صفحه اصلی

مقایسه سرور ایرانی با خارجی

۱۲ آذر ۱۳۹۹

امروزه به دلیل افزایش کسب و کارها و نیاز روزافزون مردم به اینترنت، راه اندازی سایت در ایران رونق یافته است. پس از انتخاب دامنه مناسب برای سایت خود باید به یکی از سرور های داخل ایران یا خارج ایران متصل شوید.

شاید تفاوت این دو سرور را باهم ندانید و طبق سلیقه خود یکی را انتخاب می‌کنید، ولی اینکار را نکنید. در این مطلب ما به مقایسه سرور اختصاصی ایران با خارج می‌پردازیم تا شما را در این مسیر راهی کنیم. با ما همراه باشید.

صد در صد این دو سرور علاوه بر موقعیت مکانیشان تفاوت‌هایی با هم دارند، در ادامه به این تفاوت‌ها می‌پردازیم.

 

موقعیت جغرافیایی

اولین و مهمترین دلیل انتخاب سرور، تاثیر آن بر سرعت بارگذاری سایت است. موقعیت جغرافیای سرور مورد نظر بر سرعت بارگذاری سایت تاثیر بسزایی دارد. هرچه فاصله سرور از کاربر بیشتر باشد سرعت وب سایت شما کمتر می‌شود.

پس با توجه به این موضوع اگر بیشتر کاربران از کشور ایران به سراغ سایت شما می‌آیند سرور داخل ایران انتخابی مناسب برای شماست زیرا فاصله سرور شما با کاربر کمتر است که در نتیجه افزایش سرعت سایت را بهمراه دارد.

حال اگر عده کثیری از بازدیدکنندگان شما از موقعیت جعرافیایی خارج از ایران است، بهتر است از سرورهای خارجی استفاده کنید.

 

تاثیر سرور ایران یا خارجی در سئو

 

سئو(SEO)

ارتباط دائمی موتور جستجوگر با وب سایت ها یکی از نکات مثبت در سئو سایت است. هنگامی که این ارتباط کند شود و یا اختلالی پیش بیاید، سایت مورد نظر از دید این ربات ها خارج از محدوده محسوب می‌شود که در نهایت رنک پایین تری از گوگل دریافت می‌کنند. در این موضوغ سرورهای خارجی از ایرانی برتری دارند.

 

 

 

امنیت سرور ایران یا خارج

 

امنیت

اگر شما سایتی دولتی و یا سایتی با اطلاعات سری و مهمی راه اندازی کردید، بهترین انتخاب برای شما سرور ایرانی است. امنیت این سرور به دلیل قرارگیری در ایران بالاتر است و فاصله کمتری به کاربران ایرانی دارد که دیگر مشکلاتی نظیر افزایش فاصله قطعی و نوسانات سرعت دربر نخواهد داشت.

 

قطع اتصال اینترنت در سرور ایران یا خارج

 

قطع اتصال اینترنت

به دلیل مشکلات جغرافیایی امکان قطع ارتباطات اینترنتی ایران با خارج از کشور وجود دارد. در این هنگام وب سایت شما دیگر برای کاربران خارج از کشور لود نخواهد شد و امکان دسترسی به سایت شما را ندارند. برعکس آن، اگر از سرور خارجی استفاده می‌کنید نیز کاربران ایرانی اجازه دسترسی به سایت شما را در این بازه زمانی نخواهند داشت. پس بهتر است سرور خود را نسبت به مکان زندگی کاربران خود انتخاب کنید.

 

برای دریافت مشاوره و یا خرید سرویس مناسب با شماره ی 02148655 تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر درخواست خود را به ثبت برسانید.

    پهنای باند

    در خارج از کشور به دلیل وجود شبکه وسیع و با کیفیت، پهنای باند قدرتمندی ارائه می‌شود. از این روی سایت‌هایی که نیاز به دانلود و آپلود دائم مطالب دارند بهتر است از سرور خارجی استفاده کنند.

     

    خطرات تحریم

    به دلیل مشکلات سیاسی و فیلترینگ، امکان تحریم شدن سایت شما و همچنین فیلتر شدن آن وجود دارد. پس برای پیشگیری از این خطرات احتمالی بهتر است از سرورهای داخل کشور استفاده کنید.

     

     

     

    هزینه راه اندازی سرور ایران یا خارج

     

    هزینه راه اندازی

    در خارج از ایران به دلیل محاسبه هزینه با ارزهای بین‌المللی هزینه خرید سرور بسیار گران می‌شود. برای کسانی که هزینه سرور اهمیت دارد استفاده از هاست داخلی پیشنهاد می‌شود.

     

    در آخر
    عده ای تصور می‌کنند که سرور ایرانی مخصوص کاربران ایران و سرور خارجی مخصوص کاربرای غیرایرانیست که این تصور کامل اشتباه است. در هر دو صورت کاربران هر نقطه از جهان قادر به بازدید از سایت شما هستند.

    تصور اشتباه دیگر دامنه سایت است، لازم به ذکر است شما اگر از هاست‌های داخل ایران استفاده کنید حتما نیاز نیست به به کاربردن دامنه .ir نیست و می‌توانید از دامنه ملی و بین‌المللی استفاده کنید.

    دسته بندی ها : سرور
    برچسب ها :

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *