صفحه اصلی

مقایسه سرعت اینترنت ایران با جهان

۲۷ دی ۱۴۰۰

امروه اینترنت جزئی از زندگی روزانه تقریبا همه افراد شده است از این رو کیفیت اتصال به آن و سرعت استفاده از آن در این مقطع زمانی بسیار مهم و حائز اهمیت است. مقایسه سرعت اینترنت ایران با جهان از این رو حائز اهیمت است که ذهن بیشتر کاربران اینترنت ایران را به خود مشغول کرده است.

به طور کل می توان گفت که اینترنت ایران در جهان دارای رتبه صد و هفده بوده و از نظر سرعت اینترنت اصلا اوضاع خوبی ندارد. از روی دیگر هنگامی که به سرعت اینترنت در میان کشورهای منطقه و همسایه می پردازیم رتبه ایران از بین پانزده کشور سیزدهم است که آمار دلخواهی نیست.

لازم به ذکر است که در مقایسه سرعت اینترنت ایران با جهان رتبه اول اینترنت در جهان متعلق به سگاپور بوده که سرعت اینترنت ثابتی بالغ بر 226 مگابایت بر ثانیه و اینترنت همراه 60 مگابایت بر ثانیه ای دارد. و همینطور سرعت ایران که در جایگاه صد و هفده واقع شده در حیث اینترنت ثابت 20 مگابایت بر ثانیه و در اینترنت همراه به طور میانگین 27 مگابایت بر ثانیه تخمین زده شده است.

البته لازم به ذکر است که در دیگر روی اینترنت ایران از جهت دلاری از ارزان ترین اینترنت های موجود در جهان محسوب می شود اما با اینحال سرعت پایینی که دارد این مزیت بزرگ را می پوشاند. به طور متوسط هر گیگ اینترنت در ایران برابر 10 سنت می باشد که به نوبه خود مبلغ پایینی محسوب می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دسته بندی ها : اینترنت,مجله صفر و یک
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *