صفحه اصلی

معرفی ۸ خدمت فضای میزبانی وب مشهور – بخش اول

۰۹ اسفند ۱۳۹۷

با وجود صدها شرکت اینترنتی که به حوزه کسب و کار شما خدمات رسانی می کنند و هزار طرح مختلف فضای میزبانی وب که رقابت بسیار بالایی دارند، انتخاب گاهی بسیار دشوار و گیچ کننده خواهد بود. اضافه کردن این انتخاب به مسائلی مثل انتخاب پهانی باند،GB و دی ان اس مخصوص شما می تواند به راحتی شخصی را که تازه می خواهد وارد فضای کسب و کار آنلاین و کسب در آمد آنلاین شود را دلسرد کند.

همانطور که کسب و کار آنلاین شما رشد می کند، نیازهای فضای میزبانی وب نیز برای شما تغییر خواهد کرد و پیچیده تر می شود. برنامه های میزبانی وب رایگان و ارزان ممکن است در مرحله راه اندازی کسب و کار برای شما خوب باشند، اما اگر وب سایت شما شروع به رشد کند و به ترافیک بالایی دست یابد که امیدواریم این امر محقق شود، ممکن است لازم باشد روی انتخاب های وب سرور موجود بررسی مجددی داشته باشید.

به این لیست به عنوان گزینه های پیشرفت نوع برنامه های میزبانی و خدمات کسب و کار در حال رشد آنلاین نگاه کنید. در این نوشتار به معرفی ۴ فضای میزبان وب مشهور می پردازیم و در شماره بعد شما را با۴ نوع دیگر آشنا می کنیم.

با این توضیحات بیایید نگاهی به شایعترین نوع برنامه های میزبانی وب و اینکه کدامیک از آن ها به بهترین شکل نیازهای کسب و کار شما را برآورده می کنند نگاهی بیندازیم.آیا شما فقط به فکر راه اندازی کسب و کار خود هستید یا به دنبال افزایش سرمایه گذاری و دست یابی به مراحل بعدی در کار خود هستید؟

میزبانی وب اشتراکی

میزبانی وب مشترک به این معناست که وب سایت شما بر روی یک سرور به اشتراک گذاشته شده توسط وب سایت های دیگر میزبانی می شود. مزیت عمده این روش اشتراک گذاری هزینه ها و به صرفه بودن آن است. شما می توانید با مبلغ ۵ تا۱۰ دلار در ماه برای به اشتراک گذاشتن یک سرور فوق العاده احتمالا با صدها یا هزاران وب سایت دیگر مشترک شوید.

اغلب کسب و کارهای آنلاین هنگام راه اندازی معمولا از یک برنامه میزبانی مشترک جهت به حداقل رساندن هزینه ها استفاده می کنند، احتمالا سایت شما در ابتدای کار ترافیک بسیار بالایی ندارد و این به معنی آن است که این فضای میزبانی وب برای شما کفایت می کند.

محدوده قیمت: ۵ تا ۲۰ دلار در ماه.

Bluehost محبوب میزبانی وب اشتراکی است.

میزبانی ریسلری

بسته های میزبانی نمایندگی فروش یا میزبانی  ریسلری اساسا یک حساب میزبانی مشترک با ابزارهای اضافی است که به شما کمک می کند سرویس میزبانی(فضاهای خالی) را مجددا به فروش برسانید.

بسته های فروشندگان با کنترل فنی بیشتر(اغلب از طریق کنترل پنل میزبان وب) (WHM)برای مشتریان امکان صدور صورتحساب و سایر مزایای اضافی را فراهم می آورد.

برخی از مزایای این سیستم عبارت است از:

قالب وب سایت رایگان

مشتریان شما از میان قالب های رایگان موجود می توانند یکی را انتخاب کنند.

پشتیبانی فنی سفید برچسب ها

به شما این امکان را می دهد که شرکت میزبانی مسائل مربوط به پشتیبانی فنی مشتریان شما را برعهده گرفته و مدیریت کند.

سرورهای خصوصی نامحدود

با توجه به اینکه مشتریان برای نشان دادن سرورها دامنه خود را به  ns1.yourwebdesignfirm.com  نشان می دهند(سرورها نام خصوصی دارند)،شرکت شما خیلی بزرگ تر به نظر می رسد.

محدوده قیمت اینترنت نامحدود بسته های نمایندگی ریسلری از۱۵ تا۵۰ دلار بسته به ویژگی ها و محدودیت های منبع محدود می شوند.

اگر شما قصد فروش فضای میزبانی وب را به عنوان یک کسب و کار دارید فروش ریسلری برای شما بسیار مناسب است. در غیر این صورت فقط با یک برنامه میزبانی مشترک برای کسب و کار آنلاین خود شروع کنید.

میزبان ابری یا هاست ابری

سرور ابری به یک فناوری  نسبتا جدید اشاره دارد که به صدها سرور شخصی امکان همکاری با یکدیگر را می دهد، به طوری که به نظر می رسد یک سرور غول پیکر هستند.

ایده بر این اساس شکل گرفت که همزمان با رشد نیاز، شرکت میزبان می تواند سخت افزار کالای بیشتری را برای ایجاد یک شبکه یا ابر بزرگتر به وجود آورد.

مزیت فضای میزبانی وب مبتنی بر این روش آن است که اگر مقدار غیر عادی ترافیک از یک وب سایت دریافت شود، برنامه میزبانی وب می تواند هاست شما را ارتقا داده و به جای تعطیلی وب سایت از ترافیک جدید پشتیبانی کند.

اگر وب سایت شما در حال گسترش است و ترافیک شما دائما افزایش می یابد لازم است سرویس میزبانی خود را به ابری ارتقا دهید تا سایت شما هیچ گاه از دسترس خارج نشود.

محدوده قیمت: تمام بسته های محاسباتی شبکه از نوعی ساختار قیمت گذاری استفاده می کنند.

سرور اختصاصی مجازی (VPS)

سرورهای خصوصی مجازی یک سرور فیزیکی را به اشتراک می گذارند اما عملکرد آن ها به نحوی است که انگار چندین سرور جذاگانه مشغول فعالیت هستند. یک  VPS یک پله میزبانی مشترک و یک ماشین اختصاصی در اختیار می گیرد.

یک VPS مشکل میزبانی وب سایت شما را کاهش می دهد و همچنین از هزینه های یک سرور اختصاصی اجتناب می کند در عین حال روی سرعت وب سایت شما تاثیر منفی ندارد.

محدوده قیمت: اکثر بسته های میزبانی وب VPS بین ۵۰ تا ۲۰۰ دلار هزینه دارد. قیمت گذاری بر مبنای پردازنده و حافظه (RAM) تضمین شده شما صورت می گیرد.

در بخش دوم این نوشتار شما را با ۴ فضای میزبان وب که بسیار مشهور هستند و شیوه عملکرد آن ها آشنا خواهیم کرد. به این ترتیب قادر خواهید بود راحت تر سرویس مناسب خود را انتخاب کنید تا کسب و کار آنلاین شما عملکرد مطلوب تری را تجربه کند

دسته بندی ها : سرور,سرویس های ابری,هاست
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *