صفحه اصلی

نت تایپ (NAT type) چیست و چرا برای بازی آنلاین و گیمر ها مهم است؟

۲۶ دی ۱۴۰۱

برای گیمرهای حرفه ای که تعدادشان کم هم نیست سرعت اینترنت گاهی از نان شب هم واجب تر است. گاهی گیمر های حرفه ای به ویژه عاشقان PS4 یا PS3 با قطع شدن های پیاپی ارتباط و نرخ پینگ بالا مواجه می شوند که بسیار آزار دهنده است . دلایل مختلفی ممکن است باعث برور این مشکل شود اما رایجترین آن NAT است. نت تایپ ( NAT type ) مخفف عبارت Network Address Translation است که با تغییرات محدود و ساده در روتر شما بر طرف می شود.

برای اینکه بدانید نت تایپ چیست و چطور با رفع آن از یک بازی سریع و بدون نقص لذت ببرید این نوشتار را تا انتها دنبال کنید. در گزارش بعد هم به آموزش تغییر نت تایپ در ps4 خواهیم پرداخت.

 

اینترنت را گران نخرید

خرید اینترنت ارزان از صفرو یک

NAT Type چیست؟

اتصال بین دو فضای شبکه وقتی به صورت ناقص انجام گیرد نت تایپ بروز می کند. فرآیند تغییر اطلاعات شبکه ای نت است که ممکن است در جاهای مختلفی مثل آدرس مبدا، پورت ها و یا آدرس مقصد بروز کند. این موراد در جاهایی که دسترسی به دو فضای متفاوت و مجزار صورت می گیرد استفاده می شود. این فضا ها ممکن است متفاوت باشند مثلا فضای بین کنسول و لپ تاپ شما.

انواع نت تایپ ( NAT Type ) کدام است؟

سه نوع نت تایپ شناخته شده وجود دارند که کارشناسان به خوبی آن ها را می شناسند:

  • NAT نوع اول (باز)
  • NAT نوع دوم (معمولی)
  • NAT نوع سوم (بسته)

هر کدام از کارشناسان در مورد کاربردهای انواع نت نظرات متفاوتی دارند اما تقریبا همگی در این مورد اتفاق نظر دارند که نت باز به دلیل اینکه بیش از حد آسیب پذیر است تا حد امکان نباید مورد استفاده قرار گیرد.

نت باز این ویژگی را دارد که با نتظیم روتر بر روی آن قعطی ها به حد اقل می رسد اما این کار شبکه شما را بسیار آسیب پذیر می کنید و ممکن است با هر تهدید خارجی آسیب های فراوانی ببینید و کل شبکه از سیستم خارج شود.

مزایا و معایب هر کدام از انواع نت تایپ کدام است؟

در اینجا به برخی از مزایا و معایب انواع NAT type اشاره می کنیم:

نت تایپ نوع یک

مزایا

  • کاربر می تواند سرور شود
  • تمام مد های بازی فعال می شود

معایب

  • خطر حملات سایبری و اینترنتی بالا می ورد و به راحتی می توان در کنسول نفوذ کرد
  • سرویس های کاهش پینگ را هم نمی توان به هیج عنوان استفاده کرد

نت تایپ نوع دو

مزایا

  • به سرورهای بازی دسترسی کامل دارید
  • امنیت آن بسایر بالاست و به راحتی مورد حملات اینترنتی و سایبری قرار نمی گیرد.
  • سرویس های کاهش پینگ را می توان در آن استفاده کرد

معایب

  • امکان ارتباطات نقطه به نقطه از دست می رود
  • بعضی از مدهای بازی فعال نیست

نت تایپ نوع سه

مزایا

  • هیچ مزیتی ندارد!

معایب

  • اتصال به سرور بازی برقرار نیست
  • بازی روانی نخواهید داشت
  • تغییرات پینگ بازی بسیار بالاست

 

برای دریافت مشاوره و یا خرید سرویس مناسب با شماره ی  02148655 تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر درخواست خود را به ثبت برسانید.

    چرا نت تایپ مهم است؟

    در صورتی که  نت تایپ را نشناسید و مراحل اصلاح آن را به درستی انجام ندهید اینترنت شما قطع می شود و این به آن معناست که هم بازی تعطیل می شود و هم نمی توانید از اینترنت برای سایر مقاصد خود هم استفاده کنید. تهیه یک نسخه پشتیبان قبل از هر گونه اعمال تغییری یک راهکار هوشمندانه است که از ایجاد خسارت های احتمالی گسترده در طی مراحل کار پیشگیری می کند.

    گاهی مشکل نت نمی گذارد در هنگام بازی وارد بخش های مختلف شده و یا در محافل دوستانتان شرکت کنید. اگر پینگ شما نرخ خیلی بالایی دارد تغییرات NAT type تغییرات محسوس فراوانی را در کیفیت اتصال و بازی شما ایجاد خواهد کرد.

    داشتن اینترنت ۴G، اینترنت td-lte، سرویس گیم، اینترنت پرسرعت مخصوص بازی آنلاین هرکدام موارد خاص خود را دارد که در طی این گزارش و شماره بعد در مورد آن با شما صحبت می کنیم که به بهترین شکل بتوانید از بازی خود لذت ببرید و از طریق اینترنت با گیمرهای حرفه ای سراسر جهان تبادل نظر کنید و یک بازی خوب و با کیفیت را تجربه کنید.

    بازی راحت تر از طریق کدام نت تایپ امکان پذیر است؟ آیا امکان تغییر نت تایپ وجود دارد؟

    برای اینکه بتوانید یک بازی با کیفیت را تجربه کنید نت تایپ شما حتما باید نوع ۱ و یا ۲ باشد. اما در صورتی که نت تایپ شما از نوع سه هست هم با ایجاد تغییراتی در مودم خود می توانید کیفیت بازی خود را تا حدودی ارتقا دهید. این مورد از طریق پشتیبانی شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت ADSL نیز انجام پذیر است.

    برای موفقیت در اعمال این تغییرات در گام نخست لازم است نت تایپ خود را بیابید، نوع آن را تشخیص دهید و در صورت نیاز آن را تغییر دهید.

    برای این کار لازم است در پلی استیشین خود وارد بخش تنظیمات شوید و سپس بخش شبکه یا Network را بیابید در گام بعد  دکمه Internet connection status را بزنید و در آخر صفحه بخش نت تایپ را بیابید در این قسمت می توانید به تمام اطلاعات نت تایپ خود و امکان ایجاد تغییر در آن دست پیدا کنید.

    در این نوشتار با انواع نت تایپ، مزایا و معایب آن و شیوه شناسایی نوع NAT type خود آشنا شدید.

    با اعمال تغییرات خاص در آن می توانید کیفیت بازی خود را ارتقا دهید در گزارش بعد به شما می آموزیم که چطور در PS4 خود نت تایپ را تغییر بدهید.

    خدمات اینترنت پرسرعت Adsl+

    دسته بندی ها : سایر
    برچسب ها :

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *