بیاید اما نکته ای که اهمیت دارد این است که با رشد کسب و کارتان، ممکن است این ایمیل، نتواند نیازهای شما را برطرف سازد و مجبور شوید، آن را به میزبانی بهتر انتقال دهید،‌ که این نیز همیشه امکان پذیر نمی باشد. از طرفی در میزبانی ایمیل ارزان قیمت، هیچ تضمینی مبنی بر اینکه همه ایمیل های شما حتما به درستی ارسال و به مقصد مورد نظر میرسد، وجود ندارد.

هاست ایمیل مناسب برای کسب و کار شما

تا به این جا متوجه شدیم که برای انتخاب یک میزبانی ایمیل مناسب ابتدا بهتر است تا نیازهای کسب و کار خود را به خوبی بشناسیم و سپس با توجه به نیازهای خود برای انتخاب میزبانی ایمیل اقدام نماییم.
حال با هم بررسی می نماییم که بهترین سرویس هاست ایمیل چه ویژگی هایی دارد.

۱. استفاده از دامنه اختصاصی برای ایمیل

یکی از موارد مهم در انتخاب ایمیل برای سازمان ها، امکان استفاده از دامین اختصاصی شان در ایمیل است. در واقع این اهمیت دارد که در صورت استفاده از هر هاست، این امکان برای شما فراهم باشد که بتوانید به وسیله آن چندین آدرس های ایمیل متفاوت با نام دامین اختصاصی سازمان خود داشته باشید.

۲.توجه به انتخاب UI مناسب برای ایمیل

پس از بررسی نیازهای کسب و کارتان، برای انتخاب هاست مناسب،‌ باید به بررسی رابط کاربری ایمیل نیز بپردازید. در وهله اول شاید به دنبال یک رابط کاربری ساده باشید اما پیشنهاد ما به شما این است که رشد کسب وکارتان را در نظر بگیرید زیرا در آینده ممکن است به امکانات بیشتری نیاز پیدا کنید. این امکانات می تواننند موارد مهمی از قبیل مدیریت ایمیل های دریافتی و ارسالی،‌ مدیریت مخاطب های شما و یا امکاناتی مانند ساخت ایمیل های HTML، جست و جوی ایمیل ها و … باشد. پس به هنگام انتخاب هاست ایمیل خود، به مواردی بیش از نیازهای فعلی تان توجه داشته باشید..

۳.کمبودها و محدودیت های سرویس های هاست ایمیل

هر یک از سرویس‌های هاست ایمیل ممکن است محدودیت هایی داشته باشند اما این محدودیت ها در سرویس های اشراکی بسیار بیشتر از سرویس های هاست ایمیل اختصاصی می باشد. در سرویس های اشتراکی شما در تعداد ارسال ایمیل ها و یا فضای ذخیره کردن با محدودیت هایی رو به رو هستی. پس اگر نیاز کسب و کار شما ایجاب می‌کند که بخواهید بدون محدویت ایمیل ارسال کنید و آن ها را در ایمیل خود ذخیره نمایید،‌‌ هاست ایمیل اختصاصی گزینه مناسبی برای شما می‌باشد.

هم چنین با کمک هاست ایمیل اختصاصی این امکان برایتان فراهم است تا بدون محدودیت،‌ اکانت ایمیل و دامین تعریف بفرمایید.

۴.توجه به امنیت

از آن جا که همیشه خطر سرقت و سوء استفاده از اطلاعات وجود دارد، باید اطمینان حاصل کنید که هاست ایمیل انتخابی شما می تواند امنیت اطلاعاتتان را تضمین نماید.
برای انتخاب یک هاست ایمیل امن بررسی نمایید که آیا از فایروال های نرم افزاری و یا سخت افزاری استفاده می‌شود و یا خیر و هم چنین بررسی کنید، سرویسی مورد نظرتان حتما از گواهی نامه SSL استفاده نماید.

۵.مدیریت spamها

گاهی دریافت ایمیل های اسپم می تواند برای شما بسیار آزار دهنده باشد. پس بهتر است هاست ایمیل انتخابی شما بتواند این امکان را برایتان فراهم سازد که بتوانید ایمیل های دریافتی خود را فیلتر نمایید. برای مثال بعضی از آدرس ایمیل ها را بلاک کنید و یا جلوی دریافت ایمیل هایی با محتوای معینی را بگیرید.

۶.قابلیت اتصال به گوشی همراه

امروزه استفاده از گوشی همراه برای ما این امکان را فراهم کرده است که بتوانیم برای انجام بسیاری از امور، از گوشی موبایل خود استفاده کنیم. بررسی ایمیل ها هم از این قاعده مستثنا نیست. پس حتما در نظر داشته باشید که هاست ایمیل شما بتواند به گوشی همراه متصل گردد.

۷. تهیه نسخه پشتیبان

به احتمال بالا، شما تمایل دارید که برخی از اطلاعات موجود در ایمیل خود را همیشه در اختیار داشته باشید اما گاهی ممکن است این اطلاعات به دلایل متفاوتی از سیستم شما پاک شود. پس انتخاب سرویس دهنده ای که روزانه از اطلاعات شما بک آپ تهیه می کند، میتواند بسیار مهم باشد.

۸.پشتیبانی مداوم

بروز مشکلات و قطعی در هر سرویس هاست ایمیل ممکن است به وقوع بپوندد اما نکته ای که مهم است وجود یک تیم پشتیبانی آنلاین و ۲۴ساعته است که بتواند در لحظه پاسخگوی تماس شما بوده و مشکلتان را پیگیری نماید.

پس در هنگام انتخاب هاست ایمیل این نکته را نیز فراموش نکنید.

امیدواریم این مطلب بتواند به شما در انتخاب یک هاست ایمیل مناسب یاری برساند.

دسته بندی ها : هاست
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *