صفحه اصلی

هاست ابری در مقابل میزبانی اشتراکی – کدام‌یک برای شما بهتر است؟ – قسمت دوم

۰۵ مهر ۱۴۰۰

در مطالب قبل، در رابطه با هر کدام از انواع هاست ابری و میزبانی اشتراکی توضیح مختصری دادیم و ویژگی‌های این دو نوع میزبانی را با یکدیگر مقایسه کردیم. سپس به بیان مزایای هر کدام از این دو نوع میزبانی پرداختیم و مبحث امنیت را به عنوان یکی از این مزایا مطرح کردیم. در این مطلب، ادامه‌ی مزایای هرکدام از این دو نوع میزبانی را بیان می‌کنیم.

 

مزایای میزبانی اشتراکی در مقابل هاست ابری کدامند؟

عملکرد

میزبانی اشتراکی

حتی با سرورهای شخصی ساز و سرورهای SSD، منابع در میزبانی اشتراکی عاملی محدودکننده هستند که سرعت را مختل می‌کنند. اگرچه کمپانی‌هایی هستند که از این جنبه بسیار خوب عمل کرده‌اند، بسیاری از میزبانان وب در تلاش هستند تا بتوانند منابع کافی برای این بخش محبوب مراجعین ارائه کنند. علاوه‌بر این، شاید مجبور باشید که با مسائل downtime و قطعی پیوسته دست‌وپنجه نرم کنید.

هاست ابری

با استفاده از هاست ابری شما می‌توانید انتظار یک پلت‌فرم فوق‌العاده سریع، قابل سفارشی سازی، قابل مقیاس‌پذیری خودکار را داشته باشید. در نمونه‌های ترافیک بالا، سایت مزیت و فایده‌ای ندارد. در واقع، میزبانی ابری برای سایت‌های با ترافیک بسیار زیاد توصیه می‌شوند.

برنده

هاست ابری؛ داشتن منابع بسیار بیشتر در اختیار کاربران آن‌ها را قادر می‌سازد که عملکرد بهینه‌ای داشته باشند.

سرعت

میزبانی اشتراکی

ظرفیت برق‌رسانی سرورهای میزبانی اشتراکی تقریبا همیشه پر است. به این مفهوم که زمانی که یک سایت با حجوم ترافیکی ورودی روبه‌رو می‌شود ، سایر سایت‌ها با سرعت پایین رو‌به‌رو می‌شوند که به «زمان‌های بارگذاری وحشتناک» تعبیر می‌شوند.  در زمان  سرعت‌های پایین، کاربران باید صبر کنند تا مسئله حل شود و وضعیت آنلاین نرمال خود سابق را دریافت کنند.

هاست ابری

بار دیگر همه‌ چیز منجر به توزیع منابع می‌شود. ازسوی دیگر سرورهایی که به روی میزبانی ابری در حال اجرا هستند، همه‌ی منابع‌شان را به وب‌سایت شما اختصاص می‌دهند. هر زمان که یک مسئله سخت‌افزاری شناسایی می‌شود، وب‌سایت شما در سرورِ غیرفعال، درگیر نمی‌شود.

برنده

هاست ابری؛ در دسترس بودن منابع به این مفهوم است که به اندازه‌ی کفی در اختیار دارید تا سرور خود را با سرعت‌های عالی اجرا کنید.

قیمت

میزبانی اشتراکی

تقسیم فضای سرورهای اشتراکی همیشه به معنی هزینه‌ی ارزان‌تر برای همه‌ی وب‌سایت‌های تحت میزبانی است. علت این است که در هنگام اشتراک منابع، هزینه‌ی کلی میان تمام مشترکین تقسیم می‌شود. با میزبانی اشتراکی پرداخت به‌صورت ماهیانه صورت می‌گیرد یا برای یک تا سه سال قفل می‌شود. در واقع، برای این که از کم‌ترین هزینه‌ها لذت ببرید احتمالا لازم است که برای مدت طولانی‌تری قفل کنید.

هاست ابری

بیشتر کاربران میزبانی ابری به شما می‌گویند که برای خدماتی که بر روی هاست ابری استفاده نمی‌کنید، هزینه‌ای پرداخت نکنید. با توجه به این گفته‌ها، هزینه‌های شما بسته به چگونی ساخت زیرساخت توسط شما پایی می‌آید. اگر برنامه‌های متعددی را در ابر خود دارید و آن‌ها را پیگیری نمی‌کنید، با یک صورت‌حساب بسیار گران مواجه خواهید شد. با این حال، اگر اهداف واضحی برای ابر خود طرح‌ریزی کرده‌اید که آن‌ها را دنبال می‌کنید، یک صورت‌حساب با تعرفه ارزان‌تر خواهید داشت.

برنده

میزبانی اشتراکی؛ از آنجا که پرداخت به‌صورت ماهیانه یا سالانه صورت می‌گیرد، خطر استفاده‌ی بیشتر از حد مجاز از منابع و پرداخت مبالغ بیشتر شما را تهدید نمی‌کند.

نتیجه

به‌طور خلاصه، در مبحث قیمت و هزینه، میزبانی اشتراکی برنده‌ی رقابت با هاست ابری خواهد بود. این یک طرح عالی برای مالکان بودجه‌ها و کسب‌وکارهای کوچک است؛ زیرا آن‌ها می‌توانند به همه‌ی ویژگی‌های اصلی مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند و قدرت مالی آن را داشته باشند.

از سوی دیگر، هنگامی که حرف از امنیت، آپ‌تایم (Uptime)، سرعت و عملکرد باشد، برنده‌ی رقابت با هاست ابری خواهد بود. همه‌ی این ویژگی‌های موجود در این طرح، آن را برای کسب‌وکارهای متوسط و بزرگ و در کل وب‌سایت‌هایی حجم بسیار بزرگی از ترافیک را دریافت می‌کنند، ایده‌آل می‌سازد.

 

درباره ی سرور ابری بیشتر بخوانید: سرور ابری چیست ؟

 

دسته بندی ها : سرور,سرویس های ابری,هاست
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *