صفحه اصلی

نحوه تبدیل سرور فیزیکی به سرور مجازی

۱۲ آذر ۱۳۹۹

امروزه که سرورهای مجازی کاربردهای بیشتری دارند و از محبوبیت زیادی برخوردارند. از این روی عده‌ای از این سرورها استفاده می‌کنند یا قصد تبدیل سرور فیزیکی خود را به این نوع از سرورها دارند.

برنامه VMware Vcenter converter یک برنامه کاربردی و کاملا رایگان است که وظیفه آن تبدیل سرورهای فیزیکی به مجازی را دارد. در این مطلب قصد داریم نحوه تبدیل سرور فیزیکی به سرور مجازی را با استفاده از این برنامه برای شما توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

میتوانید از طریق لینک  دانلود VMware Vcenter converter به صورت مستقیم برنامه را دریافت کنید.

 

نصب برنامه

 

1- برای این کار نیاز است که برنامه روی سیستم فیزیکی که قصد تبدیل آن به سرور مجازی را دارید نصب شود. برنامه را راه اندازید کنید. هنگام نصب در قسمت setup type به دو گزینه Local و Client برمی‌خورید. در گزینه Client شما می‌توانید اجزای ترکیبی Converter خود را انتخاب کنید.

 

این گزینه مانند گزینه Custom در فایل‌های نصبی دیگر است. ما گزینه Local را انتخاب می‌کنیم و پس از زدن گزینه NEXT نصب برنامه شروع می‌شود.

 

شروع نصب برنامه vmware برای تبدیل سرور فیزیکی به مجازی

 

 

تبدیل سرور فیزیکی به مجازی با Vm Ware

 

2- با برنامه VMware Vcenter converter مجازی سازی سرور کار بسیار راحتی است. برنامه را باز کنید و سپس بر روی گزینه Convert machine کلیک کنید.

 

مرحله2 از نصب برنامه vmware برای تبدیل سرور فیزیکی به مجازی

 

3-با زدن این گزینه صفحه‌ای برای شما باز خواهد شد تا اطلاعات سرور مورد نظر خود را وارد کنید. با وارد کردن تمام اطلاعات خواسته شده به صفحه بعد بروید.

 

مرحله 3از برنامه vmware برای تبدیل سرور فیزیکی به مجازی

 

4-در این صفحه شما مسخصات سرور و نحوه عمل و دسترسی آن را تعیین می‌کنید. می‌توانید از راه دور به آن دسترسی داشته باشید یا بطور خودکار سرور مدیریت آن را برعهده بگیرد. همچنین می‌توانید هاست (Host) مورد نظر خود را که قصد اتصال به آن را دارید نیز مشخص کنید. با پر کردن اطلاعات مورد نیاز به صفحه بعدی مراجعه کنید.

 

"مرحله

 

5-در قدم بعدی دیتاسنتر هاستی را که قصد وارد شدن(Log in) به آن را دارید را مشخص می‌کنید.

 

مرحله 5از برنامه vmware برای تبدیل سرور فیزیکی به مجازی

 

6-در پایان این عملیات شما می‌توانید نسخه سخت افزار سرور مجازی مورد نظر خود را وارد کنید.

 

مرحله6از برنامه vmware برای تبدیل سرور فیزیکی به مجازی

 

7-در این قسمت با ادیت (Edit) مشخصات سرور مجازی خود، می‌توانید مقادیر سخت افزار آن مانند تعداد CPU و مقدار RAM و… را تغییر دهید.

 

مرحله 7از برنامه vmware برای تبدیل سرور فیزیکی به مجازیر

 

8-در آخرین صفحه شما قادر به مشاهده خلاصه مشخصات ماشین مجازی خود هستید.

 

مرحله 8از برنامه vmware برای تبدیل سرور فیزیکی به مجازی

 

با زدن دکمه Finish عملیات مجازی سازی سرور آغاز می‌شود.

 

در آخر

 

مجازی سازی سرور تاثیر بسزایی در روند کاری شما دارد. اگر قصد تبدیل سرور فیزیکی خود به ماشین مجازی دارید و در انجام این عمل دچار تردید شدید، باید بگم که در انجام این تبدیل هیچ درنگی نکنید و با استفاده از دستورالعمل‌های بالا این اقدام را انجام دهید. امیدواریم در این مطلب شما را یاری و مشکل شما در این زمینه را رفع کرده باشیم.

دسته بندی ها : سرور
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *