صفحه اصلی

نرم افزار ابری ERP (مدیریت منابع سازمانی) – قسمت اول

۲۸ مهر ۱۴۰۰

Cloud ERP یک SaaS است که به کاربران اجازه می دهد از طریق اینترنت به مدیریت منابع سازمانی (ERP) دسترسی داشته باشند. به طور کلی، Cloud ERP هزینه های برجسته کمتری دارد، زیرا منابع کامپیوتری به جای خریداری کامل و نگهداری در محل، ماهانه اجاره داده می شوند. Cloud ERP معمولا به شرکت ها نیز اجازه می دهد که در هر زمان و مکانی به برنامه های مهم تجاری دسترسی داشته باشند.

گرچه از نظر فنی، تنها تفاوت بین Cloud ERP و ERP های درون سازمانی، جایی است که نرم افزار قرار گرفته است، اما تفاوت های قابل توجه دیگری نیز وجود دارد. در این مقاله، برخی از ویژگی ها و مزایای اصلی نرم افزار Cloud ERP توضیح داده شده است.

ابر ( Cloud ) خصوصا برای کسب و کارهای کوچک و متوسط ارزشمند است، زیرا با قیمت معقولی و بدون هزینه های زیاد نرم افزار و سخت افزار، دسترسی به برنامه های تمام کاربردی را امکان پذیر می کند. شرکت ها می توانند با استفاده ارائه دهنده مناسب ابر، به سرعت بهره وری نرم افزار کاری شان را افزایش دهند، و در عین حال کسب و کارشان را رشد دهند و یا شرکت جدیدی اضافه کنند.

مزایای رایانش ابری

  • Cloud ERP می تواند به دلایل زیر، هزینه ها را به روش های مختلفی کاهش دهد:
  • برای تمام زیرساخت های کامپیوتری مانند سخت افزار یا سرورهای داده، از تمام هزینه های پیشرو جلوگیری کند.
  • سرویس های پشتیبانی IT را کم کند، زیرا پشتیبانی از IT توسط دیتا سنتر انجام می شود.
  • پرداخت های پیشین برای مجوزهای نرم افزار کاربردی را به نفع هزینه های ماهانه کم کند.
  • هزینه نگهداری و پشتیبانی از آن اپلیکیشن ها را کاهش دهد، زیرا فروشنده یا ارائه دهندگان ابر، به روز رسانی ها را مدیریت می کنند

مهم ترین مزایای Cloud ERP  فراتر از مقرون به صرفه بودن

  • پرداخت فقط برای منابع رایانشی مورد نیاز انجام می شود.
  • یک نرخ ماهانه مشخصی وجود دارد، بنابراین شرکت ها می توانند از پول نقد خودشان برای ابتکارات کاری استفاده کنند.
  • استفاده از برنامه های Cloud ERP سریع تر می شود، زیرا دیگر به نصب سخت افزار و نرم افزار روی سرورها یا دستگاه های کاربر نیازی نیست.
  • توانایی تنظیم مقدار سرویس های ابری به عنوان سرویس کامپیوتری شرکت یا محل ذخیره به نوسان احتیاج دارد.
  • بهره بردن از اعتمادی که داده ها، نسخه پشتیبان دارند و برنامه بازیابی از فاجعه نیز وجود دارد.
  • جلوگیری از حمله هایی که روی سرور انجام می شود. در این حالت داده ها محلی ذخیره نمی شوند، بلکه در ابر هستند.
  • دسترسی به سیستم از هر مکانی
  • شرکت می تواند به آسانی، از نظر جغرافیایی گسترش یابد، زیر اینترنت همه جا وجود دارد و نیازی به اجرای سخت افزار یا نرم افزار در مکان های راه دور نیست.

موج جدیدی از فناوری، رایانش ابری را امکان پذیر کرده است.

رایانش ابری در ابتدایی ترین حالت، در مورد اجاره منابع پردازش و ذخیره به جای خرید و حفظ آنها در داخل سازمان است. ممکن است این مفهوم برای بعضی ها بسیار عجیب باشد، اما در حال حاضر فضای ابری و امکانات آن دیگر مفهوم جدیدی نیست. در دهه 1970، شرکت های خدماتی از پردازنده های مرکزی بزرگ برای اجرای برنامه ها و ارائه مخازن داده به دیگر شرکت ها استفاده می کردند. آن شرکت ها نیز منابع کامپیوتری و فضای ذخیره را اجاره می دادند. به این کار اشتراک زمانی می گفتند.

اشتراک زمانی در آن زمان گران بود و زمانی که قیمت کامپیوترها افت کرد و شرکت ها توانستند سیستم های خود را بخرند و نگهداری کنند، اشتراک زمانی نیز محبوبیت خود را از دست داد. اما در دهه های اخیر، شرکت ها سخت افزارها و نرم افزارهای خود را در تجهیزات خودشان خریده اند، نصب می کنند و نگهداری می کنند.

خوشبختانه، فناوری های جدیدی معرفی شده اند، از جمله دسترسی گسترده اینترنت، هزینه کم دستگاه های موبایل، گسترش قدرت های کامپیوتری، و در دسترس بودن مخزن های بزرگ. فناوری تا جایی پیشرفت کرده است که برنامه های به شدت کاربردی می توانند به طور ایمن از راه دور اجرا شوند و روی سخت افزار کامپیوتر نیز از راه دور میزبانی شوند. با این ویژگی دیگر لازم نیست، شرکت ها با مسائل مربوط به سخت افزار دست و پنجه نرم کنند. به علاوه کارمندان نیز می توانند در هر مکان و زمانی کار کنند.

جهت مشاهده خدمات سرور مجازی ایران با تحویل آنی کلیک کنید

دسته بندی ها : سایر
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *