صفحه اصلی

معرفی انواع مودم اینترنت از نظر نوع اتصال

۲۹ فروردین ۱۴۰۱

مودم ها یکی از اجزای جدا ناپذیر در عصر جدید شده اند که بدون آن ها زندگی کردن سخت و دشوار می شود. در واقع برای داشتن دسترسی آسان و راحت به اینترنت پرسرعت؛ انتخاب یک مودم مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مودم های مختلفی هستند که می توانند دسترسی شما به اینترنت را آسان تر کنند، در ادامه به بررسی و معرفی انواع مودم اینترنت از نظر نوع اتصال می پردازیم تا به خوبی با آن ها اشنا شوید.

منظور از مودم چیست؟

مودم ها به طور کلی دستگاه های ارتباطی هستند که که میان شرکت ارائه دهنده اینترنت و شما قرار می گیرند و سبب می شوند تا بتوانید به اینترنت دسترسی مناسبی داشته باشید. مودم ها با تبدیل سیگنال ها و فرایندهای خاص سبب می شوند تا دستگاه های مختلف بتوانند به اینترنت متصل شوند. درواقع بدون حضور مودم و یا روتر هیچکدام از اتصالات اینترنتی خانگی برقرار نبود.

منظور از مودم چیست؟

منظور از مودم

انواع مودم اینترنت از نظر چگونگی اتصال

مودم های مختلفی هستند که به واسطه نوع اتصالشان سبب می شوند تا بتوانید با اینترنت پرسرعت بیسیم ارتیباط مناسبی برقرار کنید. به طور کلی دارای دو نوع :

  1. مودم سیمی
  2. مودم بیسیم

هستیم که هر کدئام دارای مزایا و معایب خاص خود می باشند. در ادامه به بررسی هر کدام از انواع مودم ها و ویژگی آن ها می پردازیم.

ویژگی های مودم سیمی

مودم های سیمی از دسته مودم هایی هستند که لازم است تا با یک سیم به دستگاه مورد نظر وصل شود و به آن اینترنت رسانی کند. از این رو این مودم ها دارای یک پورت لن و یک پورت USB می باشند که معمولا از پورت LAN آن ها استفاده می شود. لازم به ذکر است که امروزه بیشتر استفاده ها به دلیل مزایای بسیار زیاد مودم های بی سیم به سمت این نوع از انواع مودم کشیده شده است و استفاده از مودم های با سیم دیگر مرسوم نیست. اما به هر حال لازم بود تا در معرفی انواع مودم اینترنت از نظر نوع اتصال این نوع مودم ذکر شود.

ویژگی های مودم سیمی

ویژگی مودم سیمی

ویژگی های مودم بیسیم

مودم های بی سیم از مرسوم ترین نوع مودم ها می باشند که از محبوبیت بسیار بالایی نیز برخوردار هستن. این مودم ها دارای مزایای متعددی نظیر:

  • راحتی اتصال به اینترنت
  • راحتی اتصال دستگاه ها به مودم های بیسیم
  • قابلیت جابجایی و حمل آسان مودم های بیسیم
  • قابلیت اتصال به دستگاه های متعدد

و از این دست موارد می باشد که سبب شده است تا این مودم ها از محبوبیت بالایی برخودار باشند. از دیگر مواردی که لازم است تا درباره معرفی انواع مودم اینترنت از نظر نوع اتصال گفته شود این است که ممکن است در این نوع از مودم ها خطر هک شدن بالاتر رفته باشد اما به هر حال شما می توانید تا امنیت مودم خود را تضمین کنید. البته موضوع تنها برای مودم ها نبوده و برای اینترنت های هات اسپات نیز صادق است. جهت اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید مقاله تامین امنیت اینترنت هات اسپات را مطالعه نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی و معرفی انواع مودم اینترنت از نظر نوع اتصال پرداخته شد تا با توجه به آن بتوانید میان این دو گزینه مناسب ترین انتخاب را داشته باشید. لازم به ذکر است که امروزه مودم ها عموما ترکیبی از مودم و روتر می باشند که به سبب آن می توانند تا امکانات بیشتری را ارائه نمایند.

سوالات متداول معرفی انواع مودم اینترنت از نظر نوع اتصال

  1. چند نوع مودم برای اینترنت همراه داریم؟
    از مودم هایی که برای اینترنت های همراه ارائه می شوند می توان به مودم های سیم کارت خور، TD-LTE، مودم هایی با فناوری وایمکس و … اشاره کرد که هر کدام دارای مزایا و معایب خاص خود می باشند.
  2. بهتر است از مودم های بیسیم استفاده کنیم یا با سیم؟
    مودم های بی سیم آزادی بیشتری برای شما می گذارند و از روی دیگر امکانات بیشتری نیز ارائه می کنند. از این رو استفاده از این مودم ها مرسوم تر از سایرین است.
  3. نقش مودم در اتصال به اینترنت چیست؟
    مودم ها کمک می کنند تا سیگنال ها و فرکانس ها به سیگنال هایی قابل ردیابی برای دستگاه های مختلف بدل شود و از این رو می توانید تا به اینترنت متصل شوید.
دسته بندی ها : مجله صفر و یک,مودم
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *