صفحه اصلی

میزبانی ابری در مقابل هاست اشتراکی ؛ کدام‌یک برای شما بهتر است؟

۱۱ خرداد ۱۳۹۹

در حالی که هاست اشتراکی ( میزبانی اشتراکی ) یکی از محبوب‌ترین طرح‌های میزبانی وب است، در هنگام مقایسه با ویژگی‌های میزبانی ابری، تمام ویژگی‌های آن کم‌رنگ می‌شوند. آیا می‌خواهید بدانید که کدام یک از این دو نوع میزبانی انتخاب بهتری برای شما است؟ برای اینکه بدانید کدام نوع هاست اشتراکی یا میزبانی ابری برای شما مناسب است، در ادامه با ما همراه باشد.

هاست اشتراکی( میزبانی اشتراکی ) چیست؟

میزبانی اشتراکی به نوعی از میزبانی اشاره دارد که چندین وب‌سایت بر روی یک سرور تحت میزبانی قرار گرفته‌اند و منابع خود را (فضای دیسک، ذخیره‌سازی، پهنای باند، پایگاه داده و غیره) بر روی یک سرور به اشتراک می‌گذارند. اکثر ارائه‌دهندگان خدمات میزبانی این نوع میزبانی را ارائه می‌دهند. هاست اشتراکی به یک وب سرور خصوصی که توسط ارائه‌دهنده میزبانی وب ارائه شده است، نیاز دارد.

طرفداران هاست اشتراکی از هزینه‌ی ارزان و استفاده‌ی آسان آن قدردانی می‌کنند. با این حال، هاست اشتراکی برای وب‌سایت‌های با ترافیک بالا بهترین انتخاب نیست.

هاست ابری ( میزبانی ابری )چیست؟

میزبانی ابری در جایی است که وب‌سایت شما در قرار گرفتن تحت میزبانی یک سرور،  بر روی خوشه‌ای از سرورها تحت میزبانی است. در این حالت، وب‌سایت شما می‌تواند از روی یک سرور به سروری دیگر مهاجرت کند. بر اساس فناوری محاسبات ابری، این نوع میزبانی به ماشین‌های عددی اجازه می‌دهد که همزمان تحت عنوان یک موجودیت کار کنند.موفقیت میزبانی ابری با وجود سرورهای بسیار، تضمین شده است.

طرفداران میزبانی ابری، این نوع میزبانی را برای سرعت و قابلیت انعطاف‌پذیری آن دوست دارند. علاوه بر این، مهندسین می‌توانند به‌سرعت، منابع را درآورند، چرا که ترافیک بالا یک عنصر طبیعی این نوع میزبانی است.

ویژگی‌های میزبانی ابری در مقابل هاست اشتراکی

آپ‌تایم (Uptime)

میزبانی اشتراکی احتمالا می‌تواند زمان آپ‌تایم ۹۹.۹۹٪ را تضمین کند؛ با این حال، مسئله‌ی چالش‌ برانگیز این است که به آن عمل کند. دلیل اصلی آن، ماهیت اشتراکی خدمات آن است. اگر یک وب‌سایت ترافیک بی‌سابقه‌ای را تجربه کند، این می‌تواند منجر به مسئله‌ی downtime در همه‌ی وب‌سایت‌های روی آن سرور شود.

هاست ابری، از سوی دیگر، دارای زمان‌های آپ‌تایم بی عیب و نقصی است. زیرا کاربران بر روی یک سرور خصوصی هستند. در این نوع میزبانی، علاوه بر اشتراک منابع میان وب‌سایت‌ها، هنگامی که یک سرور دچار مشکل می‌شود، وب‌سایت‌ها به سرور در حال کار دیگر منتقل می‌شوند.

پشتیبانی

در این ویژگی، میزبانی ابری پر قدرت‌تر عمل می‌کند و برتری دارد. حتی کاربران پیشرفته هم به ویژگی‌های بیشتر تمایل دارند. آن‌ها هر چیزی که بخواهند، از ذخیره‌سازی گرفته تا پهنای باند و پایگاه‌ داده، به‌صورت نامحدود در اختیار دارند.

هاست اشتراکی محدودیت‌های بیشتری دارد. اگرچه این طرح منابع نامحدود را متعهد می‌شود،اگر تیم نظارت متوجه شد که یک کاربر بیش از حد مجاز از منابع محدود استفاده کرده است، پیامدهایی مانند تعلیق می‌تواند رخ بدهند.

جوایز

برای این نمونه، میزبانی اشتراکی برنده‌ی آشکار خواهد بود. از آنجا که هر کمپانی میزبانی وب در تلاش است که کاربران زیادی را بر اساس هاست اشتراکی جذب کند، مزایای رایگان برای همگان وجود دارد.این مزایا می‌تواند از نام دامنه تا سازندگان وب‌سایت و انتقالات وب رایگان متفاوت باشد. در میزبنی اشتراکی این به نفع کاربران است.

کاربران ابری به این پیشنهادات تمایلی ندارند و دارای گزینه‌های بسیار محدودتری هستند.

مزایای هاست اشتراکی در مقابل هاست ابری کدامند؟

امنیت

هاست اشتراکی

در هاست اشتراکی امنیت بر مبنای پایگاه داده‌ها و برنامه‌های کاربردی است که ان‌ها را در برابر مهاجمین و هکرها آسیب‌پذیر می‌کند. علیت این است که زمانی که شخصی به یک سرور میزبانی اشتراکی دسترسی پیدا می‌کند، دسترسی به سایر سایت‌های روی آن آسان‌تر است؛ و هنگامی‌ که یک سایت مورد حمله قرار می‌گیرد، بیشتر نفوذگران عقب‌نشینی می‌کنند تا بار دیگر بتوانند وارد شوند. از ان‌جا که تهدیدات امنیتی در میزبانی اشتراکی شایع است، اکثر میزبان‌ها به کاربران توصیه می‌کنند که کامپیوتر‌های خود را با استفاده از به‌روزرسانی‌های آنتی ویروس‌های قابل اعتماد، مانند Norton Internet Security یا Kaspersky Internet Security ایمن نگه دارند. ان‌ها همچنین به کاربران توصیه می‌کنند که از رمزهای قوی استفاده کنند و رمز پنل کنترلی خود را از هر فایلی بر روی حساب‌شان دور نگه دارند. همچنین باید برای افزایش امنیت گزینه‌های غیر ضروری را بر روی تنظیمات PHP خود غیرفعال کنند.

میزبانی ابری

مدیریت امنیت میزبانی ابری با افزایش درامد با استفاده از کنترل امنیت روبه‌رو است. چهار روش کنترلی در پس معماری امنیت میزبانی ابری وجود دارد:

  • کنترل‌های مهارتی
  • کنترل‌های پیش‌گیرانه
  • کنترل‌های بازرسی
  • کنترل‌های اصلاحی

درحالی که خدمات هاست ابری با مسائل امنیتی مرسوم مانند استراق سمع شبکه، تهاجم غیرقانونی موارد مختص ابر مانند سوء استفاده از خدمات ابر و حملات کانال‌های جانبی رو‌به‌رو هستند این سرویس در محرمانگی داده‌ها ، کنترل دسترسی به داده‌ها و یکپارچگی اطلاعات، سخت‌گیری می‌کند. علاوه بر این، سرویس میزبانی برای محافظت بیشتر از داده‌ها و حریم خصوصی، الگوریتم‌های رمزنگاری را نیز افزوده‌اند.

برنده

میزبانی ابری؛ زیرا این سرویس به دلیل داشتن سرور اختصاصی، کنترل مطلق امنیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در مورد مشکلاتی که با سخت‌افزارها مشاهده شده است، وب‌سایت شما به یک سرور پایدار مهاجرت کرده است.

سایر مزایای این دو نوع میزبانی در مطلب بعدی ارائه می‌شوند. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: هاست ابری در مقابل میزبانی اشتراکی – کدام‌یک برای شما بهتر است؟ – قسمت دوم

دسته بندی ها : هاست
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *