صفحه اصلی

نحوه اتصال تلویزیون به اینترنت

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

با گسترش فناوری و تکنولوژی، امروزه می توان با تلویزیون ها به اینترنت متصل شد و از انواع برنامه ها نظیر برنامه های پخش فیلم، شبکه های نمایش خانگی و … استفاده کرد. اما نحوه اتصال تلویزیون به اینترنت چگونه است؟ در این مقاله به بررسی راهکارهای وصل کردن انواع تلویزیون نظیر ال جی، سامسونگ و … به WiFi می پردازیم.

راهنمای وصل کردن تلویزیون به WiFi

تلویزیون های نسل جدید دارای امکانات بسیاری هستند که در صورت متصل شدن به اینترنت می توانید از آن ها استفاده نمایید. از این رو اولین شرط برای متصل شدن تلویزیون به اینترنت، هوشمند بودن آن است که در هنگام خرید می توانید از این مسئله مطلع شوید. عموم تلویزیون های نسل جدید از دسته هوشمند می باشند که می توانند به اینترنت متصل شوند.

به طور کل برای وصل کردن تلویزیون دو راه اصلی داریم که عبارت اند از:

  1. اتصال تلویزیون به اینترنت از طریق کابل LAN
  2. اتصال تلویزیون به WiFi از طریق شبکه بیسیم(Wireless)

اتصال از طریق کابل Ethernet به طور معمول از پایداری و سرعت بیشتری برخوردار است. البته این مسئله بستگی به جنس و کیفیت کابل خریداری شده دارد که با استفاده از راهنمای خرید کابل شبکه می توانید بهترین و مناسب ترین کابل ها را خریداری نمایید.

نحوه اتصال تلویزیون به اینترنت از طریق کابل لن(LAN)

اتصال تلویزیون به اینترنت از طریق کابل لن

نحوه اتصال تلویزیون به اینترنت از طریق کابل لن(LAN)

برای اینکه بتوانید تلویزیون خود را از طریق کابل Ethernet به اینترنت متصل نمایید؛ لازم است تا کابل LANرا ابتدا از یک سو به مودم یا روتر متصل کرده و از سوی دیگر به تلویزیون متصل نمایید. مکانی که برای اتصال کابل لن به اینترنت تعبیه شده است با نوشته هایی نظیر LAN، Network، Ethernet و … مشخص شده و عموما شکلی متفاوت با سایر پورت ها دارد. در ادامه تنها لازم است تا مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

  1. با انتخاب Setting، Home یا Menu به بخش تنظیمات اصلی تلویزیون بروید.
  2. در بخش تنظیمات Network یا Network selection و یا WiFi را انتخاب کرده و به بخش تنظیمات اینترنت بروید.
  3. در این مرحله با توجه به اینکه تلویزیون خود را از طریق کابل به اینترنت متصل کرده اید، لازم است تا گزینه Cable یا LAN را انتخاب کنید.
  4. پس از انتخاب گزینه اتصال با کابل، وارد بخش تنظیمات اینترنت می شوید که لازم است تا در این مرحله، مواردی نظیر پسورد اینترنت و … را وارد کرده و سپس، بر روی OK کلیک نمایید. پس از طی کردن این مراحل می توانید به اینترنت متصل شوید.
نمونه پورت لن اتصال تلویزیون به اینترنت

نمونه پورت لن برای اتصال تلویزیون به وای فای

نحوه وصل کردن تلویزیون به اینترنت از طریق اتصال بیسیم

اتصال بیسیم اینترنت نیز مانند اتصال کابلی، نیازمند مراجعه به تنظیمات اینترنت است. در این بخش لازم است تا با انتخاب نام اینترنت خود، تنظیمات لازم نظیر پسورد و … را وارد کنید. در ادامه به بررسی جزئی تر نحوه اتصال تلویزیون به اینترنت در برندهایی نظیر سامسونگ و ال جی می پردازیم.

نحوه وصل کردن تلویزیون سامسونگ به وای فای

برای وصل کردن تلویزیون سامسونگ به وای فای فای لازم است تا ابتدا از طریق کلید Menu روی کنترل تلویزیون، وارد قسمت تنظیمات یا Setup شده و بر روی OK کلیک نمایید. سپس در منوی تنظیمات بخش Network selection را انتخاب کرده و اینترنت خود را در میان گزینه های موجود پیدا کنید و بر روی آن کلیک نمایید.

بعد از این مرحله لازم است تا با وارد کردن پسورد اینترنت خود در بخش Wirless Network Setup و اعمال تنظیماتی نظیر حالت Auto Setup می توانید به راحتی به اینترنت متصل شوید. در حالتی دیگر نیز، می توانید به صورت دستی تنظیمات لازم را وارد نمایید که لازم است تا IP و مقادیر لازم دیگر را به صورت دستی وارد نمایید.

نحوه وصل کردن تلویزیون سامسونگ به وای فای

وصل کردن تلویزیون سامسونگ به وای فای

اتصال تلویزیون سامسونگ به اینترنت موبایل

برای وصل کردن تلویزیون سامسونگ به اینترنت موبایل لازم است تا Hotspot گوشی خود را روشن کرده و سپس همه مراحلی را که پیشتر درباره اتصال اینترنت به درباره آن صحبت شده بود را انجام دهید تا بتوانید به راحتی به اینترنت متصل شوید. جهت دانستن نحوه هات اسپات کردن با گوشی می توانید مقاله نحوه هات اسپات کردن با تلفن همراه را مطالعه نمایید.

راهنمای اتصال تلویزیون ال جی به اینترنت

برای وصل کردن تلویزیون LG به اینترنت لازم است تا با باز کردن تنظیمات و منوی تلویزیون، به بخش تنظیمات اینترنت یا Network مراجعه نمایید و سچس با مراجعه به بخش WiFi یا Wireless، پسورد اینترنت را وارد کرده و سایر تنظمات را انجام دهید.

راهنمای اتصال تلویزیون ال جی به اینترنت

اتصال تلویزیون ال جی به اینترنت

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی نحوه اتصال تلویزیون به اینترنت پرداخته شد تا با توجه به آن بتوانید تلویزیون هوشمند خود را به اینترنت پرسرعت متصل کرده و از امکانات اینترنتی تلویزیون خود استفاده نمایید. لازم به ذکر است که شما می توانید با خرید اینترنت خانگی از صفرویک از اینترنتی بسیار پرسرعت و پایدار، با بهترین قیمت برخوردار شوید. جهت اطلاعات بیشتر می توانید با متخصصان صفرویک در تماس باشید.

سوالات متداول نحوه اتصال تلویزیون به اینترنت

  1. نحوه وصل کردن سایر تلویزیون ها به اینترنت چگونه است؟
    برای وصل کردن تلویزیون هایی نظیر پاناسونیک، شیائومی و … به اینترنت لازم است تا به بخش تنظیمات اینترنت رفته و با پیدا کردن بخش تنظیمات اینترنت، نام اینترنت خود را یافته و با وارد کردن پسورد، به اینترنت متصل شوید.
  2. آیا سرعت اینترنت در اتصال تلویزیون به WiFi نقش دارد؟
    بله؛ برخی تلویزیون ها نمی توانند به اینترنت هایی با سرعت کم متصل شوند.
  3. آیا فرکانس اینترنت در اتصال تلویزیون به وای فای نقش دارد؟
    بله برخی از ورژن های تلویزیون ها نمی توانند به فرکانس های 2.4 یا 5 مگاهرتزی متصل شوند. از این رو لازم است تا با فرکانس درست به اینترنت کانکت شوید. برای شناخت بیشتر این موارد می توانید مقاله تفاوت فرکانس 2.4 با 5 مگاهرتز در وای فای را مطالعه نمایید.

 

دسته بندی ها : اینترنت
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *