صفحه اصلی

نکات ایمنی هنگام استفاده از اینترنت

۲۸ مهر ۱۴۰۱

حتی اگر برنامه‌ها در تعاملات آنلاین روزانه بیشتر افراد نسبت به وب‌سایت‌های سنتی بزرگتر به نظر می‌رسند، این بدان معنا نیست که قوانین اولیه ایمنی اینترنت تغییر کرده است. هکرها هنوز به دنبال اطلاعات شخصی هستند که می توانند از آنها برای دسترسی به کارت اعتباری و اطلاعات بانکی شما استفاده کنند. در ادامه به بررسی نکات ایمنی هنگام استفاده از اینترنت می پردازیم.

بررسی نکات ایمنی هنگام استفاده از اینترنت

در اینجا نکات ایمنی هنگام استفاده از اینترنت را بررسی کنید که باید رعایت کنید تا به شما کمک کند به صورت آنلاین (و آفلاین) دچار مشکل نشوید.

مرور ایمن از نکات ایمنی هنگام استفاده از اینترنت

شما نمی توانید از طریق یک محله خطرناک قدم بزنید – از محله های خطرناک آنلاین بازدید نکنید. مجرمان سایبری از محتوای مبهم به عنوان طعمه استفاده می کنند. آن‌ها می‌دانند که مردم گاهی اوقات توسط محتوای مشکوک وسوسه می‌شوند و ممکن است هنگام جستجوی آن، مراقب خود باشند. دمیموند اینترنت مملو از مشکلاتی است که به سختی قابل مشاهده هستند، جایی که یک کلیک بی دقت می تواند داده های شخصی را در معرض دید قرار دهد یا دستگاه شما را با بدافزار آلوده کند. با مقاومت در برابر اصرار، حتی به هکرها فرصت نمی دهید.

مراقب آنچه دانلود می کنید باشید

هدف اصلی مجرمان سایبری فریب دادن شما به دانلود بدافزارها است – برنامه‌ها یا برنامه‌هایی که دارای بدافزار هستند یا سعی در سرقت اطلاعات دارند. این بدافزار را می توان به عنوان یک برنامه پنهان کرد: هر چیزی از یک بازی محبوب گرفته تا چیزی که ترافیک یا آب و هوا را بررسی می کند.

مراقب آنچه دانلود می کنید باشید

اهمیت دانلود ایمن

تنظیمات حریم خصوصی خود را روشن نگه دارید

بازاریابان دوست دارند همه چیز را در مورد شما بدانند، و همچنین هکرها. هر دو می توانند از مرور شما و استفاده از رسانه های اجتماعی چیزهای زیادی بیاموزند. اما شما می توانید مسئولیت اطلاعات خود را بر عهده بگیرید.  هم مرورگرهای وب و هم سیستم عامل های تلفن همراه تنظیماتی برای محافظت از حریم خصوصی شما به صورت آنلاین دارند. وب‌سایت‌های بزرگی مانند فیس‌بوک نیز دارای تنظیمات افزایش حریم خصوصی هستند. این تنظیمات گاهی اوقات (عمدا) به سختی یافت می شود زیرا شرکت ها اطلاعات شخصی شما را برای ارزش بازاریابی آن می خواهند. مطمئن شوید که این حفاظت های حریم خصوصی را فعال کرده اید و آنها را فعال نگه دارید.

محدود نگه داشتن اطلاعات شخصی

کارفرمایان یا مشتریان بالقوه نیازی به دانستن وضعیت رابطه شخصی یا آدرس منزل شما ندارند. آنها باید در مورد تخصص و سابقه حرفه ای شما و نحوه ارتباط با شما بدانند. شما اطلاعات شخصی صرفاً شخصی را به صورت جداگانه در اختیار افراد غریبه قرار نمی دهید – آن را در اختیار میلیون ها نفر آنلاین قرار ندهید.

انتخاب رمز عبور قوی از نکات ایمنی هنگام استفاده از اینترنت

پسوردها یکی از بزرگترین نقاط ضعف در کل ساختار امنیت اینترنت هستند، اما در حال حاضر هیچ راهی برای دور زدن آنها وجود ندارد. و مشکل گذرواژه‌ها این است که مردم تمایل دارند رمزهای عبور آسان را برای به خاطر سپردن (مانند «رمز عبور» و «123456») انتخاب کنند، که حدس زدن آنها برای سارقان سایبری نیز آسان است. رمزهای عبور قوی را انتخاب کنید که ابهام زدایی از آنها برای مجرمان سایبری سخت تر است. نرم افزار مدیریت رمز عبور می تواند به شما در مدیریت چند رمز عبور کمک کند تا آنها را فراموش نکنید. رمز عبور قوی رمزی است که منحصر به فرد و پیچیده باشد حداقل 15 کاراکتر طول داشته باشد و حروف، اعداد و کاراکترهای خاص را با هم ترکیب کند.

انتخاب رمزهای عبور قوی از نکات ایمنی هنگام استفاده از اینترنت

اهمیت انتخاب رمز عبور قوی

از سایت های امن خریدهای آنلاین انجام دهید

هر زمان که خریدی آنلاین انجام می‌دهید، باید اطلاعات کارت اعتباری یا حساب بانکی را ارائه دهید – دقیقاً همان چیزی که مجرمان سایبری بیشتر مشتاق به دست آوردن آن هستند. این اطلاعات را فقط در اختیار سایت هایی قرار دهید که اتصالات امن و رمزگذاری شده را ارائه می کنند. همانطور که دانشگاه بوستون اشاره می کند، می توانید سایت های امن را با جستجوی آدرسی که با https شروع می شود شناسایی کنید: (S مخفف امن است) به جای http: همچنین ممکن است با یک نماد قفل در کنار نوار آدرس مشخص شوند.

مراقب آنچه که پست می کنید باشید

همانطور که آن نامزد جوان در نیوهمپشایر متوجه شد اینترنت کلید حذف ندارد. هر نظر یا تصویری که به صورت آنلاین ارسال می‌کنید ممکن است برای همیشه آنلاین بماند زیرا حذف اصل هیچ کپی‌ای را که افراد دیگر ساخته‌اند حذف نمی‌کند. هیچ راهی برای شما وجود ندارد که بتوانید اظهاراتی را که آرزو می کردید انجام نمی دادید، «پس بگیرید» یا از شر آن سلفی شرم آور که در یک مهمانی گرفته اید خلاص شوید. چیزی را آنلاین قرار ندهید که نمی خواهید مادرتان یا کارفرمای احتمالی شما ببیند.

برنامه آنتی ویروس خود را به روز نگه دارید

نرم‌افزار امنیت اینترنت نمی‌تواند در برابر هر تهدیدی محافظت کند، اما اکثر بدافزارها را شناسایی و حذف می‌کند – اگرچه باید مطمئن شوید که به روز هستند. مطمئن شوید که با به روز رسانی های سیستم عامل خود و به روز رسانی برنامه هایی که استفاده می کنید به روز باشید. آنها یک لایه حیاتی از امنیت را فراهم می کنند.

برنامه آنتی ویروس خود را به روز نگه دارید

به روز نگه داشتن آنتی ویروس

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی نکات ایمنی هنگام استفاده از اینترنت پرداخته شد تا با توجه به آن بتوانید به نحو اجحسن اینترنت خود را ایمن نمایید.

دسته بندی ها : مجله صفر و یک
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *